SUMO

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 22. des 2017.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Mye bra info her! Da blir det sumo på tirsdag :D
     
    drsyk and jgroneng like this.
  2. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,775
    Bonuspoeng:
    93
    Ombo, Xflipper, holmen and 1 other person like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,447
    Bonuspoeng:
    293
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,778
    Bonuspoeng:
    293
    Det finnes sikkert et svar hvis jeg hadde giddet å lese.

    Men...

    Er det noen som har fått med seg Eb poeng ved å dra medlemskortet og samtidig vise frem appen til Sumo som gir Elixiarabatt på regningen?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,447
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bestilt gjennom appen (og dermed fått Elixia rabatt) og så trukket EB kort ved henting. Det funker fint.
     
    KRS and Maggie like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,778
    Bonuspoeng:
    293
    Flott, da fortsetter vi å trekke EB kort ved henting/betaling.
    Etterregistrering med rabatten går nemlig ikke greit. Den ble avslått av Royalty solutions. Vilkårene for Eb poeng ved shopping sier også at annen rabatt ikke kan benyttes. Så da vet vi det.
     
  7. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Loyalty Solutions godtar ikke kvitteringen fra appen som blir sendt til e-post, men tar en skjermdump av kvitteringen i appen, så står det øverst "Levert. Betalt ved henting/levering", som da blir godkjent. Funker for meg, da SAS ikke tar seg bryet med å sende nytt EB kort
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,447
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg tenker meg om, så har jeg aldri vist appen for å få rabatt. Den har blitt trukket fra automatisk når jeg har bestilt.

    Sjekket appen nå, og jeg har også Sumo Storo 25% rabatt, det kan være den som kommer opp automatisk, og ikke Elixia?

    Så jeg kan ikke garantere for at det vil fungere hos deg..
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har samla et par kroner i Sumo rabatt, blir ikke trukket ifra automatisk her, skal den registreres noe sted eller må en gi beskjed om den ETTER å ha trukket SAS betalingsløst medlemskort og godkjent poeng?
     
  10. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Du må gi beskjed til kelneren FØR han kommer med regningen, slik at rabatten kan trekkes fra. Hvis ikke må han gå tilbake og lage ny regning.
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ahah, men vil ha mest EB hos SAS før jeg betaler med bonus`n;) Får heller gi litt mer drikks for bryet, altså å lage ny regning...neida får bare spare dem alle til gratis middag
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,447
    Bonuspoeng:
    293
    Og, for å spesifisere enda litt mer:
    Jeg har bare bestilt mat for take away..
     
  13. TT10

    TT10 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Opplevde et problem i går ved betaling på Sumo. Bonuskortet ble dratt gjennom terminalen gjentatte ganger uten å bli registrert. Til slutt konkluderte betjeningen med at jeg måtte betale og sende inn kvitteringene for etterregistrering. Jeg betalte med SAS EB MC Premium og tok kontakt med SAS i dag. Tilbakemeldingen var at det ikke gikk å etterregistrere. Sumo, på sin side, sa at de ikke kunne gjøre noe.

    Er det noen som har hatt samme opplevelse og fikk løst problemet?
     
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,229
    Likes mottatt:
    22,409
    Bonuspoeng:
    183
    Korleis gjekk du fram for å etterregistrere? Sist eg gjorde det (medio august) måtte eg berre fylle ut eit felt i skjemaet om kvifor eg etterregistrerte. Eg skreiv som sant var at beteninga sa at det var trøbbel med betalingsterminalen og det gjekk greit.
     
  15. TT10

    TT10 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Så vidt jeg kunne se av skjemaet måtte det gjøres minimum åtte dager etter handelsdag, så jeg tok det via chatten på kundeservice. Antar det var noe galt med terminalen, men det ble ikke sagt eksplisitt. Fikk bare beskjed om å etterregistrere.
     
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,229
    Likes mottatt:
    22,409
    Bonuspoeng:
    183
    Det går heilt sikkert bra å etterregistrere. Berre vent dei 8 dagane og skriv at det var trøbbel med terminalen, so vert det nok poeng på deg ;)
     
  17. TT10

    TT10 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk, da prøver jeg det! Ganske uhørt om man ikke skulle få poeng fordi teknikken svikter.
     
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,229
    Likes mottatt:
    22,409
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan eg aldri tenke meg skjer. Eg opplevde som sagt det same på Madam Felle i Bergen i august og det gjekk fint å etterregistrere.
     
  19. TT10

    TT10 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    For dem som sliter med og få 10% cashback i Sumo appen så er dette hvorfor og midlertidig løsning:

    upload_2019-10-30_15-36-16.png
     
    drsyk, henrikvd and jgroneng like this.

Del denne siden