Taktisk booking til HKG og NZ (poeng vs. penger)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TElg78, 06. juli 2017.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,487
    Bonuspoeng:
    113
    Hei. jeg har et lite spørsmål.

Jeg skal til HGK i Oktober og NZ rundt påske neste år. Jeg har allerede bestillt bonusbillet til HKG til 80.000 poeng (SAS Pluss).

Nå kommer det tvil. Jeg har veldig lyst til å ta den turen til Auckland i Mars/April i Eco+. Det ville koste rundt 14k med f.eks. SQ.

Planspill i hodet er nå følgende:

1. Jeg avbestiller bonusturen og betaler Pluss saver til HKG (8,8k og 13500 poeng på konto).
    2. Jeg få tilbake 80.000 poeng fra kanselert tur og har dermed et poengkonto konto som viser (per i dag) 167.500 poeng. Så kommer 5750 poeng flyturer i år og 6300 Trumfpoeng (6.7.2017). Så skal det selvfølgelig handles etc.
    3. Da har jeg senest ved slutten av året samlet die 180.000 poeng for å reise Business i Star Alliance.

Er det noe jeg bør gjennomføre? Jeg har ellers ingen annen sjanse å ta en tur i business (i tillegg blir jeg 40 på denne turen^^) og på en måte sparer jeg noen tusen kroner.

Kommentarer, tipps?

2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Med tanke på at det med jevne mellomrom er mulig å finne business til AKL for 18-20k tror jeg i alle fall ikke jeg hadde flydd premium eco for 14k. Med SQ får du også 200% poengopptjening i business vs. 100% i premium eco og nesten gullkort på direkten.

Det kan absolutt være verdt å vurdere å kansellere bonusturen til HKG. Selv booket jeg for et par måneder siden tur til HKG i premium til rett over 6k og det er ikke spesielt god uttelling for 80 000 poeng etter min mening.

Jeg føler jeg har kastet bort alt for mye poeng opp gjennom årene på tur jeg egentlig hadde kunnet betale for. De skal heretter utelukkende brukes til turer jeg ikke ville hatt mulighet til å ta ellers.

Are liker dette
  3. TElg78

Likes mottatt:
    1,487
    Bonuspoeng:
    113
    Det betyr for meg at jeg bruker alle poeng til Auckland i BIZ. Kommer aldri til å ha 20k til overs for å bestille denne turen. 200 % er ikke viktig. Jeg har ikke behov for gull. Ingen tjenestereiser og en liten provinsflyplass uten tilgang til lounge lønner seg ikke. I e fornøyd med sølv.

braathens safe and lMartin like this.
  4. lMartin

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Ser den. Jeg tenkte med meg selv at det ikke var langt fra 14k til 20k, men det er jo egentlig ikke noen grense for hvor langt man kan dra den. På et eller annet sted bør vel fornuften seire, selv om det ikke alltid er like lett. Der enkelte spiller og drekker seg ned i avgrunnen, kommer jeg til å fly meg fra gård og grunn i år om jeg ikke setter ned foten snart :)

Nå aner jeg ikke hvordan tilgjengeligheten er på bonusbilletter i C til AKL, men av de alternativene du nevner tror jeg at jeg ville kansellert bonusturen til HKG, kjøpt billetter i plus og brukt bonuspoengene til AKL. Premium økonomi er bra, men det er langt til New Zealand :)

TElg78 liker dette
  5. TElg78

Likes mottatt:
    1,487
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har akkurat kanselert min bonusreise og bestilt asmme reise i SAS Pluss Saver. Så det betyr full businessclass neste år og i forhold 4-6000 kroner besparelse.

Jeg er veldig fleksibel med reisetiden, så ikke noe problem her. Gjør jeg det på hotline å bestille og hvor lenge før er det anbefalt?

braathens safe liker dette
  6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det eneste fornuftige :)

7. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,319
    Bonuspoeng:
    183
    Med tanke på hvor du jobber nå, og postene dine du legger ut om at du etter endt arbeidstid bare går ned en etasje , så er det kanskje nærmere enn du tror......:D:D:D:p

lMartin liker dette
  8. lMartin

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Haha. Har faktisk holdt meg hard hele uka nå for å unngå konkurs før årets MegaDo :D

LN-FHU liker dette

Del denne siden