Riktig god tur Var i både Bilbao og San Sebastian for noen år siden (før covid) og det er mye god mat å få begge steder, men særlig San Sebastian imponerte stort på det feltet så får dere tid og lyst anbefalles en tur dit
Kjørte opp denne ruten for en mnd siden, med retur via MUC, og nøt godt av en av de virkelig gode perks til Amex Centurion; FCL adgang i både FRA og MUC; Badekar, årgangscahampagne , schnitzel, men tomme for godanden... (De ventet på leveransen av Oktoberfest-duckie). HVIS du nærmer deg San Sebastian, og ikke har behov for en av de mange * restaurantene som du EGENTlig burde prøve, kan Ganbarra anbefales i SS, og Kaia Kaipe i Getaria. Sistnevnte har om mulig verdens beste piggvar...
Livet som reisende er i grunnen greit og @RoadKing oppfører seg foreløpig helt fint. Nå har vi litt tid til å utforske FRA, vi var innom Panorama og siden alle stuene var full fortsatte vi til en Senator. Gikk forbi en First, men de ville ikke ha oss inn enda vi er Diamant og greier .. Regner med at det ordner seg når diamant blir statusmachet med HON…
Min høyre hånd glemte maten ombord, sorry at vi har spist den Det var noe kald svinefilet med rødbet og surkål. Helt greit.
Piloten hilste på Eddie; «God morgen» Usikker på hva vi skulle være mest forbauset over, det at at snakket norsk eller at han sa God morgen kl. 20:23 på kvelden…
En annen observasjon, på flygningen OSL-FRA som faktisk går over vann, demonstrerte man ikke hvordan man tar på livvest. På FRA-BIL derimot, der ble det demonstrert
Nå har jeg lyst til å skrive at crew nok tenkte at spiselystne eldre herre sikkert flyter godt "på erfaringen" selv uten redningsvest. Men jeg skal bare ønske godt tur videre PS : mitt mattips til Bilbao. I et av hjørnene til torget i gamlebyen, et fint sted å ta en øl ligger pinxos baren GURE TOKI. I motsetning til de andre stedene serverer de moderne smakfull og spennende pinxos. Og riktig god lokal hvitvin. Txacoli hvis en vil teste noe lokalt utover pilsen.
Til dere som har vært så vennlige å dele tips med oss, vi kaster oss over dem og prøver det vi får til. Veldig takknemlige . Lover å rapportere der vi rekker å stikke innom
Ubåtskipperen sa at det ikke er lett å se grenser under vann. På torget i «Den nye plassen» i gamlebyen i Bilbao er det strødd stoler og bord rundt hele plassen, og når to forvirrete herrer skal kjøpe mat og drikke er det lett å gå feil. Vi satt oss på bordet til Gure-Toki og handlet hos Ekain .. Ble høflig og bestemt bedt om: Flytt dokkar!
https://maps.app.goo.gl/TYpbdedhEbknSANs5?g_st=ic Denne broa er faktisk ganske spesiell. Lett å nå med t bane eller bil, uansett må dere opp og bli med over. Og byen og Portugalete er uansett fint å besøke.
Vi er nå kommet inn i nedre stasjon og må vente fordi de skal dra av reklamefolie på utsiden av vognen … Spania ??