La inn forsikringsbevis, vanlig helårs reiseforsikring. I pass-søknaden ticker du av at du er forsikret for aktuelle beløp. Easy peasy.
Min bekreftelse fra Europeiske/IF sa "unlimited". Det gikk selvsagt fint til thai passet. Og jeg vil nok tro at en bekreftelse som sier "all medical expenses" eller noe lignende også vil funke - hvis det er det du sier at du kan få? Eller evt et maks beløp som er oppgitt i dollar og er over kravet.
Takk for god hjelp på forumet. Jeg tok kontakt med forsikringsselskapet og fikk en bekreftelses bevis skrevet til meg direkte. Vedla dette i søknaden og fikk godkjent svar innen 1 time. Nå er det bare å glede seg på tur
Tenkte å søke om ThaiPass nå, siden jeg på veien hjem fra SIN har en mellomlanding i BKK på 11 timer og tenker å dra innom byen en tur. Reisen blir da: OSL....BKK-SIN og SIN-BKK-....-OSL. Hvor utreise er 2 timer mellomlanding i BKK. Hva blir da departure country da? Blir det Norge eller Singapore? Ble veldig usikker her...
Litt uklart skrevet. Men om du mener at du skal innom Bkk fra Singapore på retur blir det departure Country.
Thailand pass er one-time use, så dèt tyder jo på at man må søke på nytt for hver gang man er ute av landet. Med mindre noen av dere har funnet en "lur utvei" jeg ikke har sett? Planen er slik: - OSL-DBX (transit)-BKK. Innreise i BKK og noen dager der. Har Thailand pass. - BKK-SGN i Vietnam, 1-1,5 uke der, og retur til BKK for returbillett derfra til Europa. Krever innreise nr 2 et nytt Thailand pass? Altså på returen fra SGN til BKK for videre flight til Europa? Har ikke bestemt ennå om det blir en ren transfer på BKK eller om det feks blir "one night in Bangkok" også på returen for å være sikrere på å rekke flyet tilbake.
Nei, nettopp? Vet ikke svaret, men det kan absolutt bli aktuelt med en transit på BKK for meg - men returen er ikke kjøpt ennå. Og billetten blir uansett ikke gjennomgående i så fall. Så der må jeg, om aktuelt, sjekke reglene. Og er interessert hvis noen vet svaret
Hvis billetten ikke er gjennomgående og du må igjennom immigration, hente bagasje for også sjekke inn på nytt igjen så må du vel ordne med enda ett Thailand Pass.
Dette er allerede svart på. Er heller ikke vanskelig å søke om to ulike Thailand Pass. Tar deg max 10 min og svar innen 2 timer. Skal du inn i Thailand må du ha Thailand Pass. Hver eneste gang. Kan ikke gjenbrukes.
En god nyhet selv om det er enkelt og ikke tidskrevende å få Thailand pass. https://www.bangkokpost.com/thailand/general/2328513/thailand-pass-covid-insurance-to-end-july-1