Tips for 2 dager i BKK og 12 timer i SGN

Tråd i 'Reisemål' startet av TJT, 03. febr 2018.

1. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Da har jeg omsider fått booket min første CT i C. Da vi drar på kjærestetur og kun hadde ett par dager blir det:

OSL - MUC - BKK - SGN - IST - OSL, med 3 dager i BKK og 12 timer i SGN. Venner og familie mente at vi var gærne men da henviste jeg til IF og sa at dette var en light versjon av turer som de mest gærne her inne legger ut på hver dag....

Ville vært takknemlig hvis noen av dere kunne hjulpet med følgende spørsmål:

1.) Hvordan finner jeg ut hvilket fly blir brukt på de lange strekningene slik at jeg kan velge de beste setene?
    2.) Kan man sjekke inn mer enn 24 timer før på C for å sikre de setene?
    3.) Hvilket hotell velger man i BKK? Er så utrolig mange billige 5-stjerners hoteller at jeg ikke greier å velge. Liker god mat, litt sightseeing, shopping og god tilgang til transport. Ikke for langt fra flyplassen.
    4.) BKK - SGN er i Y men er kun 1.5 time, skal nok overleve det. Men hvor tidlig må jeg være på flyplassen? Er det noen muligheter å få fast track da jeg ankom med C? Mulighet å kjøpe det?
    5.) Har 12 timer i SGN så skal uansett en tur inn til byen. Hva anbefaler dere å gjøre?

Tusen takk for at dere (og Amex) gjorde denne turen mulig, og for eventuelle svar!

Mvh,
    TJT

2. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du legger inn reisen på f.eks CheckMyTrip (gratis app til telefon) vil du få opp detaljer på hvert strekk, der blant annet flytype og seatmap er tilgjengelig.

For min del ordner alltid CT-telefonen setevalg på alle mine flights. Det har de gjort på 3 CT-turer så langt, både under opprinnelig bestilling, og ved endringer. Hvis det av en eller annen grunn ikke går så går du sidene til selskapene som frakter deg, legger inn i referansenummer og ser om du kan ordne seter der. Skal være fritt setevalg når du reiser C.

God tur - og gratulerer med godt kjærestevalg. Ikke alle som får med sin bedre halvdel på reiser som stort sett er reising.

TJT and MrPutter like this.
  3. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    IkkeIdet at jeg har noe behov for å elge meg inn på kjærestepar på tur, men jeg er i BKK 23-26.02. Flyr SQ, CPH-SIN-BKK ned og via SIN og FRA tilbake.

4. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Når det gjelder hotell i Bangkok vil jeg slå et slag for et hotell ved elva. Litt roligere og man kommer seg lett til actionen når man vil. Hvis budsjettet strekker til burde man prøve Mandarin Oriental som er ett av verdens beste hoteller. Ellers er Peninsula på motsatt side av elva også topp og omtrent halve prisen.

5. MrPutter

MrPutter EBG

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Du bør nok være på Suvarnabhumi minst tre timer før avgang. Dette fordi imigration i Thailand av og til kan være et lite mareritt.

Men det kan også etter hva jeg har hørt bookes en vei utenom men jeg har ikke selv forsøkt dette. For 700,- bhat blir man geleidet rundt køen som noen ganger kan ta opptil 2 timer.

Med litt googling fant jeg denne: http://www.bangkokflightservices.com/Premiumservice/our_premiunairportservicebooking.php

God tur!

-= MrPutter =-

TJT liker dette
  6. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på Eastin Grand Hotel Sathorn da vi var i Bangkok for noen år siden. Hotellet har direkte adkomst til en skytrain stasjon som gjør at man kommer seg rundt raskt og behagelig. Flott infinitypool med bar og restaurant. Loungen på toppen av hotellet er verdt de ekstra kronene for utsikten alene. Vi hadde en junior suite og betalte rundt 1.600,- norske per natt. Vi likte oss veldig godt:)

TJT liker dette

Del denne siden