Tirsdag i April

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Avixlo, 27. april 2021.

Tags:
  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sandefjord i Bestfold.
    Mens rapportene forteller om snø i den Arktiske hovedstaden kan Sandefjord by på skyfri himmel og et litt varmere klima.

    Idag blir det å hjelpe mor til å male garasje fra hvit til rød og ellers ikke mye å foreta meg idag. Men jeg ønsker dere alle en flott tirsdag
     
    Flyrlavt, Earl, indahla and 12 others like this.
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Kidsa på vei til skolen, far nyter kaffen med Wheeler Dealers :)
    Nakke og skulder fremdeles vond men kiropraktor er på saken. Ønsker folket bak nordavind en herlig tirsdag :):):)
     
    Flyrlavt, Earl, Berlioz and 11 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret!
    Solen skinner igjen.
    Over Sollihøgda var det nede i null grader på vei til jobb i dag. Heldigvis tørt, så sommerdekkene fikk grep..

    Kom mai, du skjønne milde! Nå bør det bli litt varmere snart..

    Nyt tirsdagen! Snart helg?
     
    Flyrlavt, Earl, Berlioz and 11 others like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,600
    Bonuspoeng:
    293
    -2 grader på strilelandet , men det er en flott morgen på solkysten ...
    Dette må da bli en flott dag ..
    D5B263AB-3AF0-4C41-8BF1-837134660847.jpeg
     
    Flyrlavt, Earl, Berlioz and 12 others like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

    Spekulerer i hva som skal åpne opp. Hadde vært meget hyggelig med å få et avbrekk i fra jobb, nedstigning, små krangling med fruen, forefallende arb. på huset, turer til Kiwi, turer til skog og mark. AmEx kortet kunne få lov til å booke noen reiser, reisebasillen er vel snart like desperat som ut.

    Meeeeeeeen vi venter litt til, på Erna og vaksine passene.

    Ha en super uke :)
     
    Flyrlavt, Earl, Berlioz and 11 others like this.
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå eit kontorlandskap inst i Førdefjorden. Frukosten er inntatt og kaffien er på veg ned. Lysta til å reise blir berre større og større. Då eg las gjennom bookingtråden i går og såg alle turane @holmen har booka til California begynte eg å filosofere over om det verkeleg var verdt det å skaffe seg kone og ungar. Uffameg.

    Kommuneoverlegen oppmodar folk om å halde seg i kommunen i sommar slik at vi kan få vaksine. Då får vi sjå kva det vert til med reising til svigerfamilien i Barteland. Asiaturen ser uansett ut til å ryke sidan @drsyk ikkje ser ut til å ha eit overskotslager av AZ-vaksine.
     
    Earl, Flyrlavt, Berlioz and 11 others like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg er en veldig filosofisk diskusjon, som vi tar over et glass bobler en gang det passer. :)
     
    Earl, SAJblue, Kristian and 8 others like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,600
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke sikkert at alternativene hadde vært billigere eller bedre....
    Har du luftet sakene i heimen?
     
    Berlioz, LN-FHU, ArthurDent and 4 others like this.
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt. Når begge ungane er passert to vil det koste 165k x 4 å komme seg til Søraustasia. 210k x 4 å komme seg til "maritime" Søraustasia. Det går med ein del poeng på slikt :)

    Det har du rett i. Alternativkostnaden er på mange områder i livet i høgste laget ;)
     
    Kristian, LN-FHU, ArthurDent and 4 others like this.
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,165
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret. Kaffen står og putrer, om den blir svart eller brun får tiden vise :p
    Har forberedt bilen til en reise til trelastlageret, skrudde på takbøyler, så den er klar for opptil 100kg med plank. Plankekjøring altså.
    SAS fortsetter med endringer på turen, denne gangen får vi sove et kvarter ekstra, helt greit (OK, avgangen er på ettermiddagen og en kortere mellomlandingstid er nok den største gevinsten.)

    Ha en flott dag dere!
     
    Earl, Kristian, Berlioz and 10 others like this.
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tror vi har behov for en lenger kognitiv rettet samtale, på en LH F, med kaviar, bobler, hvor vi har Biff å sikle i, og virkelig får diskutert livets virkelige verdi, grunnen til vår eksistens, hvordan livet endrer seg når en etablerer avkom ifra sin livs partner. Dyp mental terapi forsetter på returen med TG F, kaviar, Hummer og Dompa. Ved ankomst OSL er du erklært frisk :D
     
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,917
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra en iskald hovedstad.

