Thailand Pass

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 01. nov 2021.

?

Hvor lang tid tok det før du mottok godkjent QR-kode på epost?

1. 1-5 minutter

12 vote(s)
    50.0%
  2. 1 dag

8 vote(s)
    33.3%
  3. 2 dager

0 vote(s)
    0.0%
  4. 3 dager

1 vote(s)
    4.2%
  5. 4- 7dager

2 vote(s)
    8.3%
  6. Fikk avslag på søknaden

1 vote(s)
    4.2%
  1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Se om du kan finne svaret her på mfa sine offisielle sider

holmen liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,177
    Bonuspoeng:
    293
    Takker. Her står det svart på hvitt:
    Screenshot_20211106-163303.png

Så da er det teksten på den Thailandske ambassaden i Oslo som er litt uklar.

Edvard and Insomnia4u like this.
  3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Ser andre har svart her, men uansett hva du velger å gjøre trenger du en bekreftelse på engelsk at forsikringen dekker sykdom inntil minst $50.000, inkludert covid. Vi bruker Gouda gjennom jobben så jeg styrte ikke med en utvidet forsikring selv om det nok kan være lurt i hvert fall om du har betalt mye penger for flybillettene.

Berlioz liker dette
  4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Gouda sin helårsforsikring mangler punktene jeg nevnte, derfor må en gå for deres super-enkeltforsikring.

Berlioz liker dette
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Må og må. Det koster ikke all verden for en flybillett hjem om den må kjøpes på nytt hvis man overlever å sitte i økonomi.

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder jo også utgifter til hotell i 14 dager ekstra. Er du asymptomatisk kan du bli plassert på enkelte karantehotell i stedet for sykehus. Da dekker ikke helårsforsikringen din dette. Var det som gjorde at jeg gikk for enkeltforsikring tilslutt.

Men du har selvsagt rett. En selvsagt ingenting :)

EndreD liker dette
  7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,307
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar @EndreD og @Insomnia4u.
    Forsikringsregler er alltid interessant lesning, så jeg gravde frem våre.
    Tryg har følgende tekst i sitt Kapitel 5, som gjelder akutt sykdom: "Fortsatt behandling i utlandet
    Utgifter til opphold og behandling i utlandet erstattes frem
    til hjemtransport er medisinsk forsvarlig. Tryg Alarm
    vurderer sammen med behandlende
    lege når hjemtransport
    kan foretas.
    Utsatt hjemreise eller reise videre
    Hvis sikrede på grunn av medisinske årsaker som nevnt i
    punkt 5.1. er forhindret fra å gjennomføre fastsatt reiserute
    som planlagt, erstattes nødvendige merutgifter til
    overnatting, måltider og transport for å ta igjen fastsatt
    reiserute."

Med en Covid legeattest burde dette, i mitt hode, dekke enhver kostnad for forsinket hjemreise inntil legen sier man er fit for flight.
    Plutselig karantene ved utreise er ikke dekket, men bonustur og kansellerbart hotell gjør jo risikoen liten. Bonuspoeng blir forøvrig aldri kompensert.
    Sjekket også spesialforsikringen. I vår alder ble det kr 1600 pr snute.
    Så om intet annet dukker opp satser jeg nok på at Tryg holder, og at ting ser enda lysere ut i mars 22.

EndreD liker dette
  8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det er noen momenter med liten skrift ang corona som ikke står i selve forsikringsdokumentene. Diskuterte de med Tryg på tlf. Men foreslår at diskusjonen tas videre i reiseforsikringstråden siden vi er litt OT nå :)

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,177
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk svar fra ambassaden.
    De 21 dagene gjelder innenfor land som står på listen over godkjente land.

funkenstein liker dette
  10. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hvordan dette fungerer for de som "bare" skal på en lengre transit, typ 10h+ og man ønsker å dra inn til byen?

