Tips til eksotisk destinasjon med eurobonus

Tråd i 'Reisemål' startet av Bartemann, 05. okt 2019.

  1. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Jeg og fruen holder på å planlegge neste sommers ferietur. Har en CT og ca 200 000 eurobonuspoeng å svi av, så håper noen her har noen bra tips på hvor vi kan få en fin ferie og en business class flytur på veien.

    Vi leter etter et eksotisk reisemål som har en fin kombo av strandliv, avslapping, men også litt sightseeing/ting å gjøre. Tenker en plass som kan holde oss underholdt i ca. 2 uker.

    De to siste årene har vi vært i Thailand og Bali, og synes begge de har vært fantastiske når det gjelder både å slappe av og opplevelser, men kunne tenkt oss å prøve en ny destinasjon.

    Setter pris på gode tips!
     
    Last edited: 05. okt 2019
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,536
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å lese på forumet. Dette er et spørsmål besvart mange ganger.
     
    Edvard and Blades33 like this.
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Nevn også sesong/måned for turen og hvor langt dere vil fly.

    Top of mind: Hawaii, Australia, Honduras, Costa Rica, Colombia, Brazil, Tanzania, Sør-Afrika.
     
    Wiolenze liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,536
    Bonuspoeng:
    293
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
  6. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for gode tips hittill, vi tenker først og fremst fellesferien i juli, beklager at jeg ikke skrev det i første post :) Vi flyr gjerne så langt som poengene rekker :)
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,536
    Bonuspoeng:
    293
    Fellesferie kan være vanskelig, men dog ikke umulig.
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis dere er ute etter artig/lange/spektakulære reiser og litt fleksible på destinasjon. så les deg gjennom 200 sider i " min vellykkede CT eller bonuspoeng booking" tråden. Der finner du ferdige forslag til spissede reiser for topp opplevelse / stop overs / flyselskap osv. Så har du ferdige forslag å søke etter når du leter etter seter som faktisk er ledige og bookbare.
     
    Tone398 liker dette
  9. Bartemann

    Bartemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Har reist med business via CT i de to siste fellesferiene, så har gått fint foreløpig :)
     
    RoadKing liker dette
  10. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Sao Tome er ikke VELDIG langt, men ganske så eksotisk. Og det er fortsatt på min Bucket-list.
     
    mathiasfe and Edvard like this.
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forstår ikke verdien av slike åpne spørsmål. De dukker opp hele tiden på forumet. Null preferanser eller interesser gitt, intet budsjett og ingen research gjort.

    For en uke på senvinteren foreslår jeg da Buenos Aires, Cape Town eller Nepal.
     
  12. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen brukt Star Alliance/CT til Sao Tome? for 105.000 poeng/person eller par med CT for Business er det ganske fristende. Men ift flyreisene er det fint eller ikke noe spesielt?
    Det virker som om det er SAS til CPH (så da bare vanlig pluss) og så TAP til Lisboa og Accra og så Sao Tome. Hvordan er de siste? CPH-LIS i TAP Business er kanskje heller ikke så spennende, men de to siste?
     
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker på Playa Del Carmen Mexico, der har du strender, god mat og sightseeing, på en måte så har den destinasjonen alt det du nevner på lista :)
     
    Last edited: 22. juni 2020
  14. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke erfaring med annet enn en kort (ikke IC) TAP Biz -tur selv. Det virket nokså ordinært. Jeg lukter på Sao Tome fordi det står ganske høyt oppe på Bucket-listen som reisemål, i liten grad fordi det er en grom flytur. En eventuell stopover i Lisboa ville trekke opp.

    Foreløpig er reisemål som har a) lav smitterisiko, b) tilgjenglige med *A bonus, c) gromme "fly/serviceprodukt og som d) ikke gir karantene ved hjemkomst, et nokså begrenset utvalg -så vidt jeg kan skjønne. (Vet for øvrig ikke hvordan SaoTome er i henhold til denne spec-listen.
     

Del denne siden