Tirsdag i bartebyen og verden forøvrig

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kristian, 30. juli 2024.

1. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Trondheim!

Ferielivet held fram og det er sol frå skyfri himmel i dag. Her eit bilete av Trondheimsfjorden og Fosenalpan sett frå Korsvika på Lade i går kveld:
    Screenshot_20240730_083609_Gallery.jpg

Ha ein brillefin dag, godtfolk!

EndreD, Earl, Upsaker and 13 others like this.
  2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra kontoret.

Har allerede fått gjort mer på en time i dag enn jeg gjorde i hele går, så da begynner feriehastigheten så smått å vaskes ut av systemet. Billetter til Inter-Lecce skal handles klokken 12, så blir det vel å snurre igang sykkeluken og få lagt ned 150km(ish) denne uken også. Har hørt rykter om at @holmen er vekkreist, så da er det vel trygt å ta en tur innom det området :D

EndreD, Earl, Sonictravel and 10 others like this.
  3. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Tilbake i den urbane ..... stillheten. Mao fortsatt rolige forhold. Men vi finner nok på noe. Kaffe og IF. Og billettsøk i forlengelse av noen ideer i bakhodet.

Ha en fin dag, alle IF-ere!

EndreD, Earl, Sonictravel and 10 others like this.
  4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra sengen!

Noe av det beste med å ha ferie og ikke måtte rekke noe er at det er unødvendig å bruke en vekkerklokke. Gir en mye bedre følelse selv når man våkner relativt tidlig.
    Tok en flytur med en Cessna i går og må si at det gir mersmak. Fantastisk fin vær var det også!
    IMG_5625.jpeg

Vurderer å ta småflylappen, men må først glatte over noen praktiske hinder (som økonomi og nærhet til flyplassen… som begge lett kan løses ved å selge huset og flytte, noe som uansett planlegges om en stund).

Ha en herlig dag!

EndreD, tobeornot999, Earl and 15 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Sol, sommer og kaffe på sengen.

I dag må jeg ta en runde med gressklipperen, på de stedene hvor roboten ikke kommer frem. Premien blir nok en is, tenker jeg.

Men først må jeg drikke opp kaffekoppen, og kanskje stå opp. :cool:

Ha en fin en, alle sammen!

EndreD, Earl, Sonictravel and 8 others like this.
  6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Ubud!

Dro fra Seminyak til Ubud i går, og skal ned igjen i morgen. Flott å oppleve rismarkene og jungelen, men Ubud sentrum er bare et "white noise" kaos som vi godt kunne spart oss. Er enig med de som sier at to dager i Ubud holder i massevis. Bali seiler opp som en av mine absolutte favorittdestinasjoner, men Ubud er vi nok ferdig med.

Har leid en Grab-sjåfør med splitter ny bil i seks timer i morgen til den nette sum av 400 kroner for returen til Seminyak. Er vel det samme som Mytaxi krever for 12 min i Oslo sentrum.. Skal innom en kaffeplantasje på veien for å shoppe med kaffe hjem (IKKE Ulwak!), samt en park hvor frivillige tar seg av utrydningstruede fuglearter og Komodovaraner. Det blir stas.

Ha en brillefin tirsdag IF-ere!

Last edited: 30. juli 2024
    EndreD, tobeornot999, Earl and 11 others like this.
  7. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Som skiftarbeider så er av og til mandag=lørdag.

Havna på pub i går for litt biljard og øl. Kom i prat med en flykaptein for Ving charter.

Han drev også med akrobatflyvning på fritiden:eek:
    Jeg kunne da melde at jeg liker best å fly når man går til venstre inn på flyet.

Trivelig type, han kunne fortelle at det var relativt lett å bli oppgradert når han fløy på privaten med andre selskaper. "Pilotkort" slår gullkort ned i støvlene..

Var visst kun thai som var kjipe, de andre selskapene flyttet han stort sett frem i bussen og bydde på GT.

Nuvel- ikke noe mere skjenk denne uka.

Blir bursdagsfeiring i Kristiansand til lørdag, og da er det meldt at champagnen skal flomme:D

Ha en sober dag

EndreD, Earl, Upsaker and 10 others like this.
  8. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Lunchhilser fra kontoret i hovedstaden.

Valgte riktig uke for å avslutte ferietilværelsen, ja, siden det endelig skal være stablit sommervær en hel uke her... :(
    Jaja, ved å holde seg innendørs sparer man penger på solfaktor, i alle fall.

Penger som fikk noen ben å gå på i morges, da det ble booket en helg i Berlin om en drøy måned. Hjelper på motivasjonen at det ikke er for lenge til ny luftetur.

Ha en trivelig tirsdag!

Earl, Kristian, Upsaker and 6 others like this.
  9. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    IMG_2553.jpeg God ettermiddag fra SEZ, utrolig liten og søt flyplass. Har lounge alene sammen med flycrew og vender nesen hjemover etter en meget fin ferie. Førstereis med Ethiopian har vist seg å være absolutt et bra produkt mtp at vi var heldige med late flight change til 787-9 med collins super diamond(1-2-1) nedover også er det change på retur fra ADD-BRU også fra 787-9 til A350-900. Service ombord er bra, men litt unna de beste. Ekstra plus for god Champagne.

EndreD, Rscott, tobeornot999 and 7 others like this.
  10. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Miami Beach

IMG_1093.jpeg

Tar en slow start på dagen, men må snart utgå lete opp frokost. Ellers er det tur ut i Everhlades som står på programmet i dag.

I morgen starter hjemreisen, så må pakkes litt også, men godt mulig det utsetter til i morgen, blir vel å bare pælme alt oppi koffertene og ta ryddingen når vi kommer hjem.

Last edited: 30. juli 2024
    EndreD, Rscott, Eddie47 and 6 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Tirsdag kveld fra verden utenfor bartebyen ..
    Nettopp vært på «tissetur» med hunden til hun som i natt skal fly SK930 fra ATL.
    Lettsindig å reise til USA i 3 uker å etterlate hunden i Bergen … 78D0B0E6-1C66-4FA7-8966-2F5B1632A1ED.jpeg

Earl, EndreD, Sonictravel and 4 others like this.

Del denne siden