Ankom fra ARN med SK idag. Må vente på noen som kommer med et senere fly. Bestemte meg for å gå opp i Gull Loungen. Brukte boarding kort (app) ARN-OSL. Gikk helt fint gjennom begge slusene.
Ved ankomst? Erfaring eller regelrett? Gjetter vel opp at systemet ikke stopper gjesting ved ankomst selv om en drage nok vil gjøre det.
Systemet godtar det, og også dragene i CPH. På OSL har dragene stoppet meg (uten gjest) ved ankomst 2/2 ganger når gatene har vært ute av stand... "Det gjelder kun hvis du skal videre, uavhengig om du flyr med SAS, men ikke når Oslo er siste destinasjon", så de er virkelig ikke til å regne med. Den ene gangen kom jeg til slutt inn, og den andre gangen gadd jeg ikke krangle.
Skal fly SVG-OSL med SAS, så vidare til Gdansk med Norwegian. Er Diamant. Kan eg då gå i utanlandsloungen med SAS-biletten frå turen SVG-OSL?
Hvordan er dette nå for tiden? Mulig å bruke lounge på osl ved ankomst(sas +)? Skal videre med annet selskap senere på dagen.
Det er vel litt avhengig av status og destinasjon. Slik jeg leser den nyeste informasjonen, så kan det oppsummeres slik: EBG: tilgang til lounge på ankomst dersom du kommer fra USA/Asia. EBD: tilgang til lounge på ankomst uansett hvor du kommer fra. https://www.sas.no/reiseinfo/pa-flyplassen/lounger/
Det som er verdt å merke seg er at ankomst er definert som samme dag - så ankommer man på morgenen kan man trave inn i loungen på ettermiddagen, eksempelvis ved retur med annet selskap.