Vi holder på å booke tur til SA og der ser ut som vi får en mellomlanding på NBO på vei hjem. Lander 22:20 og videre 08:40. Noen som har tips til et hotell som ligger nære og er trygt og fint?
Verdt å nevne at du må søke "ETA" for å ha overnigth utenfor flyplassen. Grei prosess igjennom appen de bruker. koster noen USD per person(30 ish). Vi bodde på "67 Airport Hotel Nairobi" De har inkludert flyplass transport til og fra flyplassen med i prisen i minibuss. Funka greit og var inngjerdet område. Vi følte oss trygge med en 2 åring.
Eg har ingen ting å utsetje på Crowne Plaza Nairobi Airport by IHG. Inngjerda og trygt. Serviceinnstilt personale som hjalp meg med å skaffe togbillett til Mombasa.
Crowne Plaza var helt topp. Vi skulle videre en del tidligere enn dere, de hadde shuttle med faste tidspunkter og forslaget deres var litt i overkant risikoaverst. Vi dro en time senere enn foreslått og hadde plenty av tid. Fine fasiliteter, megasvær seng og de hadde en liten utendørsbar og svømmebasseng.
Nei, tror dessverre det ikke finnes og loungen stenger. Det er ikke en flyplass jeg ville overnattet på.
Pride-loungen stenger ikke, den er døgnåpen. Dessverre er det bare 6 daybeds/liggestoler, og disse er ofte opptatt. Jeg har overnattet på loungen to ganger og det er helt ok når man er alene. I rommet med daybeds blir det fort litt varmt, så skift til shorts og t-skjorte er å foretrekke. Man får pute og pledd på forespørsel. Eller er det helt ok å velge et av de enkle hotellene som ligger 5-10 min å kjøre. Bolt opererer på flyplassen og det koster veldig lite med både hotell og transport. Flyplassen er også ganske effektiv om man er STE+.
Hmm. Du har helt rett ang åpningstid. Var sikker på at den stengte når jeg reise igjennom for et lite år siden og derfor bestemte vi oss for hotell. Men kan signere på varmen, det ble volsomt varmt i loungen.
Har bodd på både Crown plaza og hilton (Garden inn?) som ligger rett utenfor flyplassområdet. Hgi ventet med shuttle og navneskilt da vi ankom sent (gratis å forhåndsbooke). Begge har basseng på taket og er freshe. Fellesområdene er nok hakket bedre på Crown Plaza. Skulle jeg bodd igjen i forbindelse med tidlig flight ville jeg booket det som var rimeligst. Ps: Veldig smidig Skypriority til venstre i avgangshallen med egne innsjekkingsskranker og dokumentsjekk. De setter boarding/gate closing veldig lenge før reell boardingtid.