Tror ikke det? (Hvor leste du det i så fall?) Tror den eneste endringen er at de ikke går videre med planene om hurtigtest ved ankomst etter den 16. desember. Men fortsetter med "vanlig" PCR test-krav og ett døgn på hotell i påvente av testresultater. Men vi vet nok mer nøyaktig i morgen, når den "nye hjemmesiden" med oppdatert informasjon blir lansert.
Vi skal til Thailand, BKK den 17. desember. Jeg lurer på om jeg skal bestille Novotel Bangkok Suvarnabhumi Airport da det er ved flyplassen. Dagen etter, er planen å reise til Krabi. Er det noen som har booket dette via Hotels.com og fått covid-testen inkludert? Hvordan går man egentlig frem for å få denne bekreftelsen fra hotellet? Eventuelle andre forslag mottas med stor takk!
Du kan bestille «Wellness Package» direkte hos hotellet. https://www.novotelairportbkk.com/en_asq_alternativestatequarantine/quarantine-free-package/
Veldig bra tips, og denne skal jeg vurdere å bruke! Ser de ikke selger alkohol, er det fortsatt generelt alkohol-salg forbud i .th?
Registrerte min i dag tidlig og samboeren sin nå i ettermiddag. Det tok ca 1 time for henne å få bekreftelsen, mens jeg fikk min nå i kveld. Brukte QR koden på begge søknadene. Var nervøs noen timer for å si det sånn...
Jeg er dessverre ikke så heldig som skal til Thailand Ordnet for min onkel på 75 år. Blir Berlin i helga for min del... Neste long haul blir Bali i mai.. god tur!!
Har billett til BKK T/R om halvannen mnd, den 24. januar. Må si jeg blir veldig i tvil nå etter at Omikron har gjort sitt inntog. Dere andre som har booka i vinter, tenker dere det blir tur?
Vanskelig å spå, men Thailand hadde 4193 positive i dag, mot Norges 5355. Så selv med store mørketall i Thailand siden færre tester seg er det mindre smitte her. Ville hatt is i magen.
Hva er du urolig for? Bli smittet, innreiserestriksjoner i Norge, reiseråd fra UD, endringer på flyvninger, begrensinger på destinasjonen?
Alt kombinert, summa summarum. Tima bookingen med avreise mandag morning kl. 10:00 fra Norge.OSL - FRA og FRA - BKK. Skulle lande grytidlig tirsdag der borte.. dra hjem søndag kveld 23:55, lande ca 12-13 på dagen mandag i Norge. Hadde en perfekt rute. Fikk så melding fra Thai om at jeg er booka om til: OSL - CPH, CPH - FRA, FRA - BKK. Avreise fra FRA først tirsdag.. så lander grytidlig onsdag i stedet for tirsdag.. så får 1 døgn mindre i Asia. Så er det usikkerheten med alt det andre du skriver der oppe. Har barn annenhver uke.. hvis det skulle bli snakk om karantene / isolasjon / test eller ja you name it.. så er totalsituasjonen som gjør at jeg er veldig i tvil akkurat nå.
Tror dette er noe folk selv må kjenne litt på. For vår del så har vi ventet såpass lenge på muligheten at vi velger å dra. Forhåpentligvis går dette helt uproblematisk, men ting kan jo skje. Uansett har vi valgt å gjennomføre turen til neste uke og blir til rett etter nyttår. Come what may...
Hadde sikkert kjørt på i deres situasjon jeg også. God tur! BTW, er nok endelig game over for 2017 CT`en min om jeg kansellerer denne. Den voucheren har hatt flere liv enn alle kattene i nabolaget til sammen.
Booket tur med utreise om 1 uke, og er fast bestemt på å gjennomføre den (dersom ingenting akutt kommer i veien selvfølgelig)