Til New Zealand for å oppleve nye ting

Tråd i 'Reisebrev' startet av Calling, 17. des 2017.

  1. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan forløp stoppet i Moskva ? Skal prøve den ruten en tur senere i vinter og har fått "bange anelser" etter andre rapporter om at det er mye hazzle gjennom sikkerhetskontroller før man kommer ombord igjen.
     
  2. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg var også skeptisk, men det gikk veldig greit. Du får et transitt-pass og må gjennom en standard sikkerhetskontroll. Deretter en kort spasertur til en avgangshall med diverse butikker. Men, klart det hjelper å være blant de første ut av flyet. Jeg tok meg ikke tid til lounge, men så at det var en Lufthansa-lounge der.
     
    Kvalvaag liker dette
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    ok. greit å finne frem uten å surre seg ut på feil sted ?
     
  4. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke verst. Det er veldig mange bookingklasser med Air New Zealand som ikke gir poeng i det hele tatt. Jeg hadde 3 flighter med de i fjor (2 utenriks og 1 innenriks) og fikk 0 poeng på samtlige.
     
  5. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilken bookingklasse hadde du OSL-FRA? P?

    Jeg foretar snart samme folkevandring med SQ down under (som halve forumet), men er booket i D med LH t/r FRA og har kalkulert med at dette gir 2000 poeng per leg...
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    For meg var Domedovo stoppen en nedtur. Sikkerhetskontrollen gikk greit, jeg var en av de første gjennom etter tips herfra. Jeg var uten status så loungen de tilbød var kjip. Det finnes bedre alternativer med status.
    Dealbreakeren for meg er at du lander tidlig. Får frokost før landing, også er det ekstrem kjip mat og service fra Moskva til Stockholm. Jeg ville funnet routing neste gang som tar meg til en flyplass direkte fra Singapore der jeg kan fly rett hjem til Oslo.
     
    Travellingalf liker dette
  7. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Det står Business Class (D) for OSL-FRA på Flight Details fra SIA.
     
  8. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Hmmm... om det var på LH flightnr så burde det ha gitt deg 2000 poeng i følge Eurobonus sin egen oversikt...
     
  9. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Finnes det noen standardisert måte å henvende seg på hvis man mener poengutbetalingen er for liten? Hele turen var jo booket direkte med SIA, men hadde innslag av Lufthansa, Air NZ og SAS.
     

Del denne siden