Thailand Pass

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 01. nov 2021.

?

Hvor lang tid tok det før du mottok godkjent QR-kode på epost?

1. 1-5 minutter

12 vote(s)
    50.0%
  2. 1 dag

8 vote(s)
    33.3%
  3. 2 dager

0 vote(s)
    0.0%
  4. 3 dager

1 vote(s)
    4.2%
  5. 4- 7dager

2 vote(s)
    8.3%
  6. Fikk avslag på søknaden

1 vote(s)
    4.2%
  1. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det to fra forumet som skal på samme flight til BKK den 1. april. OSL DOH men så har jeg DOH BKK videre kl 8 på morgenen etter, regner med du reiser videre kl 02? Jeg valgte 08 grunnet mulighet for Business class for 10.000 kr mindre ved det tidspunktet.

2. Figaro

Figaro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Yep, reiser den ca 02 ja. DOH-BKK leg tenker jeg å upgrade til bis hvis den kommer for 3300kr eller mindre. På denne turen som jeg måtte rebooke kom de upgradesa på henholdsvis 2200krOSL-DOH og 3600krDOH-BKK

Vet jeg ikke tjener noen poeng på å upgrade men tenker t/r for 4700+ det det koster for en upgrade 1-2 legs er verdt det. Håper på bedre tilbud enn deg jeg har fått hittil.

Attached Files:

• sa.JPG
      sa.JPG
      File size:
      17.6 KB
      Visninger:
      14
    travelislife liker dette
  3. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Da har fruen i hus selvfølgelig fått Covid, og dermed ryker morgendagens reise til Thailand. Har vært i kontakt med SAS og fått ombooket billettene til slutten av april. Spørsmålet er nå: Vil det være mulig å endre dato på de forhåndsbetalte PCR-testene? Klarer ikke å finne det noe sted.

travelislife liker dette
  4. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, stemmer. Da er vi på samme fly all the way. Jeg flyr economy tilbake fra BKK til OSL men business fra OSL DOH og DOH BKK. Q suite på DOH BKK trolig, så det blir artig.

Noen som kjenner til om jeg må gjøre noe på forhånd før jeg reiser til TRANSIT til Thailand? Skal videre med fly fra samme flyplass bare vente noen timer i terminal?

5. Figaro

Figaro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Test & Go hotellet (PCR+overnatting) jeg booket med ordnet det fint 2 TO ganger, sendte mail og forklarte at turen ble utsatt, og jeg trengte ny bookingreferanse av de for å søke Thaipass på nytt. Sendte med ny turbekreftelse. Alt i orden.

6. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Tenkte å høre med hotellet ja, så kan muligens de sjekke det ut.

Nå betaler man Testen via en egen side, som hotellet ikke har noe med å gjøre..

7. Figaro

Figaro Nytt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Ahh, visste jeg ikke. Men regner med dette er ok.

Attached Files:

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Dette temaet er behørig dekket i en annen tråd så jeg flytter dine spørsmål rundt temaet dit også.

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Skal jobbe noen mnd i Thailand og kan ikke finne noe krav om når vaksinepasset går ut. Thailand hadde først 3 mnd, så mener jeg det ble 6 mnd krav. Men kan altså ikke finne noe info lengre. EU sier 9 mnd, men jeg mener bestemt at Thailand hele tiden har hatt strengere krav, men kan selvsagt ta feil. Hva tror du @Edvard?

10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk innvilget Thailand Pass på mindre enn 1 time. Imponert, virker som systemene er bedre enn før. Brukte samme QR-kode og vaksinepass på alle tre doser.

Skarven liker dette
  11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Samboeren fikk på noen få timer, mens de holdt meg på pinebenken i seks dager. Vi søkte samtidig og hadde samme dokumentasjon, så det er aldri godt å vite hvor lang tid det tar.

12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Svarer meg selv her. Fant ikke ut av dette, men går for en 4. boosterdose i stedet.

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Var endel arbeid (20 minutter kanskje) med skjemaet, men fikk Thailand pass etter 2 dager. Og er her nå.

Immigrasjon I praksis var super enkelt og raskt, og det er tydelig overalt at de har mye mindre turister enn normalt.

Men, måtte nesten kryssposte denne linken jeg også la i en dags-post, for nå ser det ut som innreise blir friere fra mai av:

https://loyaltylobby.com/2022/04/14/thailand-plans-to-scrap-test-go-from-may-1-2022/

14. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    tobeornot999 liker dette
  15. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
  16. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    haakonks, tobeornot999 and Ruby like this.
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! Dette skjedde uvanlig raskt, til å være Thai myndighetene som ellers har holdt veldig igjen uten å slippe opp for innreise uten testing.

TravelPass er pain-in-the-ass fordi det tar så mye tid å fylle ut. Men da er jo innreise ellers, inkl den innledende PCR'en + mini-karantenen mens man venter på svar, blitt veldig mye enklere og bedre.

18. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,453
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er Thailand Pass oppdatert med de nye reglene som gjelder fra 1. mai (ikke krav om test eller hotellbooking).

Søkte nettopp, og fikk innvilget på under ett minutt.

tobeornot999 and Insomnia4u like this.
  19. wheitmann

wheitmann Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Søkte Thailand Pass i dag også, fikk så og si innvilget umiddelbart. Deilig!

tobeornot999 and Insomnia4u like this.
  20. igjr

igjr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Hei. Skal til Thailand i slutten av Juni, men ser at man må søke thailand pass. Det står at man må ha dekning for 10 000 usd i reiseforsikringen for å kunne få pass. Er dette noe dere har stående spesifikk i deres reisforsikringspapir eller holder det med en klausul rundt at reiseforsikring dekker alle sykdomsrelaterte kostnader under reise?

Hva ble etterspurt av dokumentasjon i selve søknaden?

Del denne siden