Tidlig innsjekk, bagasje etc BKK-VIE-LHR-BGO

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjellv, 01. aug 2024.

  1. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Har denne reisen for meg på lørdag/søndag:

    23:40 BKK-VIE 05:35 Austrian
    07:00 VIE-LHR 08:35 Austrian
    19:40 LHR-BGO 22:50 SAS


    Har med meg liten koffert som går i kabinen, liten ryggsekk og en pc-veske. Planen var å ta alt som carry on og ankomme flyplassen en gang mellom kl 15 og 18.

    Ser dessverre at det veldig begrenset hva man får med seg hos Austrian. I SAS-appen står det kun 1 under seat bag 40x30x15 og 1 innsjekket bagasje. Pp Austrian sin nettside står det 1 stk carry on 55x40x23 med kommentar om at det for EBG depends on the travel class concerned.

    Jeg ønsker alt som carry on for å kunne dra tidlig til flyplassen og slappe av på diverse lounger, samt at jeg må komme meg kjapt videre fra Flesland for å være trygg på å nå et tog videre.

    Kan jeg bare glemme å ta alt som carry on, selv om jeg er EBG?

    Hvilke alternativer har man?

    Ta den med likevel og satse på at det går greit siden man sikkert er i prioritert gruppe?

    Kan man ta kontakt med personalet ved gaten og få de til å sende kofferten BKK-VIE-LHR?

    Ankomme flyplassen senere (maks 4t før avgang), sjekke inn kofferten for BKK-VIE-LHR, hente den ut på Heathrow og ta den med som carry on derfra? Siste leg LHR-BGO er SK, så har mye mer bagasje inkludert i billetten der. Har 11t på LHR og rikelig med tid til å hente den ut, men fint om man kan slippe og måtte gjennom hele greia med å hente bagasje og sikkerhetskontroll.

    Bonusreise i økonomi. Jeg er EBG.

    Noen som har gode forslag?
     
  2. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    641
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke noen gode råd ift hva du kan ta med deg som håndbagasje. Men ift innsjekking så deler jo ofte hele LH group innsjekking. Både LH og LX har avganger den dagen. Så godt mulig du kan få sjekket inn bagasje tidligere - basert på deres flyavganger.
     
    kjellv liker dette
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    844
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    93
    At du har mulighet for mer innsjekket bagasje hos SAS gjør jo ikke at du har rett på å ha med mer håndbagasje der heller. Austrian har akkurat samme regler som SAS på håndbagasje i økonomi, 1x8kg koffert 55x40x23 + 1 personal item, utenom at de sier 40x30x10 på sistnevnte mens SAS har 40x30x15. Om du får til å stappe pc-vesken oppi kofferten eller sekken er du jo innenfor, men går mest sannsynlig bra uansett (forutsatt at kofferten ikke er mye over 55x40x23).
     
    kjellv and NoLimit like this.
  4. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Under min booking i SAS-appen dukker dette opp under leg 1 og 2 med Austrian:
    Screenshot_20240802_103324_SAS.jpg


    Under siste leg med SAS står det:

    Screenshot_20240802_103345_SAS.jpg


    Mulig det under Austrian er feil og mangler carry on bag 55x40x23? Om det skulle vært det samme som hos SAS tenker jeg det er greit og jeg tar alt som håndbagasje.

    Koffertens mål er 55x40x23 :)
     
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,798
    Likes mottatt:
    8,186
    Bonuspoeng:
    183
    Opplever at SAS ikke alltid viser korrekt kvote med partnere.
    Mest sannsynlig har du samme mulighet for carry on bag hos Austrian.
    Har du forsøkt åpne bookingen hos Austrian og se hva som står der?
     
    kjellv liker dette
  6. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    844
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    93
    Se austrians nettside som jeg linket til, jeg tar alltid utgangspunkt i det spesifikke flyselskapets egne regler, om det blir et spørsmål vil de ikke bry seg om hva som måtte stå i SAS app. En annen måte å sjekke på er å søke opp betalt billett på ruten, da vil du se at selv eco basic har med carry on.
     
    kjellv liker dette
  7. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Da jeg sjekket bookingen med bookingnr hos Austrian fikk jeg bare opp 1 x baggage og null info om personal item og carry on. Nå etter innsjekk på mobil ser det bedre ut:

    Screenshot_20240803_120053_Samsung Internet.jpg

    Satser på at det går greit med personal item, carry on og pc-veske.

    Takker for gode kommentarer!
     
    Stuttfeiten liker dette

Del denne siden