Ser ut som Thai airways tar konkursveien for en større omstrukturering av selskapet. https://www.bangkokpost.com/busines...s-closer-to-restructuring-in-bankruptcy-court
Har et par segmenter med TG på den ene CT-bookingen min. Kan dette by på problemer, eller kan jeg anta at det går fint å ombooke hvis de går under?
En CT billett er utstedt på en SK-117 stock, så en konkurs betyr bare ombooking for deg. Har man derimot en SAS billett fra CPH-OSL på ett TG dokument, så vil den billetten bli ugyldig ved en eventuell konkurs. Issuing carrier er førende for gyldighet av dokument
Dette er vel mer en chapter-11 konkurs enn en tradisjonell norsk konkurs med konkursbo. Tipper TG flyr videre i en eller annen form.
Det går over til lowcost - men for at alle med F ikke skal bli misfornøyd er alle vindussetene (F) på 737 reservert til dere med bookinger (fra rad 20F og bakover selvsagt )
Det har fint lite å si at 380 er nye fly, poenget her er at de koster for mye i drift sammenlignet med andre fly.
Det er selvsagt et komplisert regnestykke med mange faktorer. Eierskap som du sier, finansieringskostnader, andrehåndsmarked, tid for større sjekker av maskinen, utgifter til vedlikehold, tid på bakken, tilgjengelighet på gater, fleksibilitet kontra andre maskiner i nettverket, etterspørsel etc. Totalen for 380 gjør jo at den ikke er "in-favour" hos selskapene lenger, mens vi som flyr elsker maskinen. Den er jo styggkul Og absolutt den stilleste jeg har flydd med. Jeg håper absolutt at TG beholder sine maskiner, men det ser ikke lovende ut.
Teller litt på knappene her. Ser at jeg kan bytte ut TG-returen vår i F med A380 mot NH F i ny kabin. På den ene siden virker det åpenbart, men samtidig kan jo dette bli siste mulighet til å få prøvd TG F i A380...
Når er denne flyvningen? Personlig tipper jeg at det er slutt for både First og A380 hos TG. Som nevnt tidligere i denne tråden så sies det at TG nå skal gjennom konkursforhandlinger, og resultatet som kommer ut vil bli et mye mindre selskap, som kun skal fly A350, 787 og 777-300ER.
I januar, så mest sannsynlig ryker den vel kanskje uansett grunnet korona. Er ikke like enkelt å finne noe mellom RGN og TYO, så mulig jeg må revurdere reisemålet i samme omgang. Da høres det ikke ut for at jeg noen gang får testet TG F! Trist
Har en tur til HNL i midten av januar med TG 380 (FRA-BKK-NRT). Håper det er mulig å fly litt rundt i verden igjen da. Satser på at TG F opprettholdes på "melkerutene" til FRA/LHR/TYO etc, hvis ikke får det bli noe annet moro.
Spennende tid.. venter på et ikke ubetydelig beløp i tilbakebetaling for kansellerte full flex biz billetter hos TG. Ser vel ikke noe til disse nå
Tror nok det går bra... Dette er snakk om "konkursforhandlinger" ala hva de har i USA (chapter 11). Målet er å restrukturere selskapet. Vil tro at billetter, forpliktelser rundt pasasherer, etc. blir tatt over av det "nye" selskapet.