Timing for nytt kort?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Mear, 26. juli 2015.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja med SAS Amex Premium bør man i allefall ha bruk over 100.000 for å forsvare det. Nå som man kan bruke CT på seg selv (50% rabatt) kan det nok forsvares, men man må huske på at CT'en er lite verdt om man ikke har poeng å bruke. Om man bruker amex for 100.000 i året har man jo kun 15.000 poeng. Om man ikke har hanket inn poeng andre steder blir det lite fete turer av det..
     
  2. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bruker bare trumfkortet når jeg handler i trumfbutikker og då betaler jeg med SAS Mastercard får i pose og sekk:) 14 pr 100kr på trumf og 10pr 100kr på SAS Mastercard ;)
     
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Og når man først har oppnådd CT med Amex Premium, er det feteste man kan benytte det på, interkontinentale flyvninger med SAS. Ikke verst det altså, forutsatt ny kabin, men problemet kan være å finne ledige seter på BÅDE utreise og hjemreise.. Kostnad (med CT-rabatten) til USA eller Asia er henholdsvis 50000 og 70000 poeng per pers. (For de som allerede ikke har studert uttakstabellen..;) )
     
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde du brukt Trumf Visa hadde du fått 28 pr 100 kr. Evnt. vanlig Trumf + Shell MasterCard.
     
    Franco63 liker dette
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Og når du gjør det samme med Amex Platinum istedet får du enda mer i posen og sekken.. Nemlig 33,89 poeng istedet for 23,89 poeng, så SAS MC er fortsatt det dårligste kortet (og det ENESTE av de vi nevner som har årsavgift (om man ikke er EBG/EBD/EBP))..
     
  6. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Da skal jeg begynne og gjøre det:)
     
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Så bra :)

    Det er også gode dealer på uttak fra Trumf til tider, hvor man får litt ekstra poeng, og tallet kan snike seg opp mot 15p per 100 kr.

    Så kan være gunstig å vente til det er et slikt tilbud.
     
  8. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Vurderer å skaffe MasterCard for de gratis velkomstpoengene, og så droppe det i løpet av første året. Ser det gir 3000 nå. Verdt å slå til, eller er det muligheter for enda bedre velkomstdealer senere?
     
  9. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel standard velkomstpremie, som sjelden endres som jeg har sett
    eller har jeg gått glipp av noe ?
    er vel de mer premium kortene som det har blir kjørt best kampanje på.
     

Del denne siden