Supersized bobil i USA og leige av muskelbil

Tråd i 'Reisemål' startet av ValdresBjarne, 15. juli 2019.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Me er to par og tre born på 13,12 og 7 år som skal på tur til USA neste år, frå sist i februar til starten mars, og me har lyst til å teste vegene der og kjøre heile route 66!
    No har det seg slik at me ser vår begrensning og me satser på å kjøre frå LAX, highway 1 til SFO, så innom nokre digre tre på veg til Death Valley om det ikkje snør, og ta ein tur innom cowboyland og Las Vegas, og om det er att tid, så tek me ein snar tur innom Grand Canyon og avslutter med Disneyland.

    Alt dette rekk me nok ikkje, men det er planen.

    Men så møttes me i helga, og tenkte på å leige ein diger RV. Han me reiser med har lappen på alt, då han er innanfor anlegg. Men er dette noko å satse på, og er det nokon som har erfaring med det?

    Me ser for oss å ta det kanskje ei veke, og elles satse på leigebil. Me har reist på tur før, og budd i campingvogn saman nokre døgn, men ser også at det kan bli litt vel tett.
    Kva tenker folket? Fantastisk bra ide, og kjør på, eller er det katastrofedårlig, og me bør heller satse på eit par coole muskelbiler(Camaro, Challenger eller Mustang GT) og få fatt på Hilton Gold eller Diamond?
     
    Eddie47 and NoLimit like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,143
    Likes mottatt:
    869,593
    Bonuspoeng:
    293
    Hyggelig å reise sammen, men jeg ville valgt å kjøre to biler og bodd på hotell.
    Avtale stoppsteder og hoteller ...

    Mulig jeg er sær, men jeg synes egentlig de var trangt nok da vi med tre barn reiste rundt i Norge med stor campingvogn ..
     
    EgilSk, Liza, Malmo and 2 others like this.
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,100
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med denne?
    https://www.outdoorsy.com/rv-rental/jurupa-valley_ca/2004_american-trailer_other_63996-listing

    Kunne aldri tenkt meg det selv, men om man har lyst så ser det ut som om man kan få noen RVs som ikke er så ekstremt dyre. Type 2-300$ døgnet, som nok blir billigere enn leiebil og hotell, men yolo sier nå jeg. Livet er for kort til å være 7 personer i en bobil på ferie.
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,735
    Likes mottatt:
    21,927
    Bonuspoeng:
    293
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, eg har tenkt på dette, men ikkje fått surra meg til å sjekke det ut.

    Dette kan vera ein god ide, då me kan leie ein people mover 7-8 seter, og sjå om me finn ein relocation leige.

    Når me fyrste er inne på det, korleis er det best å leige seg ein muskelbil?
    Leige den for ein dag her og der eller ta med ein eller to biler på heile runda?
     
  7. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Personlig kjenner jeg det går kaldt nedover ryggen på meg ved tanken på å tilbringe såpass med tid i en bobil sammen. Jeg er for glad i vennene mine til å ville utsette dem for noe slikt-men det er nå meg...:p Tror nok jeg heller ville forsøkt å statusmatche til Hilton Diamond og satset på 2 biler + hotell.
    Rent praktisk ser jeg noen utfordringer i forhold til å være to familier bundet til ett transportmiddel. I Europa, der offentlig kommunikasjon er mer utbygd, og der det faktisk er mulig å bruke beina i de fleste bykjerner, kunne det nok funket. Men i USA, som er så til de grader basert på at du skal bruke bilen uansett hvor du skal, ser jeg utfordringen med å manøvrere rundt til alt dere har lyst til å oppleve med en megabobil som er beregnet på så mange mennesker det her er snakk om. Det går liksom ikke så lett an å parkere nær bykjernen og så bruke beina for å komme seg rundt på samme måte som i Europa. Og å manøvrere rundt i f.eks. San Francisco med en sånn doning ville jeg aldri turt! Nå er jeg dog ikke yrkessjåfør med stor bil som arbeidsplass. Min erfaring er dog kun fra vestkysten og byene der, det kan jo være annerledes andre steder ;) Skal man f.eks. «Gjøre» mer naturskjønne ruter som Yosemite, Death Valley og Grand Canyon kan jo sikkert en bobil fungere. Ellers tenker jeg denne filmen er grei å se før dere legger inn bestillingen:) Uansett: God tur, og lykke til!
     
    NoLimit and ValdresBjarne like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,658
    Likes mottatt:
    32,506
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at Yosemite er stengt for overkjøring om vinteren.
     

Del denne siden