11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Kravet er karantenehotell i opptil ett døgn. Og det er en strikt protokoll der du blir ledet av staff hele veien frem til sjåfør og rett til taxi, så til drive-in teststasjon, og så til hotellet. Helt umulig å "stikke av".

tobeornot999 liker dette
  12. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,950
    Bonuspoeng:
    183
    Nja, ikke helt det jeg opplevde i dag. Kunne fint stukket av gårde, uten stress.
    Men det hadde nok straffet seg i det lange løp :D
    Sitter nå på Landmark å venter på testresultat.

tobeornot999 and Insomnia4u like this.
  13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, om du har lyst å dra på deg et par års utvisning fra Thailand er det jo bare å stikke av ;) Poenget er at de har god kontroll nå over hvem som kommer inn og muligheter for å spore.

tobeornot999 liker dette
  14. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    7,950
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaring ved ankomst til Suvarnabhumi i dag:
    Brukte 20min fra gate til jeg var igjennom tollen.
    Reiste Biz, så var relativt kjapt ute av flyet. Ankom vente område for sjekk av Thailand pass, RT-PCR test før avreise og Korona pass. Satt å ventet i 1 min før papirene ble raskt visuelt sjekket. Så videre til registrering og skanning av Thailand pass, tok 3min. Deretter imigration hvor det ikke var noe kø.
    Så kjøp av SIM-kort i baggasje utleverings hall, gjennom toll og mottatt av representant fra hotellet like utenfor. Måtte vente 10min på transport.
    Kjørte innom sykehus for ny RT-PCR test som foregikk i drive-thru stil. Alt var klappet og klart, merket med navn ol. når vi rullet opp. Deretter til hotell for regulær innsjekk.

tobeornot999, jgroneng, drsyk and 5 others like this.
  15. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Vil det si at det er sannsynlighet for at man ender opp i karantenehotell i påvente på svar og dermed kan risikere at man mister connecting fly? :mad:

16. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Er påkrevd med karantenehotell, ikke noe du kan velge. Og du må fremlegge dokumentasjon på forhåndsbetalt karantenehotell. Tar inntil et døgn å få svar på PCR-testen.

Er bare å glemme hvordan det var å reise pre-corona. Kan ikke bare stikke innom en by i transit lengre.

17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg landet i Phuket på lørdag fikk jeg beskjed om at jeg skulle få svar på testen innen 8 timer. Det fikk jeg også.

Insomnia4u liker dette
  18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, virker som Phuket har mye mer effektivt test-opplegg enn Bangkok. Har sett postinger i andre forum helt ned i 3t i Phuket, mot opptil 28t i Bkk.

19. shadow

shadow Medlem

Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    53
    Ser ut som de har gjort noen forbedringer på søknadssiden i løpet av dagen, jeg fikk nå opp en Access Code etter jeg sendte inn søknaden som jeg kan bruke til å logge inn og sjekke status. Kan ikke huske at jeg fikk det tidligere i dag når jeg prøvde første gangen.

Sendte først inn en søknad i 3-4 tiden i dag tidlig, som gikk gjennom greit uten feilmeldinger. Brukte CORS workaround som nevnt på nettet og tidligere i denne tråden. Fikk ingen confirmation epost, som muligens kan skyldes at epostkontoen jeg brukte ligger på Exchange Online hos Microsoft, som vistnok er et kjent problem. Det kan også være fordi den har et litt uvanlig toppnivådomene istedet for landskode eller klassisk .com/.net/.org. Har opplevd problemer relatert til dette flere ganger før selv om det er over 20 år siden domenet ble tatt i bruk.

Prøvde derfor å registrere en ny søknad nå med samme info, men med gmail konto istedet og fikk confirmation epost med Access Code i løpet av noen sekunder. Foreløpig ingen godkjenning, men kan i det minste logge inn og se at den står som "Reviewing"

Reisen er ikke før i Desember, så har forsåvidt god tid. Antar de muligens prioriterer søknader med tidligere ankomst.

20. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,070
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er å unngå manuell behandling. Bruk kun bilde av QR-koden der de ber om det for å få den automatisk godkjent på få minutter. Det fikk jeg til med min søknad nr 3, mens søknad nr 2 som var akkurat lik bortsett fra at jeg lastet opp hele vaksinesertifikatet der de ba om QR-kode ble avslått noen dager etter jeg hadde fått godkjent søknad nr 3. Søknad nr 1 har jeg ennå ikke fått tilbakemelding på og den sendte jeg inn tirsdag forrige uke.

Del denne siden