Tilbake til hverdagen tirsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 28. des 2021.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    Farvel Florida, da var 17 dagers eventyr over for denne gang.
    Okkupert rad 3 og ser til min forskrekkelse at det er ingen på rad 1, selv om de to i midten var opptatt på setekartet:confused:
    Blir tatt vare på av et bra service innstilt dansk crew, men må innrømme at maten smakte bedre på avreisen.

Ha en strålende tirsdag alle IF-ere og til staten Florida, vi ses forhåpentligvis snart igjen ;)

20211227_163842.jpg

Earl, Calling, Flymunda and 19 others like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    God tur hjemover ;) God romjul til alle som driver med sånt:)

Earl, Calling, Flymunda and 11 others like this.
  3. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bingen. Nederland i «delvis» lockdown betyr stengt frokost feks. Hilton byr da på frokost på rommet;

CD60F352-ABD6-4B07-9874-71AAA8FC7283.jpeg

Helt OK løsning, selv om det vanskeliggjør henting av mer jus.

Håper alle får en flotters romjulsdag

Earl, Calling, Flymunda and 15 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,782
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Her har det kommet litt hvitt påfyll, så det er skikkelig julestemning ute. (men ikke så mye at jeg må måke)

Første kaffekopp er fortært, og straks skal jeg avgårde for å ta røntgen av en vond tå.

Så skal jeg på Clas'ern for å kjøpe utstyr til mer vellykket lagring av ting og tang.

Håper alle flyr pent, koser seg, og har det generelt bra på en dag som dette. :)

Earl, Calling, Flymunda and 6 others like this.
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    Skandinavia viser seg fra en flott side, rett etter avgang Chp :)

20211228_082016.jpg

Earl, Calling, Flymunda and 9 others like this.
  6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,486
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra en iskald hovedstad.

Jeg hadde glemt hvor brutalt det er å komme hjem fra 30+ til 16 minus. Tok tid å få varme i huset igjen etter vi kun hadde hatt varmepumpa på lunk mens vi var borte.

Det ble en lang tur hjem i går. Bangkok - Zurich - Frankfurt - Hamburg - Oslo. Bagasjen stoppet i Zurich, så den får vi forhåpentligvis hjemkjørt i dag. Ble rapportert mottatt på OSL i går kveld.

Dette var første gang i Swiss business for vår del og med unntak av at en luring hadde skiftet bleie på babyen sin i mitt sete og latt den brukte bleia ligge igjen der så var det en hyggelig opplevelse. Vi fikk nye seter.

Jeg har kun flydd SAS og Thai Airways i business under covid, og synes nok Swiss hadde et bedre produkt enn begge de to totalt sett.

Den største ulempen er seteoppsettet med et svært begrenset antall tronseter. Det fører til at setene er trangere enn både på Thai og SAS. Men både samboer og jeg fikk en grei natts søvn selv i trange seter uten madrass.

Maten var bedre enn både SAS og Thai, selv om det også her ble servert på ett brett. Likevel føltes det mer ekslusivt på Swiss med utdelt meny før servering.
    For frokosten var det meny hvor man kunne krysse av for hva man ønsket servert. Min erfaring med SAS business er at det ofte har tatt lang tid før de setter i gang med matservering og måltidet gjerne ikke er ferdig før tre timer etter takeoff. Det har vært ganske frustrerende på nattfligheter hvor jeg har håpet på å få sove litt. Der var Swiss overlegen. Det tok en time fra takeoff til matserveringen var ferdig, så de som hadde behov for å sove hadde masse tid til det.

Pre departure-drink var det også. Det er mer stas enn før nå som SAS har satt den på pause.

På IFE var det rått parti i favør Swiss. Thai har like dårlig som SAS, mens på Swiss var det masse å velge i. De hadde hele nye sesonger av serier som i Norge er på HBO og Netflix og masse filmer.

SwissAirfrokost.JPG SwissAirmiddag.JPG SwissAirpredrink.JPG

Last edited: 28. des 2021
    Earl, Calling, Flymunda and 14 others like this.
  7. holmen

Likes mottatt:
    64,782
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk melding om en endring fra SAS. Direkte BCN-OSL var blitt til via ARN. Greit nok, men i tillegg melder SAS nå at jeg bare får ta med en håndbagasje under setet. :rolleyes:
    Screenshot_20211228-085928.png

Earl, Calling, Flymunda and 5 others like this.
  8. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Solkysten en dag i romjulen
    20211228_114657.jpg

Grilling av vinterblek nordmann på programmet i dag.
    Ha en flott dag :)

