Hadde KIX- BKK i a380 F og BKK-MUC i 747 F på en CT booking. Nå er begge avganger forandret til 777-300 uten F... aaaaaaah!!! Hvorfor!?? Hvorfor??!
Er i samme båt som deg på BKK-MUC. Thai flyr ikke 747 til europa lenger fra oktober. https://www.routesonline.com/news/3...ernational-w18-service-changes-as-of-03sep18/
Hmm. Fikk beskjed for en tid tilbake F røk KIX-BKK i november, men har enda ikke hørt noe om BKK-MUC. Da ryker jo hele F-returen min K
Ser på den routesonline linken at DPS-BKK endres til 747. Blir det da mulig å booke F her tro? Bangkok – Denpasar eff 28OCT18 747-400 continues operating 1 daily, replacing previously filed A350-900XWB
Mulig at de selger kun C og de som reserverer seter først, kan velge F-seter. Men det blir ikke F-service.
Stemmer sikkert. Forsøkte velge sete nå, men på SAS.no får jeg ikke velge sete på denne flighten, ei heller hos SQ og hos Thai kan jeg bare se reservasjonen men ikke velge seter. Står oppført med 2E og 2F per nå, seter som ikke eksisterer hverken på 747'en eller A350'en.
Fant en bra tilgjengelighet på følgende: Endret til HND-BKK i F 747, og BKK-LHR i a380 F nå. Sitter på hold med Tallinn Fingers crossed!!! EDIT: Alt gikk i boks
Fikk bytta NRT-BKK med gammel business i 777-200 til HND-BKK med gammel first i 747-400 i november. Skal videre til HAN. Hadde planer om å bytte til HND-HAN med ANA i C, men tror jeg er tilfreds med ruten nå, har LH F til TYO og SQ F på returen.
Da har undertegnede også blitt TG´d. Flyr HAN-ICN i morgen(som også ble byttet fra A350 til A321) Lørdag skulle vi fly ICN - BKK med 747 og her har det selvsagt blitt endret til 777 uten F. Har prøvd TG sitt kontor i Bangkok, men de fraskriver seg alt ansvar. Engelskspråklig kundeservice var behjelpelig men kunne ikke gjøre noe. What do to? Har jo et håp om at det kan føre til at vi kan få endret reisen på et vis, men har ikke alt for høye forhåpningene.
Dessverre er det slikt når en blander Thai inn i bookinger. Selv hadde jeg 08:00 flight BKK-HKG med A380 i F. Dagen før ble denne 777. Ringte Amex, ingen hjelp siden turen var startet. Ringte Thai i Norge, de ville hjelpe, men kunne ikke forandre billetten, det måtte Amex gjøre. Så da måtte jeg bare møte til 08:00 flighten, men fortalte min frustrasjon ved innsjekk, og de booket meg om til 16:00 med 747 i F. Så det løste seg på flyplassen, men ikke før det.
Snakket med Duty Manager på ICN som latet som hun var behjelpelig. Vanligvis kompenserer de 300$ men hun var usikker på om det gjaldt bonusbookinger. Skulle ta diskusjonen når jeg sjekket inn imorgen.
Har sagt det før og sier det igjen: skulle likt å se den dagen man kan komme med 300 USD og si man skal oppgradere fra business til first. En slik downgrade skulle vært på 10000kr pp.
I allefall ca 5000kr Oppgradering fra C til F hos TG ICN-BKK koster 17 550 THB, ca $568USD. https://www.thaiairways.com/en_AU/plan/travel_information/businesstofirst.page Kompensasjon $300USD på samme strekket for poeng-booking er korrekt, siden det er ca 32000 yen. Billetter som er kjøpt cash gis full refusjon i fare-differanse.
Jo, men de gir vel 300 USD komp på Asia til Europa rutene også? Det er alt for dårlig etter min mening
Det finnes et regelverk som de går utifra hvor jeg oppfattet var beregnet etter distanse. Slik fungerer i alle fall alle andre systemer hos TG. Har du noen eksempler på at $300 er gitt på Europarutene?
SatyvAktivt Medlem Vi fikk 350 euro i cash hver av Thai når vi ble nedgradert fra first til business fra BKK til MUC i sommer. Nedgraderingen skyltes flybytte fra 747 til 777 og var annonsert 2 uker i forveien. Jeg måtte riktignok spørre de i F loungen om hvordan de tenkte å kompensere dette. Først sa de at jeg måtte ta det med SAS siden det var der jeg hadde booket, men jeg poengterte at det faktisk var Thai som ikke leverte det jeg hadde bestilt. Etter 20 minutter kom det en supervisor bort til bordet vårt med konvolutter med penger. Jeg var veldig fornøyd med løsningen, og flyet var heller ikke forsinket. 08. nov 2018 Rapporter LikeSvar https://insideflyer.no/forums/threa...-business-til-økonomi-med-bonusbillett.12194/
Her spiller vel også EU-reguleringene inn? Det gjør de ikke intra-Asia som kan forklundre denne prosessen litt. Dersom man blir nedgradert har man vel også rett på 75% av differansen mellom de to klassene, slik jeg har forstått det?
Samme skjedde her fra BKK til HND i juni. Flybytte i siste liten etter påbegynt reise. Endringen skjedde i lufta mellom OSL og CPH på vei til SIN i SQ First og både SAS på telefon og på CPH var helt handlingslammet og la alt ansvaret over på Thai. Thai på telefon sa at dette måtte de følge opp da vi kom til Bangkok så da var det jo ikke mulig å evt endre ruten fra SIN til Tokyo direkte. Vi bestemte oss for at dette ikke skulle ødelegge reisen og hadde en fantastisk tur i SQ first til SIN. Landet i BKK med SQ og fikk full Thai first service der med buggy, lounge og spa. De beklaget seg veldig og anbefalte oss å følge opp med customer relations. Om bord i 777 til HND fikk vi også god service av purseren som egentlig skulle ha jobbet i first. Ikke DP og Rimowa kit men ellers bra. I tillegg ble vi booket om til poenggivende C-klasse, Etter kontakt med customer service etter hjemkomst fikk vi også USD 300 hver etter å ha takket nei til 15000 EB poeng. Så alt i alt, ikke så ille og det ødela absolutt ikke turen.