Tilbud med Qatar Airways fra Oslo

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Henning, 26. jan 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nå må jeg passe meg så jeg ikke sporer så av at moderatoren (som OGSÅ er meg) blir sint. Men bare det at du nevner oppsparte grunker viser at dere er ute å kjøre. Grunker skal ikke spares, noe gutta var inne på allerede i 2012.
    [​IMG]
    Så back to topic. Jeg skal ned i baren og bligjøre moderatoren (fortsatt meg) med en øl.

    pointet er - kjøp billetter og kom dere på tur
     
  2. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Du er ivertfall heldig som får lov til å dra... Her hjemme har jeg ei som sier nei... Kansje noen tips?? :p
     
    Robert H liker dette
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er stilen vi kjører her også! :cool:
     
    Fnate liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Veske!!!

    Jeg har en god venninne som, i et selvransakende øyeblikk, sa til meg at - "Fnate... uansett hva du gjør med meg, så er det ingenting en veske ikke kan fikse".

    Jeg tror det er mye å hente i det utsagnet der.
     
    AndersB, ina_s, Robert H and 3 others like this.
  5. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Knalltips fra @Fnate ! Er det skikkelig krise, ta med noen diamanter også. Da er du safe.
     
    ina_s, Robert H and agrims like this.
  6. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan vel gå som reklamasjon og retur rett... ;)
     
    agrims and Baldrick like this.
  7. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Skal si dere en ting, her hjemme er det vesker i alle kriker og kroker! Blir GAL av vesker, men mulig det er et tips uansett.. Men når det er sagt, med en gang jeg nevner at jeg skal på en langhelgstur til Bangkok / Tokyo, så blir det dårlig steming her hjemme.... *oppgitt*
     
    Robert H liker dette
  8. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Du er ikke alene for å si det sånn... ;)
     
    agrims liker dette
  9. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Så hvordan fikser du dette problemet??? :p
     
  10. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Forteller at tilbudet fra F.eks Qatar er et kjempekjøb, runder ned litt på prisen, fikser barnevakt og drasser henne med på tur ;)
     
    Robert H and Bjørn Helge like this.
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har ikke jeg noen personlig erfaring, men å si du skal på seminar er neppe en dårlig idé.
     
    Baldrick liker dette
  12. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Tanken har faktisk streifet meg :p Men er en ærlig person sådan.. Så, tiden får vise... :p
     
    KristianSk, Baldrick and Fnate like this.
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke seminar det latinske ordet for "å drikke øl utenfor kontoret"?
     
    geddi, peterfox, Robert H and 2 others like this.
  14. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Haha, jo, det vidreformidle den til hun her hjemme ! ;) hehe
     
  15. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det sko som teller - alle skapene hjemme er for lengst fyllt opp, men det er likevel et umettelig behov for nye par. Gjerne mange av samme slag, men i ulike farger (sist jeg talte var det eksempelvis over 20 par Converse).

    Istedet for å akke og uffe meg har jeg funnet ut at en mye bedre strategi er å skryte og gi komplimenter for alle nyinnkjøp : "Oj, de skoene der var knallfine - de fremhever de pene bena dine på fabelaktig vis, og er jo bare sååå perfect match til den drakten!". Slikt skaper god stemning, og på lang sikt tenker jeg at det blir vanskeligere å være grumpete i retur når jeg sier at nå har jeg kommet over et kanontilbud til Tokyo på biz med BA. Gutta på Bonusfeber sier at de ikke kan huske sist det var såå billig. Og så bestiller jeg likevel bare tur innimellom. Gjelder å være litt tilbakeholden - iallefall tilsynelatende. Feilen jeg gjør er nok likevel at jeg blir så ivrig at jeg gnåler i tide og utide om nye reisemuligheter, og gir de andre gnagsår i øra med alt biz-maset.
     
    agrims, Henning, Ruby and 2 others like this.
  16. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for påminnelsen - og dessuten har jo ikke grunkene det noe gøy når de låses inne på et mørkt kjellerrom i banken.

    For noen år siden uttrykte også yngstedatteren min samme klare budskap som gutta på bildet når hun spurte om hvor jeg hadde lagt bursdagspengene hennes, og jeg fortalte at jeg hadde satt dem i banken: "Hæææ!!?? Har du gitt dem til banken??" Fortvilelsen og skuffelsen var dyp og ekte - og hun var åpenbart forferdet over å oppdage at hennes egen far var et brøhue. Gi bort pengene til banken - ærlig talt! Kan ikke klandre henne - og faktisk viser hun og gutta en nærmest buddhistisk dyp livsinnsikt. Selvfølgelig! (vel, det der med buddhistisk viser bare at jeg ikke har peiling på hva jeg babler i vei om)
     
    Baldrick liker dette
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Alt handler om hvordan man legger frem ønske sitt og hvordan det kan gagne den bedre halvdel. Jeg var på dagstur til Nice for halvannet år siden og da trodde sjefen at jeg var blitt gal, men når vi sto værfast på Kastrup og jeg sjanglet nonchalant bort i SAS-loungen og booket oss om på 10 min var hun sjeleglad for det lille stuntet.
    Hvis en helgetur til Tokyo med Qatar i biz berger ditt gullkort samtidig som du kan kjøpe en eksklusiv (fyll inn det som passer) til henne da vinner du. Men kjære xxx, disse får man bare i xxx. Tenk på det da. Sånn ville jeg lagt det frem :)
     
    agrims and Baldrick like this.
  18. ina_s

    ina_s Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Bestikkelser er aldri feil (uansett hva vi sier) ;) Men det ligger mye i hvordan man presenterer det.. :D
     
    Robert H and Baldrick like this.
  19. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har heller foreldre som synes jeg er gal jeg, men nå er ikke jeg veldig gammel enda. Fyller opp BSU hvert eneste år så jeg kaster ikke bort så mange penger. Det er bare det at helgeturer er fint om det så er til Bangkok eller Shanghai.
     
    Robert H liker dette
  20. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Takk fo rmye gode tips!! Mulig det blir tur med Emirates first alikavell da ;) tiden vil vise :D
     
    Robert H liker dette

Del denne siden