Dette blir bare spekulasjoner fra min side, men jeg tipper nettbyråer (supersaver er jo nevnt her) velger å kansellere selv for å unngå evt. ADM'er fra BA.
Er i så fall første tilfelle av billetter som er bestilt direkte jeg har hørt om, kan være greit å verifisere at de faktisk bestilte derfra Mine som ble bestilt gjennom ba.com for 24,5 timer siden er fortsatt tilsynelatende gyldig.
Ja virker rart ut. Flyertalk hadde vært full av meldinger om hva man skal gjøre videre, men fortsatt stille (før stormen?)
Det der er faktisk litt trist. La oss fortsette synsningen litt. Jeg synes at tiden begynner å renne ut for BA hvis de skal kansellere det her. Noen synspunkter?
Tja, det er nok noe som kan ta litt tid. Noen litt lengre oppe må jo ta en avgjørelse, og bookingene er jo gjeldende frem til noen sier noe annet. Men klart jo lengre tid det tar, jo dårligere sak vil de ha. Jeg er egentlig litt positiv her, men tar det ikke for god fisk før vi er et stykke ut i neste uke. Har hørt om folk som har fått kansellert bookinger flere uker etter bestilling ved lignende saker.
Det ser ut som mange av disse har kansellert på egen hånd for å unngå evt. trøbbel. De fleste hadde fått bekreftelse, men ikke utstedt billett enda.
I og med at dette gjelder USA så har ikke DoT som policy lengre at man må honorere mistake fares, men at man å legge ut for rimelige kostnader etc for hotell man har booket og sånt. Feks kan dette i teorien si at man har booket en non-refundable suite på et luksushotell i New York...
Jeg booket min via BudgetAir før jeg fikk med meg at det gikk å booke direkte.. Fikk E-ticket etter noen minutter, og den er pr nå fortsatt gyldig..
16k+ hos meg på de datoene når jeg søker hos BA (?) Forøvrig lever bookingen min fra BA.com fremdeles i beste velgående.
Du får vel prisen opp i kalenderen men ikke i booking? De løste dette raskt og brutalt i går ved å endre dato i gyldighet for tilbudet, så det skal i utgangspunktet (etter hva jeg forstår av prising) ikke være mulig at noen strekker ligger igjen..
Relativt normal lavpris C-klasse hos BA på shorthaul, fra London er det med A319 så ikke veldig spektakulært.
Denne mailen fikk jeg nå: Dear Customer, It has come to our attention that for a short period of time there was an obvious pricing error for business class seats from Norway to a number of US destinations. The correct prices have now been reinstated. Your recent booking was concluded on the basis of the invalid fare, which may have been up to six times lower than the actual fare for that journey, and ordinarily that booking would be void. However, we have decided in this instance we will allow you to travel the full itinerary as planned. British Airways Customer Service