Begynner å planlegge tur rundt jul 2019 til Asia og trenger gode råd for å optimalisere dette i forhold til bonusbiletter, segmenter og timing. Vi er 2 voksne, 2 barn (10år, 11år) som skal reise på tur, ønsker å besøke Korea, kanskje Japan, kanskje Kina, kanskje noe helt annet. Vi har store frihetsgrader mtp på hvor. Periode kan være midt desember 2019 til begynnelsen av januar 2020. Trenger ikke First, Business er bra og Plus funker også (ikke economy). Viktigste er å få en fabelaktig familietur til grei penge. Har et stk. Companion ticket via AmEx og ellers FlyPremium fra SAS MC. Ca 140K poeng, bør være nærmere 200K til sommeren. Så guruer: Når bør det bookes, hvilke legs, etc etc?
SAS vil være det desidert beste valget når man reiser med barn, og kanskje også det eneste valget dere har med nevnte poengsum (vil komme på 180K poeng i business med flypremium, så lenge 11-åringen ikke er blitt en 12-åring). Tilgjengeligheten til Kina er normalt også ganske bra, så om dere kan ta det som utgangspunkt bør det gå greit å booke billetter så snart det dukker opp noe/dere har nok poeng, og så heller booke egne flighter derfra. Følg med på Travelhacks for tilgjengelighet. Andre selskaper er jeg redd blir for dyrt
Er litt redd for det kan være for sent å booke billetter hos SAS til jul hvis dere ikke har flere poeng før nærmere sommeren. Siden du ikke har generert 200k poeng i løpet av siste 12 mnd, så plus er vel deres eneste mulighet nå. Biz for 4 når du har generert 200k, så er det mest sannsynlig for sent med tanke på biz uansett. Så det er bare å lete og booke raskest mulig.
Hei. Håper det er greit for BingoBonzo at jeg henger meg på denne tråden. Er i nesten samme båt (fly) selv, planlegger tur fra Trondheim til Phnom Penh (PNH) ca 13. desember med retur ca 3. januar 2020. Vil ikke bruke Eurobonuspoeng på denne turen, men betale for billettene. Har vurdert SAS til Hong Kong og Lufthansa/Austrian til Bangkok. Flyr helst Pluss, til nød Business. Men det er sikkert andre og smarte løsninger på en slik tur, i alle fall for å samle opp til neste EBG. Noen tips og råd? (Til BingoBonzo, jeg brukte Austrian til og fra BKK/KUL høsten 2018. Anbefales.)
Tar en oppfølging på denne. Vi har skjøvet på reiseplanene, ser nå på mai/juni 2020. Travelhacks viser mange flighter, men det kan se ut som om det blir vanskelig for familien på 4 å sitte samlet på Plus eller Business hvis hele turen skal betales med bonuspoeng? Er det standard at sas legger ut 2/2/4 bonusbilletter på alle flighter? (I mitt tilfelle Scandinavia->Asia) Kan det komme evt flere senere?
Standard er alltid 2 i C ja. Ofte 4+ lengre bak i kabin avhengig av rute. Tokyo er vel vanskeligst av alle sammen med LAX/SFO/MIA etter seg.
Tror dette blir vanskelig med poeng i business. Prøvde selv for 4-5 måneder siden, endte opp med å kjøpe Lufthansa business til Bangkok for 54K til familen (2 barn, 2 voksne). Har sett bra kampanjer med Qatar også senere på samme nivå. Plus har jeg ikke sett så kan ikke si noe om det.
Det er sikkert noen her inne med Gull kort eller høyere som kan ringe inn og frigjøre bonusbilletter i business til deg. Sikkert for en flaske vi eller noe slikt i kompensasjon da
Det er nok ikke så lett. EBD har meldt om varierende hell for å frigjøre seter til seg selv, som oftest innen norden. Aldri hørt om noen som har fått frigjort seter for andre.
Hva i allverden gjør man på ferie i Kina i julen? Anbefaler Korea eller Japan heller. så slipper dere stresset med visum. Anbefaler å sjekke ut SAS, Swiss, Asiana eller Eva i business class. Lufthansa finner dere nok lettere men business class der er ikke bra
Jeg er EBD og når jeg ringte inn i Mai for å spør om å åpne 1 sete så sa de blankt nei. Det gjelder bare Pandion sa dem.