Tid mellom legs på SR

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Mph, 21. sept 2017.

Tags:
  1. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei folkens, fant et greit SR til Paris i november. Sas anbefaler et mellomrom på en time for å få booket billetten.

    Fant et med 4 flights for 300 kroner per leg på ungdomsbillett.

    Hva er konsekvensen av å booke reisen hver for seg? Det er 55 min mellom touch-down og ny taxing. Tenker det burde holde. Er det noe mer jeg må tenke på?
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Ser profilnavnet ditt er en forkortelse, men SR tror jeg få vet hva betyr. Touch-down tid oppgis ikke av flyselskapet. Du mener trolig tidspunktet flyet er ved gate. Det kan være en stund etter landing. Ny taxing, du mener tidspunkt for avgang?

    Bedre å skrive forståelig enn kult.
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tippe det er Segment Run du sikter til?
    Problemet kommer hvis du plutselig misser en flight. Da må du booke resten av reisen videre på nytt og da blir det fort dyrt!
    Anbefaler å booke en sammenhengende reise så du plutselig ikke blir stående på en eller annen flyplass.
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og velkommen til forumet!

    300 kr legget er en god pris, men så lave priser får du vel ikke hvis du booker leg for leg? Som @Misterix sier står du på bar bakke hvis noe skulle skje. 55 minutter er mer enn nok i Skandinavia hvis alt går som det skal og du reiser med håndbagasje. Men hvis første flyning blir forsinket og du ikke rekker flight nummer to er resten av turen bortkastet. Det anbefales, og er ikke umulig, å finne segment runs med minst fire legs fra Oslo i en sammenhengende billett. God tur!
     
  5. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hah! Ja, er nok det! Skal sies at jeg ikke gikk for kult, men brukte de ordene som var tilgjengelig for meg akkurat der og da :)
     
    Edvard liker dette
  6. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg får prisene om jeg booker 2 runder, totalt 4 leg. Så da blir det OSL-ARL-CDG på en bestilling, og CDG-ARN-OSL på en annen. 55 minutter bakketid på CDG.

    Det går senere fly til OSL. Risikerer jeg å stå på bar bakke dersom booking 1 er forsinket?


    Blitt enda billigere siden i går: upload_2017-9-22_8-38-30.png
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt. Du kan eventuelt sjekke om det er samme fly tilbake og hvis det er det vil det nok ikke være noe problem (litt usikker på om det er bussgater på CDG).
     
  8. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Sist jeg fløy fra TRD så var det full sjekk av ID for alle med ungdomsbilletter.
    Just saying.
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er vist mange som har benyttet seg av ungdomsbilletter selv om dem er godt over alderskravet så blir nok ikke noe mindre av dette i framtiden.
     
  10. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    har en følelse av at de sjekker id på alle som reiser på ungdomsbillett, er vel en konsekvens av at noen ikke har fulgt reglene for disse billettene.
     
  11. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ikke kjøpt tur/retur med samme fly med ungdomsbilletter lengre. Skal du ha gjennomgående må du kjøpe retur med et annet fly. Skal du ha fire legs fra OSL er ofte OSL-CPH-XXX-ARN-OSL (eller motsatt) en mulighet. Sjekk slik som Amsterdam, Gdansk, Hamburg, London og andre flyplasser som har frekvens fra begge steder. Særlig London er lett slik (og der er det jo en del OK+ lounger å besøke) da du kan fly både via CPH, ARN og SVG med SAS fra OSL.

    Jeg leste først SR som Sørkjosen (ICAO flyplasskode ENSR). :confused: Tiden det står at flyet går på billetten er forøvrig EOBT, som står for estimated off-block time. Det er tiden det estimeres at flyet kan starte å bevege på seg eller gjennomføre pushback fra gate. Boarding starter jo lenge før dette, og gate stenger også i god tid før dette.
     
  12. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Det er jo ikke noe problem for min del i alle fall! Treffer målgruppen der gitt!
     
    Omaniac liker dette
  13. Mph

    Mph Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan kan jeg sjekke om det er samme fly som skal brukes da?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Har du flightnr begge veier?
    Hvis du går på flightradar24, Data Search:
    https://www.flightradar24.com/data
    Legg inn ditt flightnummer TIL (f.eks OSL - EWR) der hvor pilen peker, f.eks SK907
    upload_2017-9-22_14-6-29.png
    Da får du opp et resultat, scroll ned og lokaliser fly id:
    upload_2017-9-22_14-7-50.png

    Gjenta prosessen, men bruk nå flightnummer for EWR - OSL.

    Hvis flyid matcher, så vet du at det er samme fly.
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Pleier ikke SAS bare å pluss på 1 på SK nummeret? Tenker da f: eks: SK1111 på vei ut blir SK1112 på vei hjem hvis det er samme fly?
     
  16. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang er connectiontiden i Burkina Faso? Ville vært mer skeptisk til å mellomlande der enn på CDG.
     
    Misterix and vegardg like this.
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Funfact, sørgående ruter har oddetall, nordgående ruter har partall.
     
    LaJa, DanH, Petter B-C and 2 others like this.
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    (Siden det er ca samme tema:)
    Er det noen som har erfaring med MR til HAM, snu i døra og retur med samme fly? Må man ut og inn igjen, eller kan man bare sette seg og vente på ny boarding?
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd X antall ganger til HAM på MR via CPH. Da har jeg alltid utenom 1 gang mener jeg det var fått bussgate i HAM. Når du ankommer i HAM (med buss) går du inn døra, fortsett ca 20 meter, sving så til høyre og ta rulletrappen opp. Da er du tilbake på avgang (ingen kontroller eller noe sånt). Derfra tar man venstre forbi Lufthansa Loungene også ned en rulletrapp til venstre også er du "tilbake" i gaten for avgang. Så lenge flyet ikke er forsinket fra CPH så er det ingen problemer uten gjennomgående billett. Har du ikke gjennomgående billett kan du plutselig få dårlig tid hvis alle bussene alt er kjørt ut fra avgang.
     
    holmen liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for meget detaljert beskrivelse!
    Jeg har gjennomgående billett, så satser på alt dette skal gå greit. Har booket to stk MR til HAM i november, fant meget gode priser. En via ARN og en via CPH.
     

Del denne siden