Hong Kong! Realt mye folk på lite område. Litt 17. mai - hver dag, mye folk. Til dere som har vært her mye, herved inviteres dere til å øse av deres kompetanse! Til dere, som ikke har vært her, start sparingen! SAS har hatt mange gode billett kampanjer. At jeg ikke vant i OT lotteriet med 1/3 belegg i pluss og god plass i biz, viser kanskje hvorfor OT kalles for lotteri. Nu vel, ikke noe mer surmuling! Et par smakebiter: Her fra høyeste bygget i HK, 101 etg. Fra Victoria Peaks Fra Big Buddha Når du besøker Big Buddah tar du buss 21 i 15 minutter så er du i Tai O, en fiskelandsby med hvit/ rosa delfiner. På Hong Kong siden går de gamle 2 etg trikkene fra øst til vest. Noen av dem er super relevante og ser slik ut- finn dem! Ta med luftige og romslige klær, det er varmt og fuktig! November skal være beste måneden, 25 grader og tørt. Passer bra de siste kampanje datoene! Jeg nyter noen deilige dager til her i Hong Kong, før jeg setter kursen fra Lørenskog igjen. Håper du blir inspirert! God tur!
Flott reisebrev. Har aldri vært i Hong Kong selv, men prøver febrilsk å få med kona dit på en helgetur. Hun hater varmen borti der, spesielt etter 3 tidligere turer til Phuket.
For de som er glad i dim sum kan jeg sterkt anbefale Din Tai Fung. Har prøvd avdelingene i Tsim Sha Tsui og Causeway Bay. Begge har Michelin stjerner. Fantastisk mat til en rimelig penge og Michelin kvalitet. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Din_Tai_Fung
Vi spiste på Mott32 som var intet mindre end super godt. Kan desuden anbefale loungebaren Sevva lige ved siden af. Fantastisk udsigt fra tagterassen. Begge ligger lige ved Cetral stationen...
Mange av dem i alle prisklasser, beste engelskstyle puben jeg var innom var i Stanley. Masse flotte vannhull i stål og glass også, noe for alle!
Sist gang jeg var i HK så bodde jeg på hotellet som heter "Kowloon hotel", det ligger rett bak The Penninsula på Kowloon siden av HK. Det var lettvint å komme seg rundt. Rett ut lobbyen så hadde man Nathan Road til venstre som er den "hovedveien" i Tsim Sha Tsui området. Også var det bare 5 minutters gange til Walk of the stars og view pointet mot HK island skyline