Tannlege og kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av fly4fun, 24. sept 2018.

  1. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Forslag ønskes.
    Det er ikke snakk om engangsoperasjon, men muligens tannregulering.
    Dermed faller for min del standard svaret om å fly til utlandet for å få cirka det samme en del billigere.
    Når det fort blir å koste 30000 kroner med oppfølging over en lengre periode så mottas tips om flinke tannleger som tar en bonuskort innen Oslogryta.
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Min (www.sinsentannhelse.no) har gitt meg faktura av og til så lenge jeg lover å betale den med en gang.. Bruker da Payr selvfølgelig. Klager hver gang over at de ikke tar kredittkort! ;)
     
  3. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Colosseumklinikken. HK på Majorstuen, men avdelinger flere steder. Betaler med MC, så vet ikke om de tar Amex.
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var hos en lege for noen uker siden som ikke tok kredittkort, hun sa de kunne sende faktura som jeg enda ikke har sett. Kanskje det er den billigste måten?
     
    Preference, chudtwa, Malmo and 11 others like this.
  5. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Er jo litt seint, men Ikanovisa har 10% på tannleger, men det var vel i august. Og gir jo dessuten lite bonus...
     
  6. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Festningen tannklinikk - tar AMEX.
     
    LaDuden, dkvt and kaaai like this.
  7. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    og vupti, så fik de lige 37 nye kunder....
     
  8. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg jobbet 4 år i sør-korea, og hele firma der brukte lokale tannleger. (ikke fordi vi alle har så forferdelig tenner).
    Men det er minst like bra som her hjemme, og mye billigere. Er veldig fornøyd med alt jeg fikk gjort der.
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tannlege i utlandet er sikkert fint og billig helt til det feilbehandles. Ikke bare sitter du da uten pasientskadeerstatningsordningen, men knapt noen tannlege i Norden vil røre munnen din med ildtang en gang. Jeg skjønner ikke at folk engang våger å dra til Ungarn og slike steder for å fikse tennene. Men det er nå meg.
     
  11. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Har brukt Kreativ Dental i Budapest flere gangen og er kjempe nøjd, de gjør bra arbeid enl. Min tannlege her hjemme. Det lønar sig og ta undersøkning her hjemme så at man vet vad man trenger. Det er billigt å bo i Budspest om man underviker sommer månederne.
     
  12. Condictio

    Condictio Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Smill tannlege tar kredittkort. Bruker du dnb sitt så får du i tillegg 10 % rabatt.
     
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, jeg fikset hele tanngarden hos Eurodent i Budapest, og er ikke det minste redd for at ikke tannleger her hjemme skal ville ta i det dersom det skulle oppstå problemer etterhvert, de har nemlig klinkker også i Oslo, Trondheim, Alta og Bergen.

    Og jeg sparte rundt 150.000 kroner i forhold til å gjøre jobben her hjemme hos en norsk tannlege.
     
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Vil heller slå et slag for å få tannhelsetjenesten inn under folkehelsa. Så får jeg heller bruke de kronene det koster på noe annet kult slik som godteri og brus
     
    MrPutter, Satyv and kaaai like this.
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Enhver autorisert tannlege i Norge står helt fritt til å avslå etterbehandling av et håpløst casus fra enhver annen tannlege, eventuelt å ta betalt hva det rent faktisk koster (inkludert høyde for hva påfølgende eget ansvar koster). Det gjelder også Eurodent. For det første har du ingen forbrukerrettigheter i Norge for tjenestekjøp foretatt i utlandet. For det andre er det neppe noen tannleger, selv i Eurodent i Alta, som vil ta på seg pasientskadeerstatningsansvar under norsk lov for etterbehandling av feilbehandling i utlandet. Da finner de heller en annen klinikk å jobbe ved, for man behøver tross alt ikke å lete etter jobb som tannlege (selv ikke i Alta).

    Ikke for å være vrang, men jeg blir litt matt over hvilken medisinsk risiko enkelte mennesker er villige til å ta på tannbehandlingsfronten bare for å spare noen kroner. Men, for all del, each to their own.

    Ellers er man naturligvis ved kjøp av tannhelsetjenester i utlandet ikke i noen posisjon til å klage over outsourcing av diverse IT-tjenester til India, eller for den saks skyld til å være LO-leder. Enda mer bemerkelsesverdig er det at folk her til lands ikke har noe i mot at rørleggere og elektrikere tar 1500,-/time pluss materialer, mens tannleger - med medisinsk ansvar, pasientskadeansvar og fem+ års utdanning med tilhørende lån svartmales for sine 1000,-/time pluss materialer (en tannlegestol koster for eksempel minimum én million).

    Beklager denne ranten, men norsk korttenkthet og dobbeltmoral kan være en torn i siden noen ganger.
     
    KRS, thool, chipcampden and 3 others like this.
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan gå godt også da ....
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Fascinerende sterke meninger her.

    Noen ganger lurer jeg på hvordan folk kan jo i utlandet der ingenting fungerer og alt er farlig..
    Har hørt at de fleste overlever å bo der. :eek:
     
    MrPutter, Trent600, leeds1979 and 4 others like this.
  18. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Flåsete kommentar.


    Jeg synes Scandipendler er inne på viktige momenter her. Det er lett og spare seg til fant. Det er også veldig enkelt og godta outsourcing så lenge det ikke rammer ens egen bransjeo_O
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig er det en flåsete kommentar, det var jo litt av poenget..
    Jeg tenker mer på at veldig mange er negative til hva som skjer i utlandet fordi "der fungerer ikke ting" og "alle er kyniske, grådige og svindlere". Noe som åpenbart ikke er riktig.

    Finnes vel både gode og dårlige tannleger både i innlandet og utlandet. Jeg skjønner godt hvorfor noen ønsker å benytte seg av tjenester i utlandet når resultatet etter all sannsynlighet blir det samme, men prisen er stort varierende.
     
    Cowarse liker dette
  20. Novensiles

    Novensiles Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Et alternativ er å skaffe seg yA bank visa kredittkort som støtter bankaxept. For deretter å betale fakturaen fra ya bank i Payr med personlig foretrukket kredittkort. Selv skaffet jeg meg kortet i utgangspunktet for å kunne avslutte debitkortet mitt som kostet 250, - kr i året, men etter Payr kom på banen ble det egentlig et greit kort å bruke som reservekort.
     

Del denne siden