Stueforandring - AY a350 ECO HEL-SIN

Tråd i 'Reisebrev' startet av Flybu, 23. febr 2018.

  1. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Neste fredag braker det løs med longhaul eco. Siste gang tror jeg var når @Chrisbgg og undertegnede var på MR til HKG for 3 år siden.

    Hadde egentlig booket til Melbourne via Tokyo med JAL C, men av logistiske og tidsmessinge grunner møter jeg heller fruen i Singapore ettersom vi skulle dit dagen etter jeg landet i MEL uansett.

    Jeg søkte opp enveis til SIN og fant at Finnair virket best. Med oneworld Emerald fikk jeg gratis velge Economy Comfort som skal ha litt bedre benplass, aminity kit og noe annet. Flyet tar av 23.55 så jeg har lagt inn 4,5 timer i HEL for å bedøve meg mest mulig før avgang.

    Dersom det er ok pris på gate upgrade blir det fort ikke eco allikavel, men jeg er nå mentalt innstilt på at jeg skal overleve dette uansett.

    Er det noen som har erfaring fra LH eco med Finnair? Spesielt Economy Comfort?
     
    NoLimit, Eddie47, OttoL and 3 others like this.
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Det får vel en ganske bra review akkurat der?
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Så på bildene, og kjenner Flybu, så han blir nok ikke superhappy :p

    C
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Kan vi ha vært på samme fly til HKG? Hadde en MR selv til HKG i slutten av nov 2015.

    God tur! Dog må jeg komme med en pekefinger mot alle som unnskylder seg for at de flyr eco her inne. Er tross alt den klassen de aller aller fleste flyr her i verden ;)
     
    flying_all liker dette
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er kommet til at Primium Economy er et godt alternativ ..
    Synes SAS Plus er veldig bra på LH
    Synes Air France PE er svært bra (og med ekte bobler) ...
    Likte Air Canada sin PE også .. tre rader 2-3-2 .. intimt og rolig ..
    KLM Economy Comfort er en vits!!

    Reisen vår nå til Mexico kostet 11k i PE og 28k i Busines .. en rask kalkulasjon viste at det ville koste ca 1000 kr/t ekstra å fly busines CPH-YYZ-CPH ...
    YYZ-CUN-YYZ sitter vi i busines uansett ..
     
    Last edited: 23. febr 2018
    Flybu, DanH and RoadKing like this.
  7. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    AF serverer Champagne til og med i vanlig Eco på longhaul ;)
     
    Sunnfjordingen, Flybu and Eddie47 like this.
  8. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Med OneWorld Emerald status så får man også Champagne i økonomi på Finnair også. Jeg spurte flyvertinnen på siste flytur og hun bekreftet at dette var tilfelle.
     
    flying_all and Flybu like this.
  9. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    God stemning! Glad i sjampis.

    Kan legge inn minstebud på 480 euro til Biz, men usikker på om jeg gidder. Er litt giret på å teste eco igjen også. Bare kjipt at det er nattflyvning. Fristen for å legge bud går ut 22.55 norsk tid i kveld Hmmm
     
  10. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Flydde AC til Havanna i PE selv rundt nyttår i fjor. Oppgraderte til Biz ved checkin for ca 350 usd. Pga at bookingen egentlig var PE fikk man eco på AC Rouge legget fra YYZ, siden de ikke hadde PE. Det var helsigvis ikke mer enn rundt 4,5 timer om jeg ikke husker feil.
     
  11. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Vi hadde MR i Februar 2015. Var den kaldeste dagen i HKG på 63 år. Ikke forberedt på den.
     
  12. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ikke vurdere Qatar C? På tilbud har vel prisene vært nede i 13-14k og da får du sitte i verdens beste business class? Har hørt en del om setene til AY i C og alt er ikke like bra.

    Men på turen i Mars skal jeg fly A350 begger veier mellom HEL og LHR og det gleder jeg meg til. Det må vel sies er det beste C produktet man kan få i Europa?
     
  13. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Meget glad i Qatar selv, men har nesten allerede rundet de, så jeg tenkte å prøve Finnair. Var ca samme pris da jeg booket. Det jeg har hørt om AY a350 C setene er bra. Bruker vel samme type reverse herringbone som QR i a380 og 787?
     
    flying_all liker dette
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel mere at kvaliteten ikke er helt på samme nivå og samme med servicen ombord. Finnair har vel også planer om å bytte ut en del av C setene mener jeg å ha lest også. Men uansett er jo det en A350 som er en av de beste flyene ved siden av A380 man kan fly med.
     
    Flybu liker dette
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det er få som har tilbrakt så mye tid som @Flybu i Qatar C siste året... 5 turer til MEL,
    + div andre destinasjoner.
    Men tror han mente at han valgte finnair, utelukkende for å prøve noe nytt..


    C
     
    Flybu liker dette
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir vel litt feil å diskutere den psykiske helsetilstanden til medforumistar i eit opent forum? :eek:

    (Men for all del, vi elskar galskapen!)
     
    Eddie47, Flybu and Chrisbgg like this.
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Nja, nå har jeg jo kjent @Flybu siden han hadde hår på hodet, så det begynner jo å bli noen år... Og at den psykiske helsetilstanden hans er heller skral, er det vell liten tvil om... men det får bli en annen diskusjon...

    C
     
  18. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter godt tilrette i FInnair Premium Lounge nå. Meget gode GT, så dette skal gå finfint. Flyet er nesten stappfullt så jeg forhørte meg om upgrade. 800 Euro, så det gadd jeg ikke.

    Kan nevne at jeg fikk gratis drikke på første leg fra CPH til HEL pga BA Gold. Flyvertinnen hadde en iphone som viste alle setene med en farge. Jeg så mye gull rundt, men så så jeg at jeg var grønn. Da ble det gratis øl gitt! Fikk det samme hos AA mellom MIA og CUN i desember. Er dette en ny alliance-wide OW perk? Isåfall er det meget mye bedre enn SA.

    Tid for ny GT.
     
  19. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Fint å se Finnair tar vare på deg :)
    Som BA gold er du OneWorld Emerald, og dette tilsvarer Platinum hos Finnair. En av godene til Finnair platinum er gratis drikke i økonomi :)

    https://www.finnair.com/no/no/finnair-plus/what-is-finnair-plus/membership-tiers/platinum
     
  20. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Earl liker dette

Del denne siden