Tar SAS en Gillette?

Tråd i 'Nyheter' startet av EndreD, 12. febr 2020.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Sas - What is Scandinavian? skapte vel ikke helt de reaksjonene de håpet på. De har tydeligvis ikke lært av Gillettefadesen om at det ikke lønner seg å "pisse på" kundene sine.

    Tok ikke mange timene før videoen ble fjernet fra YouTube på sas sine offisielle sider.

    Sjekk reaksjonene på SAS' fjesbokside!

    https://www.facebook.com/SAS/posts_to_page/

    Edit: Pisse på i anførselstegn
     
    Last edited: 12. febr 2020
    PVflyer, ArthurDent, markus and 3 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skjønner hvor de ville med reklamen, og det er tydeligvis mange der ute som ikke var enige i hvordan dette ble lagt frem.

    Men, det er jo sant det de sier i reklamen da. Og de "pisser" jo ikke på kundene sine når de sier at vi reiser ut og kommer hjem med gode ideer?
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Pisse på kundene sine? Ta deg en bolle. Kommentarfeltet på YouTube var ikke noe annet enn forkastelig. En gjeng med indignerte nasser som samlet seg og gaulet høyt. Og ja, det er å kalle en spade for en spade det siste der.
     
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner hvor de vil, og har ingen problemer med det.

    Men at de ikke har tenkt så langt som at denne reklamen kunne sette fyr på visse grupperinger og individer( noe fjerningen av filmen beviser) i en tid hvor polariseringen øker og krenkekrakker burde vært plassert på hvert gatehjørne er for meg en gåte.
     
    Last edited: 12. febr 2020
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tar meg gjerne en bolle. :) Men jeg står ved utsagnet mitt, dette er en reklame for å tilfredsstille woke og miljøpartiet. Og hvor mye flyr egentlig de? Latterlig naiv reklame av sas.

    Og misforstå meg rett. Jeg er personlig opptatt av miljøet og har dårlig samvittighet for mye av det jeg gjør, f.eks å fly såpass mye som jeg gjør. Jeg ville derfor personlig aldri tatt en mileage run.
     
    Alfred, tgarm, ArthurDent and 4 others like this.
  6. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, har vi virkelig ikke en egen kultur i Skandinavia? Tror mange er uenige i det.

    Blir omtrent som å si at vi ikke har eget språk fordi omtrent alle våre ord også finnes på andre språk.

    Men ja, klart vi kommer hjem med gode ideer. Jeg er stor tilhenger av å reise og oppleve andre problemstillinger, synspunkter og "way of living".
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    De sier jo ikke at vi ikke har en egen kultur i Skandinavia.

    De sier at vi har hatt en kultur for å reise ut og utforske verden, og ta med de beste delene av det vi finner der ute hjem igjen. På den måten skaper vi den beste kulturen; den Skandinaviske.

    De som har kommentert på Facebook-siden til SAS leser nok litt mye Resett.
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Meh. Folk som må ta til nettet og føle seg personlig indignert som følge av dette bør virkelig ta seg en bolle. Dette er ikke å pisse på noen i det hele tatt.

    Facebook-siden til SAS flommer nå over av krenkede folk som nok leser litt for mye på resett og hrs..
    Synes ikke SAS skal ta hensyn til krenkede nasser.
     
    Skarven, Storbaba, Tjo and 5 others like this.
  9. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg leser ikke Resett, men jeg hører hva de sier i reklamen: What is truly Scandinavian? Nothing.

    At de ikke forutså at det ville skape reaksjoner, særlig med Gillette friskt i minne, mener jeg er i beste fall naivt.

    Kan aldri se for meg at Norwegian noensinne kunne laget en like pompøs og politisk korrekt reklame.
     
    Jhafeld, napue, polvotten and 4 others like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Har du kommentert på Facebook-siden til SAS?

    Men, det er jo sant det de sier.. I bunn og grunn så er jo alt vi har blitt til på grunn av inspirasjon fra resten av verden. Skjønner ikke hva som er problemet.

