Har ikke skrevet noe reisebrev før, så tenkte mitt første passer nå. Måtte en kort tur til Dubai med fadern og besøke noen investorer i Dubai, og bestillingen ble gjort kun 5 dager før avreise. Nå passet denne turen ganske bra, da jeg ikke hadde fått benyttet meg av årets CT. Noe kort reise, men bedre enn å ha tapt den. Når jeg bestilte sa fyren på CT linja at eneste ledige på Business (for 2) var med Turkish Airlines, så da ble det det. Aldri flydd med dem før, så hvorfor ikke. Og med mellomlanding i Istanbul, var reisen ganske så snor-rett. (Rundt og ikke over Syria) Som ekstra måtte jeg (som bor i Bergen) kjøpe en ekstra billett til Oslo, men den gidder jeg ikke gå innpå her. Oslo - Istanbul Under ombordstigning OSL merket vi fort at dette flyet var noe eldre og setene ikke var helt moderne. Ganske så komfortable, men det var egentlig alt. Helt OK mat, og grei service, men uten å imponere på noe sett. Tydelig at dette ikke er en rute de satser på. IFE var helt kurant, med endel nye filmer å velge mellom. Ved ankomst Istanbul, ble vi hentet i buss. En liten BC buss tok med oss som satt først, og raste avgårde så snart alle var inne. Transfer her gikk ganske bra. Loungen til Turkish er meget stor, fikk ikke sett hele, men var godt fornøyd. De serverte forskjellig varmmat tre forskjellige steder, og et café med diverse kaker. Istanbul - Dubai Nå måtte vi ut med buss, og var noe for sent ute for å bli kjørt med BC bussen. Nå fløy vi med en 777 og denne var ikke gammel, og hadde en moderne og fin BC, med fullt senkbare "vannrette" seter. Hadde de samme filmene på IFE, og generelt sett en fin reise. Det jeg merket på reisene (som varte rundt 3,5 timer hver) er at maten blir servert ganske så fort, så er det ingen snacks eller noe, så lenge man ikke spør om noe. Fr min eget del fikk jeg en liten flaske vin når jeg spurt. Så 5 dager i Dubai. Billig Indisk-eid hotell som heter Citi Max Bur Dubai. Billig, men rent og helt OK. Ligger mellom flyplassen og Business senteret der Burj Khalifa ligger. Litt avstand, men når taxien koster 25 AED (ca 60 kroner) så går det greit. Dubai - Istanbul Etter innsjekk var det å se på Marhaba lounge. Helt OK, men får ikke sjekket den ut skikkelig kl 07 på morgenen Nå var det en Airbus 330. moderne fin, og samme opplegg som tidligere. En velkomstdrikk, maten fort, eller lite til ingenting. Og nei, det er ikke Trine SG bak der Her var IFE meget bra, med et par helt nye filmer å velge mellom. Frokostomeletten var faktisk god. Adios Dubai The World (ett bygg på hele saken) Ved ankomst Istanbul var det igjen buss, og på ny en liten BC buss som plukket opp oss som satt først. Så samme sikkerhetskontrollen og loungen. Istanbul - Oslo Hva kan jeg si, på nytt en buss for å kjøre oss ut. Ville vært kjekt å kunne spasere inn/ut en gang i Istanbul, men nei. Flyet var identisk med den forrige Airbus 321, men ikke det samme, tror jeg. Da må de ha tutlet med IFE, for her var det kun 9 filmer å velge mellom, og den ene filmen jeg vurderte å se fungerte ikke. Kanskje like greit, for den skal ikke være så bra. Gjett hvem: Nå var det eneste gangen jeg husket på å ta bilde av maten: Den hvite tallerkenen ble byttet ut til en hovedrett. I mitt tilfelle ble det en type kebab. Ganske god. De små salt/pepper bøssene tok jeg med fra flightene. Likte designet som likner på et arabisk tårn. Mellom Oslo og Istanbul var det ikke internett muligheter, men fra Istanbul til Dubai var det begge veier. Fra Dubai så fungerte den ganske bra. Bedre enn på veien ned. Tilogmed Google maps fungerte Så for å avslutte så er ikke dette en reise jeg vil anbefale om en betaler fullpris. Vil ved neste korsvei også satse på å få et annet flyselskap når neste CT brukes. (om denne igjen brukes til Dubai, som er tvilsomt) Er ikke de store tingene som var det mest irriterende, men mye småting. Som da jeg på flyet til Istanbul på hjemreisen spurte om de hadde noe snacks eller en liten sjokolade, som de selvfølgelig ikke hadde noe av. Fikk et glass Cola, det var alt.Kunne sikkert fått en flaske vin, men drikker lite alkohol når klokken er 10 på morgenen. Takk til de som orket å lese alt, og spør gjerne om det er noe dere lurer på. mvh Petter
2-2 konfigurasjonen mellom Oslo og Istanbul er adskillig bedre en vanlig 3-3 i biz. Takk for en flott rapport
Du var jo ihvertfall heldig som fikk 2+2 mellom Oslo og Istanbul! Er jo lotto om man får det eller 3+3 med blokkert midtsete
Takk for en fin rapport. Turkish er litt sjansespill fra Oslo da de bytter mye om på flyene og flyr en del med eldre fly og eldre kabin. Men alt i alt ser det da ut til at dere har hatt en grei tur! Takk for at du deler
Uenig. Hadde en CT tur til Malaysia via ITS med TK og var veldig fornøyd. Eneste minus er lottoet med fly fra OSL-IST der du kan få 3+3 med blokkert sete.