Jeg har 2 CT, og 332 000 EB poeng. Vi hadde egentlig tenkt på en tur for to, men ser at det blir vanskelig å få barnevakt, så da får det bli tur for hele familien i juli. Den ene CT'en går ut nå 15. januar, så må bestille nå snart. Hvordan går en frem for å bruke 2 CT best mulig når vi er 5 personer? 3 voksne og 2 barn. (Eldste barnet blir 13 år, så da regnes det jo som voksen) Tar også gjerne imot tips og hjelp til reisemål. Vi reiser fra Stavanger, og ønsker å reise til Thailand eller lignende reisemål. Gjerne også innom flere steder. Tenker på 3-4 uker totalt.
Og SAS flyr vel ikke til Thailand. Så da går det altså veldig mye poeng med en slik reise. Kan en få 50% på 4 biletter ved bruk av to CT?
Ja, du vil kunne reise 2x2+1, men det blir jo 165K poeng x3, så det hjelper lite. En mulighet er å fly SAS til f.eks. Beijing eller Shanghai (god tilgjengelighet i C), så bestille en seperat tur til Filippinene, Vietnam etc. herfra for penger. Største problemet her er at det sjeldent blir lagt ut fem billetter så langt frem i tid hos SAS.
Da spørs det om jeg ikke må kikke litt på SAS sine destinasjoner, og finne reise utfra det. Det er selvfølgelig det kjekkeste med C, men så lenge det er med barn, så tenker jeg mye av gleden forsvinner, så det er greit nok med eco også.
Jeg vil nesten påstå det er bedre med C når man reiser med barn kontra når man reiser uten. Å bruke CT og poeng på eco er uansett «misbruk», og du vil normalt komme bedre utav det ved å bare kjøpe billettene for penger. SAS sine destinasjoner er vanskelige med 5stk. i C (unntatt Kina som nevnt).
Synd at awardhacks nettopp er lagt ned. Nå tar det litt lengre tid å finne awardbilletter i C selv hos SAS.