    I dag blir det litt tohjulskjøring innimellom jobbinga.

    For seks år siden var jeg ikke så bekymret over at det var kaldt hjemme på denne datoen.

    upload_2021-4-27_8-55-59.png
     
    Earl, Avixlo, Flyingdutchman and 8 others like this.
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får satse på det. Det kan hende at eg rett og slett må bli mykje flinkare til å tene poeng. Bør vel kanskje sikte nord om millionen i året? No ligg eg berre rett over 300k/LTM.
     
  15. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

    Kjekt å se at dere allerede er i det filosofiske hjørnet med innslag av bobler (det hør og bør seg vel egentlig?). Er nok mang en person som har undret på om en tok rett valg når en står midt i småbarnsfasen som oss @Sunnfjordingen :D

    Ellers er det hjemmekontor som står på planen. Et par møter og ellers litt arbeid mellom IF og kaffe.

    Legger ved bilde fra gårsdagens luftetur. Nærmeste jeg kommer å være oppe i luften om dagen :p

    IMG_2048.png

    Ha en flott tirsdag
     
    Calling, Earl, Avixlo and 11 others like this.
  16. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    IMG_20210427_091846.jpg God morgen fra det sørlandske!
    Klart og kaldt, tror pinadø jeg så et snev av rim på gresset for en time siden!
    Stille fjord (bra for båten som ligger nær brygga til lading), og slåttekaren har begynt på dagens dont. (De mer perseptive kan skimte en liten hvit flekk utenfor hus-skyggen).
    I morgen skal WF vispe meg til Bergen, på torsdag skal jeg få første vaksinedose. Det gledes!
    .... "The needle and the damage Un-done" ;)
    Ha en produktiv onsdag!
     
    Last edited: 27. april 2021
    Earl, Avixlo, EndreD and 9 others like this.
  17. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    12,828
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen, blank og fin!

    Idag slår jeg et slag for Aust-Finnmark, til nordsida av Varangerfjorden, min eks-forlovedes barndoms trakter. Ser at veien til Hamningberg er åpnet for sommeren, og da kommer minnene fra nord frem. For alle gode IFere som har forstått at også denne sommeren bør forbli innaskjærs er det bare å starte planleggingen, for det er langt å dra. Og vel verdt turen. Nordsida utover fjorden, (du kjører mot øst), er flat og fascinerende. Svinger du riktig i Skallelv kan du treffe de kuleste folka. Fra Vardø til Hamningberg er landskapet aldeles unikt. God tur!

    Flyforum, sa du? Vel, ta SK til KKN på sørsida, eller SK/WF til VDS på nordsida, så er den siden også dekket!


    20200814_104212(0).jpg


    20200814_122553.jpg

    Ha en frisk dag, og god tur!
     
    Bolle, Earl, Avixlo and 11 others like this.
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Hør-hør! En fornuftens taler (ev. skriver)!

    God formiddag fra ovenfornevnte område!

    Her er deler av 'Stillehavsflåten' (utnavn på den lokale fiskeflåten som onde tunger mener kun seiler ut på flatt hav) forankret ved brygga:
    20210427_090752.jpg

    Det er som @Berlioz sier vel verdt å titte innom denne litt fjerntliggende delen av landet. Nå er vel undertegnede og den siterte noe belastet med subjektive oppfatninger, men det gjør vel ikke at vi i dette tilfellet tar feil, ikke sant, @Berlioz?

    20210427_095346.jpg

    Livet ved Varangerfjordens nordside kan lett nytes enten du sorterer under kategorien hval, krykkje eller menneske :)

    Ha en god dag, ærede medforumister!
     
    Earl, Avixlo, ArthurDent and 8 others like this.
  19. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    12,828
    Bonuspoeng:
    183
    Subjektiv eller objektiv? Regner meg som begge deler i denne saken. Vokste opp med hørbar avstand til Jomfrulandsluren, så jeg har sett flere kyster. Og jeg husker ikke når jeg sist tok feil! :)
     
    Earl, ArthurDent, LN-FHU and 2 others like this.
  20. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    12,828
    Bonuspoeng:
    183
    Anbefaler nok "kone og barn"- varianten. Og den virkelige gevinsten er å få barnebarn!
     
    ArthurDent, LN-FHU, Eddie47 and 3 others like this.

Del denne siden