Tilbud med Qatar Airways fra Oslo

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Henning, 26. jan 2015.

1. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Det jeg synes er rart er at datoer også utenfor tradisjonelle reiseperioder her til lands også er borte. Her må Qatar ha sluppet latterlig få billetter for på tidligere kampanjer har det vært greit med tilgjengelighet.Ja det har vært Bangkok ned mot 10k før også.

2. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    Fremdeles sinnsvake priser i business OSL---->SYD. Nettopp funnet 13457 NOK i oktober 2016. Booket via Finn som videresendte meg til Flightfinder.
    Kan det være at dette er økonomibilletter som står som businessbilletter....? Jeg skal ikke booke , men hadde kanskje tenkte meg om en gang eller to før jeg booket via tredjepartssider.

3. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Tja man må se nøye på betingelsene på selve siden - men stort sett så skal det være ganske så safe å booke via 3 partssider. Fant også den prisen til Sydney i mai men da er det jo vinter der nede og kanskje ikke særlig attraktivt.

4. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    Dere som har booket , har dere fått valgt seter......?

5. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjennomførte en booking i går med Flighfinder, men betalte ikke da jeg var litt usikker på div..
    Flightfinder ga en frist frem til 23:30 på kvelden med å betale, ellers skulle bookingen automatisk bli kansellert. Og det var jo greit, siden datoene jeg hadde valgt, absolutt ikke passet for fruen.
    Da jeg nå for moro skyld gikk inn på bookingsiden, så står reservasjonen kansellert, men under "Kabintype" står det nå "økonomi"..! Virker jo litt merkelig, selv om jeg reserverte i biz..? Med mindre jeg var helt sinnsyk og blind i bookingøyeblikket.. Men prisen tilsier jo at det skal være biz.
    Mulig det er ubegrunnet, men jeg fikk også litt dårlig magefølelse etter å ha lest noen erfaringer med dem på nett. Noen her som har brukt dem tidligere?

6. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg gjorde dette på qatar sine sider.

Jeg booket via Expedia og står confirmed og business klasse på qatar's sider.

LN-FHU liker dette
  7. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, de aksepterer heller ikke AmEx.

Men det er andre OTA sider å velge mellom da, til kun noen hundrelapper mer, slik som Expedia og Reisefeber.

8. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    De tar iallfall PayPal, så man får eventuelt brukt Amex indirekte.
    Finnes heldigvis alternativer ja. Endte opp med Expedia selv. Billettene er nå "confirmed" og jeg har også vært inne å endret seter. :)

9. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Det ble et slags 3 for 1 tilbud dette her da.. ;) Endte opp på 22k for 2 voksne og 1 barn til BKK. Men blir en laaang ventetid. Booket en uke i slutten av november, når været er skikkelig kjipt her igjen.. :)
    Jaja, greit å ha noe å se frem til.. :cool:

geddi, Travellingalf and mathiasfe like this.
  10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Satt faktisk selv og skulle booke to uker i slutten av november/begynnelsen av desember i går kveld, men siden vi venter baby nå i februar og hverken har navn eller fødselsdato på den lille jenta enda så ble det vanskelig å fylle inn informasjonen bookingsiden etterspurte. Så nå håper vi bare det skal komme lignende eller andre gode tilbud senere i år...

Baldrick liker dette
  11. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,255
    Bonuspoeng:
    183
    Du skal bare se at BA snart kommer med et nytt "torsdagtilbud" ;)

12. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, vi satser på noe sånt! Lenge siden sist nå :)

13. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Da blir det vanskelig ja, men det er iallfall en av de bedre grunnene for å måtte avstå fra et slikt tilbud. ;)

Travellingalf liker dette
  14. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes det ikke en løsning på dette da? Mener å huske fra tiden jeg jobbet i reisebransjen at man kunne reservere og så legge inn navn senere.

15. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig det ja. Noen som vet/har prøvd?

16. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
  17. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    SYD framleis tilgjengelig frå CPH til 15k..

18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Betalte 3068kr på flightfinder for OSL-BKK t/r. Så uheldigvis ikke kredittkortpåslaget fra 2950kr Fikk e-ticket nå etter noen timer. Der har de trukket 3253kr...kanskje lurt av andre her å velge et annet reiseselskap. Får se hva som står når transaksjonen dukker opp på kortet.

19. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for link. Har lest litt mer andre steder også om dette temaet og det ser ut til at noen selskaper tillater booking under f.eks. Infant Etternavn og så må man kontakte de i etterkant for å få lagt inn riktig navn, fødselsdato og ev. passnummer. Noen tillater dette kun på innenlands reiser og ikke ellers. Noen selskaper tillater ikke dette i det hele tatt og da må man vente til å bestille til etter at man har navn og fødselsdato (altså etter fødsel).
    Så er det noen som tillater at man booker til seg selv og madamen og så kan man etter fødsel kontakte selskapet for å legge til barnet (som da ikke trenger eget sete).

Altså mange varianter, men Qatar ser ut til å være ett av selskapene der du må vente til etter fødselen med å booke. Men skal prøve å ringe de i morgen for å få det endelig avklart.

PS! Sorry for Off Topic!

geddi and Baldrick like this.
  20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Er disse business billettene refunderbare?

Del denne siden