*Uber i det store utland https://www.uber.com/en-CH/cities/ UberBLACK kan bestilles i Oslo. UberPOP was paused in Norway 30.10.2017.
Og Uber black er vanligvis ikke noe dyrere enn vanlig taxi. Jeg bruker stort sett Uber i Oslo hvis jeg skal ta "taxi".
Jeg forsøkte å booke Uber black sist jeg var i Oslo fra Norwegian på fornebu til Lysaker. En bil tilgjengelig som var langt unna. Vanlig, eller var jeg bare uheldig?
Det hender det er veldig få biler tilgjengelig ja. På dagtid finner man nesten ingen. De aller fleste som kjører Uber black kjører limo service på dagtid, og tjener ekstra på å kjøre Uber på kveld/natt og i helgene. (Sa en sjåfør til meg en gang) For å kjøre Uber black må man ha kjøreseddel (?) som i limoservice.
Kjører også alltid Uber Black i Oslo. Hyggelige sjåfører som vet hvor man skal pluss at Uber bare er kjempepraktisk ifm betaling
Stemmer De kjører på limo-løyve (eller mer presist: selskapsvognløyve). Det er grunnen til at Black ikke har noen problemer med å opperere selv om Pop måtte "ta en pause".
Da jeg tok taxi fra SVG i dag, tok jeg ikke første bil i køen. Jeg så ikke noen utpreget grunn til å kjøre Prius når det står en relativt fet BMW litt lengre bak. Dette medførte en mengde tuting i det vi kjørte ut, og et ras av «hatmeldinger» på min sjåførs taxameter. Bildet under er en av dem. Ikke greit etter min mening. Noen bør friske opp løyvekurset sitt.
Du har jo all info du trenger for å levere en klage til det aktuelle selskapet. Internjustisen blant taxibransjen er åpenbart sterk. Velger for øvrig konsekvent taxier fra foretrukket leverandør uansett hvor jeg ferdes.
Jeg tar aldri første hvis det er Prius eller noe annet ræl. Tyskere eller en Lexus er de jeg setter kurs mot Så ikke noe fan av OSL der man får tildelt en bil Jeg er vel den som ville betalt ekstra for å kjøre Audi/BMW
På BGO er justisen formidabel også. Nå er det heldigvis kommet en App. slik at jeg bestiller en Bargen Taxi straks jeg har fått bagasjen eller kommer av flyet. Men før i verden gikk jeg gjerne 20 biler bakover for å finne en Bergen Taxi og fikk "kjeft" hele veien. I tillegg ble mor flau. På ARN er dette mye enklere, der står de ulike selskapene i hver sin kø. I de første køene står de som roper høyest, men litt lenger borte står Stockholm Taxi og Taxikuriren som har faste priser til sentrum.
Tar jeg taxi på BGO er det fra helikopterterminalen, og da må man bruke et calling-system. Spør også konsekvent etter Bergen taxi her, og skylder på firmapolicy om jeg får noe klager der. Skal en kollega eller noe bestille taxi ber jeg de om det samme, men "slik kan man jo ikke gjøre", og man ender opp med en Prius.
Når jeg har en stor pause mellom kunder på flyplassen så ser jeg etter min venninne som kjører taxi. Når jeg ser henne litt lenger bak i køen så roper jeg mot drosjen hennes: Kan du kjøre meg til Flekkefjord? .. og så setter jeg meg i baksetet. Da hører jeg: allacha malachaa alla, allachala osv.... og masse vifting med hender. Morsomt hver gang
Tjuvholmen i går kveld; skulle hjem til Asker: Valgte som seg hør og bør AB taxi som gir 15% tariffrabatt på vei til "hjemkommunen" selv om var #3 i køen. Litt skuling fra #2, men ingen hatmeldinger. Pit-stop på Texburger var viktig for både sjåfør og passasjerer med tilsvarende stopp på taxameteret. Nice.