Hallo, folkens! Jeg ser på en bonustur med Star Alliance til en øy i Stillehavet for en kompis og meg til neste år. Er det noen som har noen tips til hvilke ruter som har ok bonustilgjengelighet på business og hvor det er muligheter for å få til noe? Jeg ser for meg at det er ganske utfordrende, men det hadde vært gøy.
Dersom dere drar til Mikronesia eller Palau slipper dere å betale for Pacific-sonen. Disse er nemlig lagt inn under Sør-Øst Asia.
Til/fra Palau (ROR) ICN med OZ GUM (og fler, se nedendor) med UA MNL med UA Til/fra/innen Mikronesia UA har en heller berømt rute: HNL-MAJ-KWA-KSA-PNI-TKK-GUM Jeg vet ikke om andre selskap enn UA flyr til disse, men et søk på staralliance.com eller Wikipedia på hver av flyplassene burde hjelpe deg med det Det er selvfølgelig en drøss med muligheter utenfor Star Alliance også.
De mest kjente og populære øyene i Stillehavet (foruten Hawaii) er vel Fiji, Guam of Easter Islands. Har aldri vært noen av plassene selv men tenker det er en grunn til at de er så kjent? ;-) Den nevnte melkeruta til United gjennom Guam og alle småøyene virker ikke svært spennende, men er liksom obligatorisk for en Insideflyer på lik linje med den transsibirske jernbanen kjedelig, men du får trimmet de små grå og filosofert litt i et øde landskap
Kånemor og jeg skal til Palau først i oktober. Flyr TK via IST og Asiana via Seoul. Skal sjekke opp ruten litt nøyere om noen strakser. Vi har booket oss inn på ECO Beach Bungalows på NØ-enden av hovedøya. Ikke midt i prospektkort-småøyene, men småhytter i skogbrynet, gromme strender, og ganske stort grunt snorkleområde innenfor et solid rev. Litt mer om reisen: BGO - OSL: SK., OSL - IST - ICN: TK, ICN - ROR: OZ, ROR - ICN - CDG: OZ, CDG - OSL - BGO: SK. 6-12 okt.
What? ?? Den ruta er grisekul! Hoppe bortover øyer i Stillehavet er jo rett og slett fantastisk Vi tok den før to år siden, reisebrev kommer plutselig Gjør det gjerne igjen, vi besøkte Mikronesia, Marshalløyene er siste stopp i Asia-sonen, men der er det usikkert angående visum for nordmenn...