Heisann, jeg må en svipptur til Houston i midten av August, noe som betyr at jeg må være der den 14. til 18. Når jeg først skal krysse dammen kan jeg like gjerne bruke litt tid med en kompis som bor der borte så jeg er litt fleksibel på nøyaktige hvilke dager jeg flyr. Sånn umiddelbart ser LH ut som beste flighten, men hvilke dager er det best å fly på mtp å bruke plusgrade for oppgradering? Eventuelt er det noen andre strategier jeg burde bruke for å komme meg over dammen i mest mulig stil?
Det er kanskje greit å nevne ja. Selve turen blir innenfor rimelighetens grenser betalt av jobben på økonomiklasse, upgraden må jeg betale selv. Jeg har ikke en fastsatt sum, men jeg vil vite hvor rimelig jeg kan få det. Hvor dyr pleier de plusgrade-billettene å være? Jeg kan kjøpe upgrade for cash eller eurobonuspoeng. Hva lønner seg?
Har plusgradet til premium med Lufthansa en gang til SFO og mener jeg betalte +/- 200 EUR. For å kunne oppgradere med Eurobonus-poeng er det vel i praksis sånn at du må fly med SAS.
Kommer litt an på hvor viktig status i ett flyselskap er. Ja, det å bunkre masse Eurobonuspoeng er bra det, men det finnes også andre muligheter. Hvis gir blaffen i status i Eurobonus, eller fordi du av en eller annen grunn har nådd målet ditt med SAS poeng og status, og du vil få god flyging for en relativt billig penge med ett annet selskap, så kan British Airways faktisk være ett veldig bra alternativ. De er ganske så generøse når det gjelder å få en oppgradering for en billig penge følge Brian Kelly på "the points guy"... Det går ikke an å få co-branded kort for oss dødelige Nordmenn, men det finnes andre gode portalløsninger for å bunkre opp poeng med dem i fremtiden Løsning nummer 2,... kanskje litt sent ute denne gangen, men i fremtiden så kan det funke bra er https://www.lifemiles.com/index.aspx Hold øye med dem i forhold til salgskampanjer av poeng, og du timer handelen riktig her, så kan du gjøre litt av ett røverkjøp når det gjelder poeng. Disse poengene kan brukes i riktig øyeblikk for å booke en F-Lufthansa over dammen neste gang til en god pris https://thepointsguy.com/tag/buy-miles-promotions/
Har ikke brukt LH myOffer, men ville tenkt følgende. OSL-IAH retur koster rundt dine datoer ca. 6200 NOK Economy via BA eller OTA 9000 NOK Economy via lh.com Premium Economy har ingen fornuftige priser 13 000 NOK SkyTeam Business 17 000 NOK for Business med TK, booket i J Da ville jeg betalt maks 200 EUR for oppgradering for én flight over Atlanteren til Premium Economy hos Lufthansa og 300 EUR til Business. Fordi om du kjøper C fullpris hos TK får du 4 legs i business og flere miles/poeng. Oppgradering gjelder alltid per leg/segment. lufthansa.com/no/en/Upgrade-options vielfliegertreff.de/lufthansa Oppgradering med EuroBonus poeng på en Lufthansa flight tror jeg blir vanskelig, fordi du vil ikke finne billetter med nødvendig bookingklasse til en grei pris.
TK hadde en insane layover, så de utgår. Hvor fant du 13k for SkyTeam business? Jeg prøvde å lete men fant ingenting i nærheten.
For meg som reiser SVG-IAH har jeg sjelden sett bedre priser enn med KLM. KL0661 fra AMS og 0662 tilbake er veldig kurante tider og priser. Vil tippe du kan spare en del kroner ifht til å gå for EB poeng med Stjerne Alliansen. Oppgraderte til Economy Comfort for ca NOK 1200 per vei.
Takk for all hjelpen! Jeg endte opp med å bestille lufthansa via FRA. Det kostet 9327 NOK, og med 1300 NOK ekstra så fikk jeg nødutgangseter på alle 4 flightene.