Tips til milagerun (samletråd)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Haakon1981, 24. mai 2017.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått bekreftelse, der står det at billettene aktiveres i dag.
     
    Last edited: 10. aug 2017
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke velge sete his SAS før de er billettert.
    Dvs før du har fått billettnummeret 117-xxxxxxxxxx
     
    holmen liker dette
  3. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Etter at jeg la den inn manuelt hos SAS er alt vel! 1C hele veien utenom en leg hvor det ble 1D... det går også greit.
     
    holmen liker dette
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    Fant i går BGO-IAD t/r til 4700 kr i VIP Plus ... som for meg vil gi ca 14 000 poeng ..
    tre slike turer så er gullkortet nesten sikret for de som trenger det ... eller 7 slike turer så er man på diamant.
    Reisemål kan jo variereres .... mye gøyere enn å kjøpe et gullkort!
     
    Kaffen and RoadKing like this.
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk noen turer til HK til 5900 på VIP Plus
     
    Kaffen and Eddie47 like this.
  7. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    noen som har noen tips til en bra MR i juni/juli? Trenger noen flighter til Diamant. Minst 4 stk muligens 8
     
  8. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal på min første MR til Gdansk 12. juni. Drar fra OSL via ARN og CPH på vei ned og CPH tilbake. Billetten ble kjøpt på venner og familie-salget for 2.630 i Plus og gir 6561 poeng. Ser at prisen nå er 2.766, så jeg sparte ikke så veldig mye...

    Det er 40 min mellom ankomst og avgang, og man får feilmelding hvis man prøver å bestille gjennomgående billett på sas.no, fordi man må ha minst 1 time. Jeg bestilte via classic-siden og der gikk det greit. Du kan ev prøve å booke der. classic.sas.no
     
    DanH, Ursa, mrhaakon and 2 others like this.
  9. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips:)

     
  10. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal faktisk fly akkurat samme dagen etter :p
     
    Claus liker dette
  11. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Blir mindre reising med jobb framover, men er for første gang i nærheten av å få Diamant. Har fram til 31 august å tjene opp 15534 poeng. Får enda 3000 fra EB MC de neste månedene, så trenger 12534 hvis jeg ikke får noen flere reiser med jobb før ferien.

    Noen forslag til gode MR fra TRD? Med legs er jeg langt unna, så det er poeng som gjelder. Har prøvd meg litt med ITA og miniguiden til Are, men sliter med å finne gode deals.

    Vil det være verdt det hvis reisevirksomheten går drastisk ned? Sparer i alle fall årsavgiften på Amex Platinum.
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Bare legs eller?
    Nå er du vel en uke for sen...på 17. mai var det kampanje til HKG. Billigste du får, er nok en tur til HKG i go, hvis det kommer ny kampanje (da snakker vi vel 3500-3700 kr). Er du bittelitt uheldig, så mangler du kanskje 200-400 poeng, da oppgraderer du innenlandslegget eller tar det på en annen tur før perioden går ut. Men da må du få den på salg.

    Per nå er det billigste jeg ser TRD - SFO, f eks 22. til 26. aug, til 4480 kr i go. Fra BGO skal den gi 12 498 poeng, gir kanskje bittelitt mindre fra TRD.
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Finnes det en samletråd for MR relaterte spørsmål?

    Uansett, etter uvanlig mye reising i forhold til normalt, samt MC Premium med 12k grunnpoeng har jeg nå oppnådd EBG.

    Jeg har opptjeningsperiode Juni-Mai, altså min nye periode starter om en uke.
    Litt vanskelig å forutsi reisemønster kommende år, men vil anslå jeg trenger og ta en MR for å fly inn 10-25k poeng.

    Uansett hvor mye jeg kommer til å fly ønsker jeg uansett beholde EBG kortet:) finner egentlig ikke så mye argumenter hvorfor, utenom at jeg bare MÅ.. tipper bonusfeberen har slått inn. Også er det jo deilig med en egotripp i ny og ne :)

    Da fritid ikke er ubegrenset ser jeg for meg å ta inn det på 1/èn MR kommende år, ser for meg en langhelg, Torsdag-Mandag eller lignende.. Tenker og drøye bestillingen til rundt nyttår, når jeg vet litt mer om hvor mye poeng jeg kommer til å tjene inn ved vanlige flights(i tillegg ryktes det om nytt Amex kort som kanskje har grunnpoeng opptjening) men dukker det opp noen gode deals må man jo bare slå til:)

    Nærmeste flyplass er TRF og budsjett er maks 20k.

    Jeg har funnet TRF-CPH-ARN-HKG T/R til 19k i SAS Business(Saver) - denne gir 20k poeng + 25% gullbonus + det man evt opptjener på Widerøe TRF-CPH.
    Har SAS noen gang tilbud på C seter?

    Jeg har dog flydd endel SAS Biz tidigere, så det hadde vært gøy og evt prøvd noe nytt..

    Er det evt andre selskap/routinger som kan gi rundt samme opptjening for denne prisen?
     
  14. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Når du får over 2 basispoeng per krone er det en god deal. Men de aller beste dealene (som regel Friends & Family) til SAS gir rundt 3 basispoeng per krone. eks: OSL-MIA til rundt 4000 kroner gir deg 9000 eurobonus (eller 11250 med gull).
     
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er EBD og trenger 20000 EB-poeng innen utgangen av april for å rekvalifisere.

    Har scannet google flights på jakt etter poengene, men sliter med å finne brukende alternativer. Reiser ut fra BGO. Må holde meg til helger utenom påske.

    Kort, mellom- og langdistanse, alt er aktuelt. Pris: Maks 15 k inkludert evt. oppgraderinger gjennom plusgrade.

    Setter pris på alle forslag:):):)
     
    Last edited: 30. mars 2019
    Eddie47 and Gullars like this.
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Om du ikke har Amex elite er det raskeste og billigste vei til 20.000 statuspoeng.
     
    watchaddicted liker dette
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    Har du sjekket TAP med utreise fra OSL, de har i blant fine tilbud i C til NYC og BOS, gjerne via Porto .. jeg har tidligere funnet priser nær 10000kr t/r i Biz og de har 150-200% opptjening ..
    t/r BGO er bagateller i denne sammenheng ..

    PS jeg har ikke konkludert med hva jeg gjør i april
     
    watchaddicted liker dette
  18. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    451
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Det er mange helger der man får 3 segmenter til HAM til for 3500-4000.
    Jeg ville kanskje sjekke disse fra BGO på Ita Matrix? Det er relativt lett å ramse opp 7500 poeng per runde der
     
    watchaddicted liker dette
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe.. hadde det bare vært så vel, men har dessverre det. Hadde lagt fra meg EBD-ambisjonene i denne kvalifiseringsrunden, men så fikk jeg akkutt bonusfeber:p

    Skal ta å sjekke opp dette. Er ikke Google flights basert på ITA-Matrix?
     
    Gullars liker dette
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Det var min umiddelbare tanke. Ser de har JFK til 11.000,- i mai med A330 NEO som hadde vært gøy å teste, men det er dessverre for sent.

    Ellers ser det ut til at det kanskje er muligheter til SFO siste helgen i april. Økonomi/Plus + plusgrade vil gi en pen slump poeng for et sted mellom 10 - 15.000,-.

    Du får gi et vink om du finner noe spennede. Kanskje vi kan kjøre et IF-milage run hvor vi forsøker å tømme SAS og samtlige lounger vi støter på for brennevin:p
     
    Last edited: 30. mars 2019
    tfo and Eddie47 like this.

Del denne siden