Tips til hotell i Tokyo og Seoul

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Sjefen1234, 08. aug 2016.

  1. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hei

    Noen som har noen tips til Hotell i Seoul? Her skal vi bare overnatte etter en 22 timers stop før vi reiser videre til tokyo. Ønkser ikke det dyreste som er der, men grei standard er jo ok.

    Tokyo blir vi i 4-5 dager så er jo ok å ha et hotell nærme det som er attraksjoner og gode restauranter......

    Har gullkort i Club Le Accor, Choice, Hilton, Club Carlson og platinum i GHA Discovery.

    Mvh
    JA
     
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton Tokyo Shinjuku er slett inga rønne. Fin executive lounge i 37de etasje. Flott frokost i andre etasje for HH gold og oppover.

    ANA Intercontinental er også flott.
     
    RoadKing and Sjefen1234 like this.
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke svare for Seoul, men Tokyo har vi allerede en tråd stappfull av tips, triks, restauranter og hoteller. Sjekk den, så får du mye god inspirasjon.
     
    Sjefen1234 liker dette
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,285
    Likes mottatt:
    3,186
    Bonuspoeng:
    113
    Om du kan velge utenfor kjedene du har status i, så kan jeg sterkt anbefalte Somerset Palace. Har anbefalt det til venner som har likt det. Det er et service residence hotell som har kjøkken og vaskemaskin, men det er kanskje ikke så viktig for dere.

    Hage på taket med svømmebasseng og boblebad.

    Men viktigst av alt, plassering. Rett ved siden av Kyoungbokung palace, det største i Korea og Insadong, den tradisjonelle handlegaten. Også i nærheten av shopping strøk som Myeongdong, namdemun market og dongdemun.

    Vi har bodd her flere ganger og er kanskje det beste hotellet tatt pris i betraktning.
     
    Sjefen1234 liker dette
  5. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,165
    Bonuspoeng:
    93
    Seoul:
    • Millennium Seoul Hilton - styr unna. Ingen oppgradering (å snakke om), crappy lounger (to små lounger i toppetasjene), på rommet vasker house keeping brukte glass ved å skylle de på badet, og frokosten var bare så som så. Kun lokasjonen er det jeg kan trekke fram som positivt med dette hotellet, som ellers kunne vært jevnet med jorden for min del.
    • Conrad Seoul: Fantastisk hotell med svært god kvalitet på alle områder. Hadde booket standardrom med poeng og ble oppgradert til executive suite (hjørnerom på knappe 100m2). Kanskje den beste executive-loungen jeg har opplevd i toppetasjen, der exec. lounge-teamet passer på at glasset aldri er tomt, samt at de mer enn gjerne bistår deg med eventuelle spørsmål / behov for tips du måtte ha.
    (Diamant-kunde hos Hilton)
     
    RoadKing and Sjefen1234 like this.
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke dette dessverre ganske vanlig på mange hoteller rundt i verden, også i Norge?
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tips: Jeg reiser fast med et rødvinsglass uten stett og en vinåpner (i carry-on ryggsekk), fordi jeg liker å dra på butikken og kjøpe en god flaske vin. Er sjelden fornøyd med glassene hotellet/Airbnb har. En liten oppvasksvamp gjør susen.

    Se også: insideflyer.no/forums/threads/japan-tråden

    [​IMG]
     
    Last edited: 09. mai 2018

Del denne siden