Farvel Florida, da var 17 dagers eventyr over for denne gang. Okkupert rad 3 og ser til min forskrekkelse at det er ingen på rad 1, selv om de to i midten var opptatt på setekartet Blir tatt vare på av et bra service innstilt dansk crew, men må innrømme at maten smakte bedre på avreisen. Ha en strålende tirsdag alle IF-ere og til staten Florida, vi ses forhåpentligvis snart igjen
God morgen fra bingen. Nederland i «delvis» lockdown betyr stengt frokost feks. Hilton byr da på frokost på rommet; Helt OK løsning, selv om det vanskeliggjør henting av mer jus. Håper alle får en flotters romjulsdag
God morgen! Her har det kommet litt hvitt påfyll, så det er skikkelig julestemning ute. (men ikke så mye at jeg må måke) Første kaffekopp er fortært, og straks skal jeg avgårde for å ta røntgen av en vond tå. Så skal jeg på Clas'ern for å kjøpe utstyr til mer vellykket lagring av ting og tang. Håper alle flyr pent, koser seg, og har det generelt bra på en dag som dette.
God morgen fra en iskald hovedstad. Jeg hadde glemt hvor brutalt det er å komme hjem fra 30+ til 16 minus. Tok tid å få varme i huset igjen etter vi kun hadde hatt varmepumpa på lunk mens vi var borte. Det ble en lang tur hjem i går. Bangkok - Zurich - Frankfurt - Hamburg - Oslo. Bagasjen stoppet i Zurich, så den får vi forhåpentligvis hjemkjørt i dag. Ble rapportert mottatt på OSL i går kveld. Dette var første gang i Swiss business for vår del og med unntak av at en luring hadde skiftet bleie på babyen sin i mitt sete og latt den brukte bleia ligge igjen der så var det en hyggelig opplevelse. Vi fikk nye seter. Jeg har kun flydd SAS og Thai Airways i business under covid, og synes nok Swiss hadde et bedre produkt enn begge de to totalt sett. Den største ulempen er seteoppsettet med et svært begrenset antall tronseter. Det fører til at setene er trangere enn både på Thai og SAS. Men både samboer og jeg fikk en grei natts søvn selv i trange seter uten madrass. Maten var bedre enn både SAS og Thai, selv om det også her ble servert på ett brett. Likevel føltes det mer ekslusivt på Swiss med utdelt meny før servering. For frokosten var det meny hvor man kunne krysse av for hva man ønsket servert. Min erfaring med SAS business er at det ofte har tatt lang tid før de setter i gang med matservering og måltidet gjerne ikke er ferdig før tre timer etter takeoff. Det har vært ganske frustrerende på nattfligheter hvor jeg har håpet på å få sove litt. Der var Swiss overlegen. Det tok en time fra takeoff til matserveringen var ferdig, så de som hadde behov for å sove hadde masse tid til det. Pre departure-drink var det også. Det er mer stas enn før nå som SAS har satt den på pause. På IFE var det rått parti i favør Swiss. Thai har like dårlig som SAS, mens på Swiss var det masse å velge i. De hadde hele nye sesonger av serier som i Norge er på HBO og Netflix og masse filmer.
Fikk melding om en endring fra SAS. Direkte BCN-OSL var blitt til via ARN. Greit nok, men i tillegg melder SAS nå at jeg bare får ta med en håndbagasje under setet.
Jeg fikk samme melding fra SAS for businessklasse med Austrian YUL-VIE. Bare håndbagasje under setet .. vet ikke om det er plass og kanskje kofferten må stå igjen hos @lMartin
God morgen til alle, både reisende og hjemmeværende. Tar siste halvdag med jobb før laptop'en klappes igjen til neste år. Har så smått begynt å glede med til helgetur til LA som skal foregår om mindre enn en måned nå. Fant ut at jeg skal bruke flytiden til å lese litt om hva som man bør få med seg i Chicago og Argentina. Har prøvd å "lure med" en del folk på tur, men ingen biter på. Synd. Ha en flott dag alle sammen!
God formiddag fra Trondheim Noen timer igjen nå så.....hytta !!! Trondheim kan rapportere om -7 og nydelig vintervær, om en noe grått. Får vel ta en kjapp avstikker til polet for innhandling av noe drikkbart som blir gave.... Ha en nydelig tirsdag
God formiddag fra Grenland - her laver snøen ned, blir en liten økt med snøskuffa senere i dag. Har vært i kontakt med Lufthansa direkte på telefon for endring av noen billetter kjøpt med cash, her har SAS virkelig noe å lære.. Har måtte tatt er par telefoner, men hver gang har det ikke gått mer en 30 sekunder før jeg er i kontakt med en medarbeider som kan hjelpe meg..
Samme som skjedde meg i går, bare via CPH istedet for ARN. Håndbagasje opplysningen er feil, og dukker bare opp i noen kanaler. Hos meg viste feks web riktig baggasje mens app var "gjerrig". Null problem ved innsjekk. Dagen i Barcelona startet helt fint, like oppunder 20 grader og bare en liten morgendis på ellers skyfri himmel
God formiddag. Her tikket det inn melding fra SAS om at dagens "air baltic" avgang til Trondheim er blitt kansellert. Den meldingen kom kl. 12, 3:30 før avgang. Det gikk et par minutter, rakk ikke å ringe SAS før jeg var booket om til 14:30. Det syns jeg var flott, men selv om jeg bor i Lillestrøm blir 2,5 timer i snaueste laget når man skal avslutte arbeidsdagen og pakke og huke seg til flyplassen. En kjapp tlf som naturlig nok endte i telefonkø, hvor jeg valgte engelsk og bli ringt opp. Hadde ikke før bekreftet tilbakeringingsnummeret før en hyggelig engelskmann var på tråden og booket oss om til 18:05. Godt fornøyd jeg.
Ikke tilbake til hverdagen her... Vi har nå forlatt Krabi og ankommet Bangkok. Jeg booket dette hotellet til samboeren som en overraskelse. Vi blir her til rett over nyttår og setter snuten hjemover den 1. januar. Anyways, jeg er offisielt IMPONERT! Dette hotellet er unreal - som kidsa ville sagt: 137 Pillars Suites and Residences Bangkok Etter en seksretters middag i 27 etasje, skal jeg sitte på balkongen og se på sjakk - heia Magnus! Ha fortsatt en fin dag alle sammen!
SAS Eb backoffice kan brenne i helvete og slettes ikke ha noen hyggelig romjul. Ikke lov å forandre på noen bookinger. Ikke lov å booke om til annen sone. Ikke lov til noe. Hva skal vi med EB når vi ikke kan fly first rundt jorden for en billig penge spør nå jeg