Strawberry, hva skjer?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av andrethaugen, 10. mars 2024.

  1. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    1,799
    Bonuspoeng:
    93
    Du vil også fort finne ut at rom til 18:00 er vanskelig å få til. Hver gang jeg har prøvd har jeg fått bare en time eller 2 ekstra med følelsen å være ekstra til bry. Hjelper ikke å si at der står at platinum har garantert sen utsjekk til 18
     
    Nordlands liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Forrige gang jeg prøvde, så spurte hen i resepsjonen om hvor lenge jeg ville ha rommet, "det er jo garantert til kl 18:00 for deg som er Platinum". Men det skjer ikke hver gang, for å si det sånn..
     
    Insomnia4u and Ololsen like this.
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,637
    Likes mottatt:
    24,985
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har veldig god erfaring med det. Er p.t. berre gull, men i førre periode (som platinum) opplevde eg at det var fullt på begge flyplasshotella ved BGO då eg skulle bestille kvelden før. Då eg ringte hotellet (Comfort. Prøvde ikkje Clarion) og dama i andre enden såg at eg var platinum sa ho at eg var garantert rom. Ho ordna dermed rom (betale cash ved innsjekk) og ba meg ringe kundeservice dagen etter slik at dei kunne endre frå betale cash ved innsjekk til betaling med poeng. Fungerte veldig godt.

    Eg har og lese her inne ein stad ein eller annan gong at det ofte er lurt å kontakte Strawberry sin kundeservice om hotella ikkje gjer som dei skal, so ordnar kundeservicen opp.
     
    Last edited: 26. juni 2024
    travellers4fun, eventyrer and holmen like this.
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er Platinum.

    Jeg merker stor forskjell fra hotell til hotell.
    På Brosundet i Ålesund er det alltid et kort og en liten godtepose på rommet når jeg sjekker inn. Og en oppgradering fra billigste romtype (usikker til hva, men rommet bruker å være stort).
    Hotel Runway på Gardermoen i fjor sommer: hadde booket billigste dobbeltrom. Fikk et stort hjørnerom med svært(!) bad.
    På Farris Bad i helgen: Oppgradering til neste kategori men ingenting mer. Heller ikke tilbud om gratis drikke, eller noen annerkjennelse av status.
    Grieg i Bergen for noen uker siden: Oppgradering var det nok, men ikke stort det rommet jeg fikk. Og ingen annen annerkjennelse.
     
    Insomnia4u liker dette
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er komplett random.

    Jeg er nå lifetime platinum, men har hatt samme status flere år i rekke før det.

    Kortversjon:
    Noen hoteller skjønner at plat skal oppgraderes om de har ledige rom i høyere klasse. Og også sen utsjekk og endel andre garanterte perks.

    Andre hotell skjønner ingenting.
     
    Emma and haifinn like this.
  6. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    341
    Likes mottatt:
    317
    Bonuspoeng:
    63
    Solskinnshistorie fra igår da jeg fikk brukt fordelen garantert bonusnatt på Clarion Hotel Oslo i en rimelig stappet hovedstad til helga.
    Helt ok det når rommende gikk for 3000+ døgnet.
     
  7. TravelAddict

    TravelAddict Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg hadde en bonusnatt hos Hotels.com som skulle gå ut så jeg bestilte bare en natt på hotellet i nærheten for å bruke den opp. Bestilte Quality River i Drammen og forventet ingen fordeler siden det var bonusnatt via Hotels. Ble positivt overrasket da jeg ble oppgradert til beste rom i 14.etg, fikk 500 poeng, brus og spr om jeg trengte sen utsjekk. Har platinum. Så det er noen hoteller, og ikke minst ansatte som er flinke til å gi statusfordeler mens andre er ikke det.
     
  8. SindreNoyr

    SindreNoyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Må man ta kontakt med hotellet for å benytte seg av fordelen garantert bonusnatt? Prøvde å booke en overnatting da hotellrommene var unormalt dyr men bonusovernatting var markert som "fullbooket"
     
  9. KingBogen

    KingBogen Nytt Medlem

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Jepp - bare å fylle ut kontaktskjema her: https://www.strawberry.no/kundeservice/kontakt-oss/skjema/

    Mulig det finnes en platinum mail etc., men de pleier å svare ganske raskt via skjemaet også.
     
    eventyrer, freddyen and SindreNoyr like this.
  10. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    219
    Bonuspoeng:
    43
    Har meget gode erfaringer med å bare ringe kundeservice. Har aldri opplevd telefonkø.
     
    indahla liker dette
  11. Hilde

    Hilde Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Har The Hub plutselig endret innsjekk- og utsjekk-tidene sine permanent….?

    Har en booking i løpet av de nærmeste dagene nå, og ser i appen at innsjekk er kl 16:00, og utsjekk kl 11:00. Bookingen ble lagt til en dato etter at de hadde sluttet med sommertider for inn- og utsjekk (12 august). Jeg har screenshot av bookingen i appen i juli da jeg gjorde den (innsjekk 15:00, utsjekk 12:00). På websidene til The Hub står det nå imidlertid innsjekk 16:00 og utsjekk senest 11:00 (uten noe referanse til noe sommertid).

    Noen andre som opplever det samme på sine The Hub-bookinger? Jeg har ikke fått noe varsel om det på mail eller annet, så jeg synes veldig lite om at det plutselig bare endres på disse tidene helt ut av det blå.
     
  12. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    263
    Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    KingBogen liker dette
  13. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    437
    Bonuspoeng:
    53
    Nordlands and freddyen like this.
  14. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Fryktelig spennende :)

    Jeg håper følgende står seg:
    At både Norwegian og Strawberry-kundene får, eller opplever, samme verdi av poengene etter sammenslåingen, tror jeg blir veldig vanskelig. Så spørs det hvem som trekker det korteste strået!

    Jeg regner med vi får detaljene i god tid før programmet går live.
     
    Last edited: 14. aug 2024
    travellers4fun liker dette
  15. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,169
    Likes mottatt:
    7,854
    Bonuspoeng:
    183
    Et cashpoengbasert bonussystem må innebære en massiv devaluering både på opptjening og bruk med mindre det gis en høy prosent på opptjening og cashprisen på bonusnetter settes til lavere enn prisen for vanlig booking.

    I dag gir omtrentlig 4 betalte clarion med Platinum bonus, viatrumf og betalt med Strawberry MC nok poeng til 1 bonus Comfort. Ved 3x poengkampanje holder det med under 2 betalte netter. Regner da 2000 for en Clarion natt og 10000 poeng for en Comfort natt. Skal det være likt med cashpoeng må man få 19% cashpoeng til vanlig (legger til grunn at viatrumf forsvinner) og 56 % cashpoeng ved dagens 3x poengkampanjer (også basert på at viatrumf forsvinner). Det vil være ganske vanskelig å forklare.
     
    Last edited: 14. aug 2024
    Spielhaug, holmen, Henrik and 3 others like this.

Del denne siden