Tips & tricks for å maksimere inntjening av bonuspoeng ved alle innkjøp

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av prisjeger, 04. april 2015.

  1. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Heisann!

    Jeg er ganske sikker på at de fleste kjenner til muligheten for å opptjene bonuspoeng ved å for eksempel benytte bestemte betalingskort (SAS Amex, Trumf Visa osv.), og dette fungerer jo fint. Det er dog når man kan høste bonus både to og tre ganger på samme handel at det virkelig begynner å lukte fugl! De med adresse i USA har jo et utall muligheter til nettopp dette; for oss stakkars nordmenn er dessverre mulighetene mer begrenset. Jeg har selv ”oppdaget” et par muligheter til å dobbel- og trippelopptjene bonuspoeng og rewards som jeg gjerne vil dele – men jeg er sikker på at det er mange muligheter for dette som jeg ikke har funnet, og som er tilgjengelige også for oss nordboere! Setter derfor stor pris på om andre også kunne dele sine erfaringer om temaet.

    Her er noen dobbel- og trippelopptjeningsmuligheter som jeg kommer på, og som jeg selv har benyttet. Bytt gjerne ut ”Trumf Visa” med ditt foretrukne kredittkort blant de andre kortene som gir Eurobonus ved all bruk.

    1. Trumf Visa i kombinasjon med Kickback.no og Hotels.com Welcome Rewards. Dette gir i praksis 1% + 7% + 10% ”rabatt”. Kickback bruker litt tid på å betale ut kickback’en, men 4-6 uker etter at hotelloppholdet er over tikker beløpet inn på konto. Har i det hele tatt bare positive erfaringer med Kickback.

    2. Trumf Visa kombinert med SAS shoppingportal

    3. Trumf Visa kombinert med Kickback.no og Radisson Blu (bonus både fra Trumf, Radisson – ettersom bestillingen foregår på deres webside – og kickback).

    4. Rabattkode fra Shell Mastercard fordelsportal, betale med Shell Mastercard for 1% Trumf, og Kickback.no. Har erfart at det ikke er nødvendig å faktisk bruke Shell Mastercard som betalingsmåte for å benytte rabattkodene, men har stort sett gjort det likevel. Rabattkodene varierer litt i hvor gode de er, men de virker og kan noen ganger gi store besparelser, særlig på klær og sportsutstyr.

    Hittil har jeg stort sett brukt Trumf Visa for de fleste innkjøp, ettersom det stort sett aksepteres overalt, men siden jeg ser at Amex Platinum er hakket bedre mht. bonusopptjening i de fleste tilfeller – og med Companion ticket som ekstrabonus – har jeg nå anskaffet dette og ser fram til å prøve ut om det kan erstatte Trumf Visa i de fleste av mine transaksjoner. Tipper det også finnes andre ”fordelsportaler” eller andre shoppingprogrammer som kan gi bonuspoeng i andre flyselskaper enn SAS, men disse har jeg ingen erfaring med, så mottar gjerne tips!

    Håper det er noen som har nytte av disse tipsene – og som kanskje har oppdaget andre muligheter jeg ikke kjenner til! God bonusjakt ;)
     
    Joffer, AndersB, Dash and 4 others like this.
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for at du deler, og velkommen til Bonusfeber!

    Med et åpningsinnlegg av dette kaliberet, regner jeg med du vil trives på dette forumet :)
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Det finnes også internasjonale alternativer til kickback.no som gir bedre kickback. Forsøk f eks quidco co uk. En kan registrere paypal for tilbakebetaling.
     

Del denne siden