    Så problemet med reklamen er at den er "politisk korrekt"?
     
    Storbaba liker dette
  11. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at krenkekulturen er latterlig, og jeg digger folk som gir faen i det.

    Men en reklame for sas har et mål: å få flere til å kjøpe flybilletter hos sas. Tror ikke helt det blir resultatet av denne kampanjen...

    Jeg er ikke kritisk til reklamen fordi jeg blir krenket. Jeg er kritisk fordi de støter folk bort og trolig taper salg på dette. Den er pompøs og hva jeg vil kalle selvpiskende (som kanskje er veldig skandinavisk :))
     
    tgarm liker dette
  12. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, jeg har verken kommentert på Facebook eller YouTube. Jeg er ikke typen til det. :)
     
    holmen liker dette
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Mmkay. Vel, det er uansett fascinerende hvor krenkede folk skal bli av noe så konsekvensløst.Reklamer som ikke slår an har jo kortere levetid enn et rent gulv i et hjem med fjorten katter.
     
    holmen liker dette
  14. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke jeg heller, men at de ikke har noen annen plan enn å fjerne videoen når kritikken kommer tyder på ar de ikke har tenkt så langt utenfor HQ i Frösundavik
     
    Nj4220 liker dette
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Var det første jeg tenkte på også @holmen / @OttoL at her var det mye folk som leser resett...

    Folk må roe seg kraftig ned. Reklamen er nok satt litt på spissen men det de sier er jo ikke feil. Om det danske wienerbrødet egentlig er fra Holland - ja også da? Vi har jo skapt den skandinaviske kulturen ved å ta med det beste hjem ifra alle andre verdensdeler og gjort det til vårt eget.
     
    turbotobben, Gribb, Tjo and 1 other person like this.
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vel nå har SAS, sikkert engasjert en markedsførings bedrift og sikkert benyttet x antall millioner på dette. SAS har en ok inntjening før neste streik, kanskje de forbereder seg?

    En bolle kan vi alle ta, men bolla er i krangle tråden for tiden.
     
    Last edited: 12. febr 2020
    Skarven, Arvid1410 and Avixlo like this.
  17. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det er synd at min kritikk, som først og fremst er basert på et kommersielt synspunkt (Jeg tror ikke SAS vil selge flere billetter på denne reklamen) fører til brunbeising og stadige referanser til Resett og hrs. Jeg har aldri stemt på partier langt til høyre og jeg er ingen leser av Resett eller hrs.

    Uttrykket "pisse på" kunne vært formulert bedre, men det var en referanse til dette:
    https://www.side3.no/vitenskap/gill...a0jtblrlxOgv9AcAx0gbH09a7lY2Zh-pTIWDtNOrynPBg

    Gillette endte opp med at aksjekursen falt 70 milliarder kroner.

    Det er poenget mitt.

    Så kan vi selvfølgelig ta diskusjonen om vi har en skandinavisk kultur eller ikke. Jeg mener ja, og jeg kan godt begrunne det. Men det er egentlig en annen diskusjon.
     
    Jhafeld, tgarm, ArthurDent and 4 others like this.
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Det som står i linken du refererer til er feil. Sjokk at nettavisen ikke klarer å dobbeltsjekke dette. Ser du på trenden før reklamen ble publisert så ser du at Gilette hadde tapt like mye penger uavhengig av om de hadde publisert reklamen eller ikke.
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Når har Nettavisen sikkert aldri dobbeltsjekket noe, alt er Click Bait for å få inntjening på reklame sponsorene sine...Reel journalistikk skal du lete lenge etter, mye er copy paste, men VG ruller opp et par skandaler og jeg setter stor pris på når de gjør dette! Det er nyheter det! :) Tommel opp til VG.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Kan melde at Resett selvfølgelig har plukket opp dette og laget en finfin artikkel om hvordan globalistene ødelegger Skandinavia.

    Kommentarfeltet er som forventet.
     

Del denne siden