Det vil vel drøye tenker jeg. Har ventet i 2 uker allerede på forrige melding jeg sendte uten svar....
Haha, ja ikke sant.. Og beste var jo at jeg hadde for mye og det måtte tas ned. "Hvor mye må det reduseres med?" "Et par kort" "Hvor mange kroner?" "Et par kort" "Kan du være mer spesifik på hvor mye som må reduseres?" "Absolutt, du må redusere med et par kort" ... Tror faktisk jeg aldri har vært borti et så rotete opplegg som Nordea sin søknadsbehandling noen gang.. Husker det var rimelig "computer says no" eller tilsvarende holdning sist også, så da ble det ingenting.. Men pga Econa fikk de en sjanse.. Tok bare 6 mnd fra jeg sendte søknaden til det ble utbetalt lån.. Hurra for automatisering og effektivisering av oppgaver..
Gikk fint gjennom her, hadde Amex, SAS og Danske Bank fra før, med total kredittramme på godt over 15%. Belåning på bolig ca 50%. Så da er det (med n=1 sample size) vel max 15% innenfor SEB-systemet som gjelder her.
Da har jeg hoppet på dette, noen som har erfaring med hvor fort poeng kommer på konto og status blir oppdatert?
Om man signer opp i dag - har man da 30 dager på å bruke kortet fra bestilling? Eller må man håpe det kommer i posten innen 31/7 slik at man får brukt det innen utløp av perioden?
Fra du mottar kortet har du 30 dager på å gjøre et kjøp for å få 20k poeng. "Akkurat nå får du 20 000 velkomstpoeng hvis du gjør et kjøp med kortet innen 30 dager etter at du har mottatt det."
Noen som har hatt Nordic Choice MC-kort for mindre enn 2 år siden som har prøvd seg på denne kampanjen? Fikk dere poengene?
Jeg fikk ingenting. Ikke det at jeg prøvde meg. Ville bare utnytte muligheten for 9X poeng på alle betalte opphold da jeg endte opp med 14 betalte opphold i juli bestilt på 3X kampanje.
"En totalvurdering" var svaret jeg fikk. Ikke noe mer enn det, og det var åpenbart heller ingen mulighet for å få en ny vurdering. "Det er gjort både automatisk og manuell vurdering". De er jammen kjappe når de gjør en manuell vurdering på under 30 sekuner.. Spesielt med tanke på at det fort tar en time i telefonen bare for å få et svada-svar...
Samme her. Status ut inneværende + neste periode, så fullt mulig å få statusen til å være i nesten to år.
Jeg fikk avslag på TrumfVisa med 10/100 kredittscore fra Dun & Bradstreet en uke før godkjent Strawberry MC med 5/5 kredittscore fra.... Dun & Bradstreet. Hadde vært interessant å visst hvilke "automatiske og manuelle vurderinger" som gjøres.
Det er kunden (banken) som velger hvilken scoremodell som skal benyttes (og betales for). Det finnes generelle scoremodeller ("bør kunden få bestille mobilabonnement") og spesifikke ("bør kunden få (flere) kredittkort"). SEB opererer selv med kredittgrense på 15% av årslønn, så med 600K i kreditt fra før har de kanskje gjort en manuell vurdering eller brukt en generell scoremodell som ikke tar hensyn til eksisterende kreditter (kun god eller dårlig betaler). Ellers så er 600K+ kr 15% av din årslønn
Trumfvisa fikk jeg også avslag på engang i tiden, men har ikke brydd meg mer om det. Jeg har også 5/5 hos D&B.. Og under 200k i total kreditt på 3 kort.. Men SAS MC er mitt go-to kort, det er jo SEB, så mulig det er problemet der...
Søkte på mandag, men vart kun oppgradert til Silver. Meiner der er akkurat over to år sidan eg hadde kortet sist.
Fikk kortet idag, og fikk beskjed om å laste ned spendwise for å aktivere, er det noen workaround på dette, eller må det lastes ned nok en app?
Fikk endelig søknaden på dette kortet godkjent. Kan være fordi jeg har nedgradert sas-master premium kortet mitt til vanlig sas-masterkort. Søkte om 15000kr og fikk 5000kr i kredittgrense.Yippi-Yay. Strawberry oppradert til Gold 2 dager senere og det var 1 dag etter jeg ringte inn og lagde pin-kode. Jordbær Gold gyldig til 28.02.2025. Har ikke fått kort ennå men fikk kort i Apple-Pay Wallet som kan brukes nå.