Tidligste dere har fått housekeeping på døra?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Hypern, 10. juli 2015.

  1. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sverger at det tidligste jeg har fått houskeeping på døra på et hotell var 08:55 en gang. Synes de kunne ventet med frokosten var ferdig servert i buffeten kl 10-10:30 før de kom. Hadde ikke kommet meg opp av senga enda da selv om jeg var våken . Bare lurer - fordi det av og til skaper litt flaue og rare situasjoner.
     
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    0805 på Plaza i Oslo etter Foo Figthers konserten nå i juni. Ba henne stikke en hvis plass...
     
    Islending liker dette
  3. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her! Problemet var at i mitt tilfelle var det minbaroppfyllern som kom, og de kommer ikke akkurat lydløst....
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    08:30 tror jeg er tidligste, men pleier å henge ut "ikke forstyrr"-lappen ganske konsekvent. Forøvrig synes jeg det er kjempegreit når de svinger innom og fikser rommet mens jeg spiser frokost. Bedre det enn at de enda ikke har vært der når man kommer innom rett før middag...
     
    Fnate liker dette
  5. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Og særlig når man ikke bruker minibaren - det gjør ikke jeg, det som er irriterende på Plaza er jo elektronisk minibar. Isj og æsj.
     
  6. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    08:30 her i Kroatia, men de så at vi sov (surprise) så de stakk..
     
  7. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    08:15 her, men sørger alltid for å ha på sikkerhetslenken - og da forsvinner de raskt... :)
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Dårlige rutiner for å henge ut "Do not disturb" lappen her forstår jeg...
     
  9. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Aldri problem... I alle år blir" Do not disturb " blir puttet på døra ved ankomst og ved hver ettermiddag/kveld vi er tilbake .

    Turn down service er også en sann plage hvis vi er inne og vil unngåes. Greier det sjøl...Er de utenfor stikker jeg ut for sjokoladen..:p
     
  10. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje ikke så tidlig, men mest ubelilige var om bord hos DFDS, da jeg måtte på et kjapt dobesøk før vi klappet til kai i Oslo, og ikke trodde det var nødvendig å lukke dodøra på lugaren der jeg satt og gjorde mitt mens jeg nøt utskten av innseilingen til Oslo.
     
    Islending, Fnate, OttoL and 2 others like this.
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ved kortere opphold ønsker jeg som hovedregel ikke housekeeping, om jeg mot formodning skulle ønske det en dag gir jeg beskjed. Do not disturb står alltid på døren.
     
  12. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg henger alltid skiltet på dørhåndtaket, bolter døra og legger ut selvskudd hvis jeg har planer om å sove til 'fareperioden'.
     
  13. Glenn

    Glenn Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    Noen steder i verden ønsker jeg ikke folk på rommet når jeg ikke er tilstede selv. Da er det greit med en gammel romnøkkel å putte i strøm-sprekken slik at aircond. og TV kan stå på med passelig lydnivå, og samtidig "do not disturb" på døra. Da er rommet urørt og avkjølt hele tiden.
     
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    I Tilburg (Hotel Mercur tror jeg det het?) klorte housekeeping på døren kl. 07:15. Jeg er uansett en morgenfugl og satt egentlig bare og ventet på å komme meg avsted, men ba vedkommende ryke og reise. Ellers er min erfaring at housekeepingrundene generelt starter tidligere og tidligere, og jeg blir generelt nokså overasket dersom de kommer etter kl. 09. Et annet trekk jeg har merket meg, er at respekten for 'Do not disturb' er nokså blandet, av en eller annen grunn spesielt i nordiske land.
     
  15. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Uff det må jo være kilden til et stk pinlig øyeblikk.
     
  16. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Husk også at Carlson har en fin tjeneste. De dropper cleaning og du får 1500 poeng.
     
  17. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Tel kanskje ikkje som det samma, men på ein AirBnB-booking eg hadde på øya Lembongan i Indonesia, så byrja "vertinna" å rydda villaen (riktignok ikkje soverommet, men likavel nok til å vekka oss) 07:30. Rimelig provoserandes når utsjekk var 10:00.

    Når ho i tillegg, ved avreise, kom og KREVDE tips for det som tross alt var jobben hennar (eg tipsar alltid når eg er nøgd med reinhald eller andre ekstra-tjenester, men her var eg altså ikkje nøgd) var det vanskelig å halda seg "cool" og seriøs. Needless to say, det vart ein noko lunken review av den villaen (det var fleire andre ting å setja fingen på).
     
  18. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    På Hilton Curacao kom det en frodig, sprudlende og flott dame spradene inn på rommet mitt den tredje eller fjerde dagen av mitt opphold (når jeg endelig klarte å sove lenge om natten) rundt 07:30, sa bare "I need some more sleep", og da gikk hun samtidig som hun beklaget seg. Det viste seg at det var en misforståelse, og at hun trodde jeg hadde sjekket ut (hun bommet på rommet). Ellers aldri hatt noen problem med dette, men jeg henger alltid Do Not Disturb skiltet opp uansett om jeg skal sove eller opp tidlig. Skal man opp tidlig selv så detter det (skiltet) jo som regel av dørklinken når man åpner døren så da er det jo bare å fjerne skilte/legge det inn på rommet igjen.
     

Del denne siden