Hadde mitt første opphold på Thon Maritim i Stavanger etter oppgradering til Black. Ble møtt av smørblid resepsjonist som spurte om jeg ville ha sjokolade og brus/vann. Kunne informere om at jeg hadde blitt oppgradert til juniorsuite. Hvis det er slik det er på Thon med Black kan det fort bli mange opphold der
Thon er ikke enkleste stedet å finne informasjon hos. Men disse hotellene gir 1500 bonuspoeng: Oslo Hotel Bristol Thon Hotel Cecil Thon Hotel Opera Thon Hotel Rosenkrantz Brussel Stanhope Hotel Brussels by Thon Hotels Thon Hotel Bristol Stephanie Thon Hotel Brussels City Centre Thon Hotel EU Andre byer Thon Hotel Nidaros (Trondheim) Thon Hotel Rosenkrantz (Bergen) Thon Hotel Stavanger Thon Hotel Tromsø Thon Partner Hotel Norge (Kristiansand) Resterende gir 1000 poeng, så det er ikke store insentivene å kjøpe seg opp en romkategori. Rosenkrantz i Oslo har grei mengde bonusrom tilgjengelig opp til business, men juniorsuite og høyere sliter jeg med å finne.
Har brukt en del Thon innimellom i mange år, og de har aldri lagt ut topp-rommene for bonuspoeng når jeg har sjekket. Tok selvfølgelig imot Thon Black når de delte det ut nylig, og har fått jr suite oppgraderinger på 2 av 2 oppphold etter det - selv med aller billigste rom bestilt. Så trikset her er nok det vanlige i hotellkjeder når man har status: book billigste rom, og bli oppgradert slik statusen tilsier. Ingen ting er garantert, men på meg virker Thon ganske starstruck når de ser Black members. Enda det sikkert har blitt et stort hopp i antallet Black etter kampanjen nå. Til sammenligning: de færreste hoteller i Strawberry (er LTP) viser at de vet du er en gjest med høy status i kjeden.
Nydelig hvis de anerkjenner status. Enn så lenge statusløs, men har vært noen opphold på Thon i det siste. Bristol og Rosenkrantz Oslo har vært supre og leverer bra på frokost. Siste opphold var Cecil som ligger nært kontoret, et av de som gir 1500 poeng, men frokosten er ganske standard. Thon Nordlys i Bodø leverer også bra frokost, både Scandic og Radisson droppes til fordel for det.
ble som mange andre matchet til black, og man får jo da en gave noen som har brukt denn, og har anbefalinger? fant ikke egen tråd på dette så poster bare her
Satt akkurat og bladde gjennom. Vinsmaking på Grotten var det som fristet mest, evt middag neste gang jeg er i Brussel. Tar gjerne anbefalinger hvis noen har prøvd noe godt. K
Dette var en grei påminnelse. Skal til Brussel om en måneds tid og overnatter hos Thon. Både jeg og fruen er black. Vet noen tilfeldigvis om begge heve premie på samme opphold (er kun en natt) dersom overnatting er påkrevd?
Tror jeg skrev om vinsmakingen på Grotten her på forumet ett sted. Var ganske bra den altså, fikk vel 3 viner med tilhørende små smakebiter for to pers. Tror jeg ville følt jeg hadde fått mer verdi av en 2- eller 3-retters middag, men var fornøyd altså.
Hva med å lage en egen tråd for Thon Opplevelser erfaringer? Har et bidrag fra februar jeg kan skrive inn