Timing på oppgradering til Eurobonus Gull

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyby, 29. jan 2016.

  1. flyby

    flyby Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.

    Jeg er relativt ny på å poste her på forumet, men har fulgt med og lest med stor interesse lenge.

    Jeg er i dag Eurobonus sølv, men har mulighet for å motta et gullkort fra en diamant. Det jeg lurer på, og som jeg mener å ha lest noe om før, som jeg ikke finner igjen - Hvordan timer man dette best mulig?

    Er det riktig at dersom man blir oppgradert i første måned av ny inntjeningsperiode, så vil oppgradert status kun være gyldig ut inneværende periode?
    Og hvis du blir oppgradert i måned 2-12 av opptjeningsperioden, varer status ut inneværende + neste?

    Hva er deres erfaringer her?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du får alltid inneværende periode + neste periode, i tillegg finnes en "cool down"-periode som varer 3 mnd.
    Det betyr at man får beholde kortet i 3 mnd etter det går ut slik at man får registrert alt som skal være med.

    Det betyr at man i prinsippet kan få 27 måneder med gull ved å få et gullkort 1 gang.

    Jeg "forer" to personer med gull ettersom de har lik opptjeningsperiode, så får de hvert andre år fremover og vil beholde gull hele veien :)
     
    RoadKing and rkvalvaa like this.
  3. flyby

    flyby Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar!
     
  4. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Optimal mottaksdag er den første dagen i din nye opptjeningsperiode.
     
    flyby liker dette
  5. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Forer du dem med gullet i selve "cool down/ grace"-perioden? Eller rett etterpå? Litt spent på hvordan dette funker i praksis.. Er det mulig å gi bort gull/sølv til noen som allerede har det? I så fall, blir da bare gyldigheten forlenget..? Noen som vet / har testet?
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De får umiddelbart når perioden er over, statusen går vel reelt sett ned med en gang, mens kortet har gyldighet noe lenger.
    Samme med Emirates, jeg hadde skywards gull, 1.november fikk jeg mail og ble ønsket velkommen som skywards sølv, mens kortet mitt sa 31.12.
     
    Baldrick liker dette
  7. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Men om de er i "grace"-perioden som EBG må man vente til status sier EBS før man kan gi bort EBG, ellers gir systemet bare feilmelding om at man ikke kan gi bort til noen med samme status.
     
    Baldrick liker dette
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for oppklaringen! :)
     
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Har du prøvd det i praksis enda? Jeg prøvde å gi bort et gull til til en som var det allereder, og det gikk ikke...."kan ikke gi bort til noen som allerede har gullstatus". Men det kan være at det ikke var i graze perioden enda....

    Kona sitt har opptjening fra april.....og jeg får vel prøve å fornye hennes etter 1 april da ?( men må gjordt det før de 3 månedene med graze periode siden mitt nye opptjeningsår starter juli, og da mister jeg jo det kortet for inneværende periode regner jeg med)
     
  10. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis kona allerede er EBG må du nok vente til 1. juli, men du kan jo kanskje tjene deg noen grunker på det du må bli kvitt innen 30. juni.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei har ikke det. Periode nr 3 begynner til sommeren så da får jo testet.
     

Del denne siden