Dette er et sitat som Benjamin Franklin skriver i et brev til Josiah Quincy på denne dag i 1773. Andre ting som har skjedd 11/9 er: 1941 Einar Gerhardsen blir arrestert og ført til Grini fangeleire 1968 Air France flight 1611 styrter utenfor Nice. Det er en Sud Aviation SE 210 Caravelle 3 som treffer bakken i en ugunstig posisjon og 95 stk omkommer. 1971 Nikita Sergejevitsj Khrusjov tok kvelden 77 år gammel 1972 OL i München avsluttes, dessverre uten 6 Israeliske trenere, 5 Israeliske utøvere og en tysk politibetjent, +5 Black September medlemmer. 1973 President Salvador Allende dør, men om han tok sitt eget liv eller ble drept ifm statskuppet er fortsatt ikke avklart. 1977 Atari 2600 blir lansert Denne spillmaskinen hadde jeg som ung, og de lanserte Pac-Man i 1982. 2001 Den dagen som sørget for den største forandringene i hvordan luftfarten verden rundt fortsatt opererer. Denne dag blir «feiret» som Patriot Day i USA i forbindelse med at 2976 mennesker døde i det største angrepet på amerikansk jord siden Pearl Harbor. 2003 Sveriges utenriksminister Anna Lindh dør av knivstikkingen hun ble utsatt for dagen før. De som kan kose seg med en Napoleonskake i anledning navnedag er Dag og Dagny Anne Rimmen blir 40 år Kygo blir 30 år Gratulerer med dagen! @Wiolenze kan feire Catalonias nasjonal dag. Ha en ellers fin lørdag folkens!
Utrolig at Anne blir 40 år.., ellers får dere ha en feiende flott lørdag. Her pleies en forkjølet kropp med øl og akevitt mens det er T-6
God morgen fra Porsgrunn. Natthelg i prosessindustrien. Har sett dokumentaren om 9/11 på National Geographic, uvirkelige bilder. Ser ut som noe oppkonstruert fra Hollywood Ellers T-8 til MLE. Fått i hus to sett med dykkemaske, snorkel og svømmeføtter. Må finne en ekstra låsemulighet til sikring av vinkjeller når vi reiser. Har bare dør med 8-nøkkel, og 19-åring med sans for champis til å passe huset.. God Lørdag
God morgen fra solkysten, litt grått i dag, men det et 16 grader ute og det blir nok en flott dag. Det er 111 dager igjen til jul .. i en time i går kunne jeg se en flott tur til Costa Rica i appen, litt kronglete hjemreise (3 døgn). Det som var overraskende var at på hver Avianca flygning sto det «subjekt to government approval» .. Så etter litt overveielser ble reisen ikke bekreftet og planene utsatt til litt senere. Sånn går livet på solkysten ..
God morgen fra frokosten på Dfds Oppgraderingen av lugar fulgte med både oppgradering av frokost og tilgang til lounge område. Overhørte ansatte som snakket om at det kun er 350 gjester ombord, allikevel er alt av fasiliteter oppe. Tommel opp til Dfds Blir litt shopping og god lunsj før man inntar en Manchester United pub for se den hjemvendte sønn returnere. Viva Ronaldo Etterfulgt av en bedre middag og muligens en tur på disco Ha en flott lørdag fine forum
Så sitter man her igjen, tåkefast på tredje dag. Vi fikk til slutt bekrefta ny avgang og det er nå klokka 0900 fra Flesland, men den avgangen har allerede blitt utsatt til 0930. Jeg synes det ser litt lettere ut når jeg ser på skjermene som viser bilder fra CCTV kameraene våre nå, men før helikopteret står på helidekk her ute er ingenting sikkert. Må nok uansett re-booke flyet mitt til AES siden "noen" har bestemt at helikopteret vårt skal innom minst en annen installasjon på veien, men kommer jeg meg bare på land i dag så er jeg en svært glad mann. Ha en fin lørdag folkens!
God morgen fra bondelandet. Bryllup på gang så her skal det vaskes og pyntes bil, handles inn det siste også er et et par kaker som skal settes sammen før seremonien starter i hagen. Litt grått men vakre kornåkre danner rammen for dagen.
God morgen fra kantina på osl. To uker siden vaksinedose to, så da må man jo reise. Dessverre ikke utenlands, men vi er en liten gjeng som reiser til Trondheim for en forsinket bursdagsmiddag for to av reisefølget. Alltid morsomt å ta med seg noen førstereis i loungen, selv om vi har prøvd å skru forventningene kraftig ned. 12 dager igjen til første utenlandstur som fullvaksinert!
God morgen fra Farris bad. Litt trang hjelm i dag, men det går seg nok til etter litt frokost. Har fått kaffe, så det går sakte fremover. Ha en fin lørdag!
God morgen fra bassengkanten hos W på Barcaloneta; Var ikke planlagt, men vurderes å følge trådstartes oppfording om feiring. Ellers så byr dagen på hotellbytte. Siste natt blir på Kimpton midt i byen. Aldri bodd på ett Kimpton men tenkte prøve siden Inner Circle medlemskap følger med RA hos Intercontinental. Foreløpig så lover det greit, bekreftet «trippel» oppgradering og i går kveld ringte de fra hotellet for å spørre om når jeg ville sjekke inn og om det var greit med sjokolade/skinke/ost tallerken på innsjekk og om jeg hadde noen andre ønsker. Jeg foreslo Cava og kullsyrevann, noe som skulle være helt problemfritt. TWS, men kan bli ett greit avbrekk siste natta også
God formiddag fra Hilton. Ble tidlig 1230 innsjekking og sen utsjekking 1430 på Hiltons regning. Fikk free minibar og 4 stk boble vouchers. De beklaget så meget. Rommet var fint, oppgradert til 10. etasje Executive level fra 2 etasje. Takker for medlemskapet. Nå er det frokost servering