Hei! Har en liten en på vei som betyr 15 ukers pappaperm i Q4 2019. Kan jo selvfølgelig ikke gå på trilletur i ett grått og kaldt Oslo hele perioden og har dermed begynt å se på mulige destinasjoner med bedre trille-forhold. Vil gjerne dra til ett varmt sted og leie leilighet/villa med basseng i en måned, helst i nærhet til stranden. Vi er to voksne og to barn, som da er 5 og 10 måneder. Har en CT i boks nå + 70K poeng. Regner med at vi får en ny CT ila mai/juni neste år, og at vi innen sommeren 2019 har ett sted mellom 150- 180 K poeng. Tenkte at det sikkert var mange andre her inne som har gjort lignende, eller bare reist med to små barn og kan anbefale noen steder. Vet at det er som å banne i kirken men med to små vil vi helst komme oss dit raskest mulig med færrest antall legs. Og reise i C blir vanskelig med de poengene tenker jeg? Setter pris på alle tips! TJT
Minstemann på 10 måneder vil gå gratis, mens den på 5 år må få sin egen billett. Flyr dere SAS er det vel rabatt på bonusbilletter for barn, men ikke med star alliance. Skal man reise til et varmt sted sånn sett så er man nok nødt til å fly *A. Du skriver at du skaffer en CT til før dere drar. 3 billetter (+infant i fanget) i C til Asia vil da koste 210k, mens tilsvarende til karibien vil koste 165k. Seychellene eller Mauritius koster vel tilsvarende med nye soner. Så basert på tilgjengelige poeng vil jeg si enten karibien eller Seychellene/Mauritius. Evt kan du gjøre et stunt for å dra inn ytterligere 30k poeng. Er nok av tips her på forumet for å få til det Fremfor å booke bonusbilletter i økonomi ville jeg heller betalt for billetter dit dere vil. Inklusive skatter og avgifter blir ikke forskjellen så stor. Så tar du med dama på helgetur uten barn til Tokyo eller noe på et annet tidspunkt
Men husk at bonusbilletter legges ut noen hundre dager før avgang, (SAS legger ut ca 330 dager før) så om du ikke har 150-200k poeng før det nærmer seg avreise kan det bli vanskelig å finne noe. Du må ha poengene på konto når du bestiller og ikke når du reiser. Siden det da vil gå borti er år før du har poengene på plass er det ikke vits å lete så mye nå. Men jeg ville vurdert noe i området Thailand-Bali-Mauritius