Earl, Calling, Flymunda and 12 others like this.
  9. holmen

Likes mottatt:
    64,782
    Bonuspoeng:
    293
    Bergen ser annerledes ut i dag? :p

Earl, SayWhat, Eddie47 and 2 others like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk samme melding fra SAS for businessklasse med Austrian YUL-VIE.
    Bare håndbagasje under setet .. vet ikke om det er plass og kanskje kofferten må stå igjen hos @lMartin

holmen liker dette
  11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,553
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen til alle, både reisende og hjemmeværende.
    Tar siste halvdag med jobb før laptop'en klappes igjen til neste år.
    Har så smått begynt å glede med til helgetur til LA som skal foregår om mindre enn en måned nå. Fant ut at jeg skal bruke flytiden til å lese litt om hva som man bør få med seg i Chicago og Argentina. Har prøvd å "lure med" en del folk på tur, men ingen biter på. Synd.

Ha en flott dag alle sammen!

12. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Noen timer igjen nå så.....hytta !!!
    Trondheim kan rapportere om -7 og nydelig vintervær, om en noe grått.
    Får vel ta en kjapp avstikker til polet for innhandling av noe drikkbart som blir gave.... :)

Ha en nydelig tirsdag :D:D

13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland - her laver snøen ned, blir en liten økt med snøskuffa senere i dag.

Har vært i kontakt med Lufthansa direkte på telefon for endring av noen billetter kjøpt med cash, her har SAS virkelig noe å lære..
    Har måtte tatt er par telefoner, men hver gang har det ikke gått mer en 30 sekunder før jeg er i kontakt med en medarbeider som kan hjelpe meg..

Earl, Calling, Flymunda and 10 others like this.
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,156
    Bonuspoeng:
    183
    Samme som skjedde meg i går, bare via CPH istedet for ARN. Håndbagasje opplysningen er feil, og dukker bare opp i noen kanaler. Hos meg viste feks web riktig baggasje mens app var "gjerrig". Null problem ved innsjekk.

Dagen i Barcelona startet helt fint, like oppunder 20 grader og bare en liten morgendis på ellers skyfri himmel

20211228_105133.jpg

Earl, Calling, Flymunda and 7 others like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten en tirsdag i romjulen
    C8A5A282-4FB2-40BC-9BE3-577A54FAE7C6.jpeg

Earl, Calling, Flymunda and 7 others like this.
  16. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe…. Den har jeg også fått :)

holmen liker dette
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag. Her tikket det inn melding fra SAS om at dagens "air baltic" avgang til Trondheim er blitt kansellert. Den meldingen kom kl. 12, 3:30 før avgang. Det gikk et par minutter, rakk ikke å ringe SAS før jeg var booket om til 14:30. Det syns jeg var flott, men selv om jeg bor i Lillestrøm blir 2,5 timer i snaueste laget når man skal avslutte arbeidsdagen og pakke og huke seg til flyplassen.
    En kjapp tlf som naturlig nok endte i telefonkø, hvor jeg valgte engelsk og bli ringt opp.
    Hadde ikke før bekreftet tilbakeringingsnummeret før en hyggelig engelskmann var på tråden og booket oss om til 18:05.
    Godt fornøyd jeg.

EndreD, Earl, Calling and 5 others like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten en tirsdag i romjulen ..
    Pinnekjøtt og akevitt og peis i kveld
    image.jpg

EndreD, Earl, Calling and 6 others like this.
  19. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke tilbake til hverdagen her... :p

Vi har nå forlatt Krabi og ankommet Bangkok. Jeg booket dette hotellet til samboeren som en overraskelse. Vi blir her til rett over nyttår og setter snuten hjemover den 1. januar.

Anyways, jeg er offisielt IMPONERT! Dette hotellet er unreal - som kidsa ville sagt: 137 Pillars Suites and Residences Bangkok

20211228_174903.jpg

Etter en seksretters middag i 27 etasje, skal jeg sitte på balkongen og se på sjakk - heia Magnus! :)

Ha fortsatt en fin dag alle sammen!

Last edited: 28. des 2021
  20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    SAS Eb backoffice kan brenne i helvete og slettes ikke ha noen hyggelig romjul. Ikke lov å forandre på noen bookinger. Ikke lov å booke om til annen sone. Ikke lov til noe. Hva skal vi med EB når vi ikke kan fly first rundt jorden for en billig penge spør nå jeg:mad:

:rolleyes:

tobeornot999, Earl, Calling and 6 others like this.

Del denne siden