Taiwan /Taipei

Tråd i 'Reisemål' startet av Are, 08. nov 2015.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut til at Taiwan står på menyen for sommeren 16.
    Noen som har noen gode tips til hva man bør se eller gjøre?
    Er snakk om 3-4 dager tror jeg.

2. LineE

LineE Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Mine Taipei-favoritter fra sommeren 2013 var;
    * Shilin Night market; Så utrolig mye rart å se, spise og kjøpe
    * Xinbeitou Hot Spring Valley; Fantastisk rart og veldig deilig med varme kilder. Du kan velge selv om du vil ta inn på fancy hotell eller bare slå deg løs i det lokale badet. Vi valgte det siste og fikk en del blikk som hvite, unge jenter, men det var på ingen måte ubehagelig.
    * En skal jo egentlig ikke besøke dyreparker, men vi ville så gjerne se pandaene - og Taipei zoo var faktisk veldig fint til dyrehage å være. Så får du kjenne på egen moral vs egen pandaekstase.
    * Maokong Gondola; par km med gondolbane som tar deg over skoger og templer opp i Taipeis mest berømte tedistrikt. Veldig fin tur - selv for høydeskrekkern, og veldig god te når vi kom frem. Dog sjukt mye mygg, så husk Mygga! ;-)
    * Taipei 101; Fantastisk utsikt - vi opplevde også at det ikke var så mye folk her, men vi dro dit en mandag og da er attraksjonene i Taipei generelt stengt - mange tenkte sikkert derfor at dette også gjaldt Taipei 101.
    * Fredsparken, Chang-Kai Shek Memorial Hall, nasjonalmuseet og historisk museum utgjorde en finfin ruslerunde. Vi tok alt dette på en dag, og var svært fornøyd med den løsningen. Det er litt mangler på engelsk i museene, men det var mye nytt og en positiv opplevelse for oss uansett.
    * Også var det en absurd opplevelse å spise seg høy på sukker på Hello Kitty-kafeen ;-)

Håper noe av dette kan komme til nytte :) God tur!

3. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,561
    Bonuspoeng:
    113
    har tenkt meg til taiwan og det blir muligens i 2016. en av tingene jeg skal få med meg er:

Great Standing Maitreya Buddha, Taiwan – 72 m (236 ft) :

The Maitreya or Buddha of the Future is also called the Laughing Buddha because of the large smile that seems to shake even his protruding belly.
    Maitreya worship is not particularly widespread in China or Taiwan and was even forbidden during the Qing period from 1644-1911.
    Only four Maitreya Buddhas can be found in Taiwan of which the Great Standing Maitreya Buddha near Beipu at Emei Lake in Xinzhu County is the tallest at 72 m.

4. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    502
    Bonuspoeng:
    93
    En tur opp Elephant Mountain for å se på solnedgangen er også å anbefale! (ikke mitt bilde)

5. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Drar opp denne igjen. Er på vei til Taipei nå, har noen tips som ikke allerede er nevnt? Har fem dager og det er meldt en del regn, så tar gjerne forslag til hva man finner på innendørs.

6. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    502
    Bonuspoeng:
    93
  7. NilsernNilsen

NilsernNilsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har hotelltips i Taipei — så bra som mulig, så rimelig som mulig. Jeg skal kun vœre en natt, så i nœrheten av togstasjonen og/eller metro er vel å foretrekke? :)

8. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,404
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk ut Taipei Zoo og pandaene der.. Du kan ta metroen dit og det inngangsbilletten kostet 18kr eller noe sånt. Veldig billig.
    Regner det mye så er det sikkert ikke så gøy å gå rundt i hele parken, men det er kort vei til pandaene fra hovedinngangen og de kan man se både inne og ute. :)

Edit: Ser at det allerede er nevnt..:oops:

Del denne siden