Stucked in Frankfurt

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Hamburgersmauet, 01. aug 2015.

  1. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Hei alle! Etter en langtur til Japan mistet vi forbindelsene våre videre fra Frankfurt til Oslo (møtte opp på feil dato på Haneda - ANA booket oss om), Det er ser mørkt ut for å i det hele tatt klare å skaffe seg billetter fra FRA til OSL i overskuelig fremtid. Må innrømme at jeg er passe desperat med tanke på at jeg har med nevøen min på 10 år. Det kan være en løsning med:

    - Eurobonus. Har flust av poeng, men kjedelig å brenne de i Europa. (høres ut som en Grand Prix-sang fra slutten av 80-tallet...) Det virker som om det ikke det finnes tilgjengelige bonusseter FØR OM EN UKE! Jeg har forresten det utrolig deilige gullkortet som sannsynligvis vil gjøre dette så lett som bare det... Nope...

    -Miles & More. Har flust av poeng her også og er frequent flyer. Tilsvarende for British Airways Executive Club (Sølv). Der kunne det kanskje ligge noe i via London til Oslo?

    Jeg er takknemlig for alle forslag - både eventuelle bonusbilletter eller kjøpe billetter for penger. Kan i prinsippet reise både til Trondheim Oslo, eller Bergen.

    Frankfurt til Gøteborg, med buss til Oslo?

    Jeg har en hyggelig overraske eller kæsj til den som kan få oss hjem igjen om ikke så alt for lenge.

    Nå skal jeg nyte det freske airporthotellet og drikke meg full i kveld (neida, har jo med et barn).

    (Posten er rettet for skrivefeil)
     
    Last edited: 01. aug 2015
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har du ikke gjennomgående billett?
    I så fall må jo selskapet fikse dette..

    Ellers hadde jeg gjort følgende.
    1. Sjekk reiseforsikring, har du typisk mer enn to timer mellom ankomst og avreise på neste så vil forsikringen dekke innhenting av reiserute. Dette kan dog variere. Har du betalt reisen med kreditkort kan det være du har en forsikring der i tillegg til vanlig reiseforsikring. Sjekk begge.
    2. Flyr du med EU selskap må de kompensere deg om forsinkelsen er mer enn 4 timer. Vi snakker da 650 € per person om de ikke klarer å fraskrive seg ansvaret.
    3. Du kan fint bruke Eurobonus poeng uten at det er ledige seter, med "beste tilgjengelighet" er det alltid muligheter, men dessverre ikke spesielt billig. I noen tilfeller lønner det seg uansett å se på dette istedenfor å kjøpe billett.
    4. Husk å sjekke pris på tur/retur billetter samtidig. Legg returen langt frem i tid så den koster minst mulig.

    Godt mulig alt dette allerede er tenkt igjennom, men lister det uansett siden det er fort gjort å miste litt oversikt når man står i en presset situasjon..
     
    Hamburgersmauet and Bizflyer like this.
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk travel services / Czech airlines, ser ut til at de flyr 9.25 til Praha og derfra til Oslo så dere er fremme 1355 i dag. Koster ca 400€ etter hva jeg ser...
     
    Hamburgersmauet liker dette
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Er problemet at det er fullbooket fra Frankfurt eller at det er svinedyrt? (Husk at LH tar seg godt betalt for enveispriser så book evt. t/r og kast returen om det er billigere)

    Sjekk også andre flyplasser i området som Dusseldorf, Hamburg, Berlin, Amsterdam, Brussel det er jo bare en liten togtur/biltur unna, og Norwegian flyr jo også fra en del steder der.

    Og bruk eks. http://kayak.no gjør søkingen enklere
     
    Last edited: 01. aug 2015
    Hamburgersmauet liker dette
  5. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er budsjettet?
     
    Hamburgersmauet liker dette
  6. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Tenker litt utafor rullebanen...

    ICE-tog til Kiel 119 euro for 1 voksen og barn (evt 165 for 1.klasse). Går jevnt og trutt fra Frankfurt, og (ICE) gjør strekningen på 4:46.
    Kielferja til Oslo - Den svir litt mer, 3940 for en enveis.

    Baksiden er jo at dette tar litt tid og du må legge inn en overnatting til enten her eller der, men sikkert spennende tur for han på 10 med ICE og badeland på Kielferja...

    Da er du i Oslo mandag kl 10.
     
    Hamburgersmauet and gardamix like this.
  7. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Jeg har muligens en leiebil som står ledig på Hertz på flyplassen der. Denne kan du kjøre gratis til Oslo da jeg vil ha den tilbake til Stavanger.
    Ta en prat med alle bilutleiene og hør om de også har noe som må til Norge.

    (oppdatering): Etter en rask prat med sjefen min så var ikke Stavanger bilen i Frankfurt lenger. Derimot så kan jo en Oslo bil havnet der eller en fra et annet firma. Lykke til! :)
     
    Last edited: 01. aug 2015
    Hamburgersmauet liker dette
  8. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Ordnet det seg? Dersom dere er to personer kan du være heldig å finne to bonusbilletter via stockholm kanskje? Det alternativet kommer imidlertid ikke opp direkte på nett, du må søke hvert leg og deretter ringe og be de også søke opp hvert enkelt legg. Best tilgjengelig koster vel ca 30000 poeng. Problemet er vel at alt er smekk fullt.

    Prøv også BA til Lhr og derfra videre til Svg/bgo på poeng. Fra Svg kan du bruke sas bonus til Oslo.
     
    Hamburgersmauet liker dette
  9. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Hei alle! Takk for gode tips! Det ordnet seg. En spesiell takk til @Christian som tipset oss om BA via LHR til SVG. Kom unna med litt Avios og Eurobonus og litt i skatter og avgifter. Send meg en DM for en liten overraskelse @Christian :)
     
    Last edited: 01. aug 2015
    Islending, Trety, LN-FHU and 2 others like this.
  10. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Hei @Are Takk for gode tips. Vi møtte opp ett døgn for sent på Haneda. ANA booket oss om til en ny flyvning kostnadsfritt selv om vi reiste CT.
     
  11. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Hei @AndersB Ser veldig fullt ut på alle flyvninger. Sjekket ut andre byer i Europa, men ser fullt ut over alt. Som du ser i posten min fikk vi booket bonusbilletter til Stavanger via London med BA og SAS videre til Oslo mandag og tirsdag. Det løste seg veldig fint, og Vemund (10) er superhappy for en forlenget ferie.
     
  12. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    @bern747 Vi kom unna med å betale med Avios og Eurobonus, og litt skatter og avgifter. Må si jeg ble kjempeoverrasket over hvor bra BA er på bonusreiser på korte flyvninger; begrenset antall Avios og greit med skatter/avgifter. Fullprisbilletter ville kostet 15 lapper+++
     
    Last edited: 01. aug 2015
    bern747 and KristianSk like this.
  13. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Hei @Aussie74 Takk for tilbudet. Det ordnet seg fint.
     
    Aussie74 liker dette
  14. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    @bern747 Det løste seg heldigvis med å fly via London til Stavanger og videre til Oslo med SAS på bonuspoeng. Takk for tips.
     
    Bizflyer liker dette

Del denne siden