God morgen fra hovedstaden. Solen skinner på morningen, yr sier den skal forsvinne, jeg vet ikke, men setter pris på den så lenge den er her. Møter, og innspurt av oppussing før styling og bildetaging er på agendaen...blir en lang dag, kveld og natt er jeg redd. Ryggen har det ikke helt 100% Ønsker dere alle en god dag!
God morgen, god morgen. Pent vær over indre Oslobukt, og yngste barnet tok selv initativ til å gå i barnehagen kl 8:15! Hun roper nå "Fju! Fju" hver gang hun ser et fly, så da er det bare å konstantere at 3/3 avkom har hodet skrudd på rett. Har noen opplevd å leie bil via agent (rentalcars.com), for så å ikke få noen bil av et utleieselskap når man faktisk står der? Har en mistenkelig billig reservasjon.
God formiddag! Solen forsvinner bak skylaget, og det er ikke akkurat sommervarme ute. Men, det er jo ikke sommer helt ennå! Masse å gjøre på kontoret, så tiden flyr. (I motsetning til meg) Nyt dagen!
Riktig god morgen! Feilsøking pågår. Amerikanske pannekaker på vei. Første kaffe innabords. Kjøpte ny vannkoker i går. Superfornøyd. Electrolux Expressionist (ser ut til at det er et utgående produkt). Slik er det ofte. Gode produkter forsvinner fra kjedene de også, for å bli tatt over av nye (og ofte dyrere) produkter som ikke trenger å være særlig bedre (subjektivt). Denne koker opp vann ganske raskt, har real time avlesing av temperatur og har 30 minutters keep warm funksjon og minne. Så når man setter den på basen fortsetter keep warm om det var det den stod på da du løftet den bort. Denne https://www.elkjop.no/product/hjem-...xpressionist-vannkoker-eewa7800-stal/EEWA7800
Har et par leier med rentalcars. Og viatrumf. 1. billigst type bil bestandig. 2. press på å kjøpe forsikringer. 3. Har kjøpt ekstra dekning gjennom rentalcars som fremdeles ga god pris total 4. Veldig god erfaring med forsikringen nevnt over. Hadde gode bilder både av bil ved uttak og ved levering med løst panel ( det fallt ut noen skruer) ved forhjulet. Det lokale firmaet skulle ha mye penger som jeg måtte legge ut, dvs de tok reservasjonen, men rentalcars utbetalte raskt og effektivt når jeg la inn informasjonen på deres nettside. Kan ikke si at det er noen åpenbar forskjell på leieforhold med Status hos AVIS i Barcelona kontra rentalcars. En får det en har kjøpt og ikke noe mer.
God formidag fra en overskyet Oslo by. Det er sommer, fordi det klippes plen utenfor. Når det er ferdig tenker jeg barnehagen rundt hjørnet starter allsang, sånn at jeg hører dem også. Altså er det sommer. Jobb jobb. Og kaffesmaking i dag. Nytt produkt skal lanseres og kaffe skal luktes og testes. Det er nok heller Ali en Kaffebrenneriet. Men det kan jo være gøy å være med på prosessen for det.
Induksjonstopper pleier å ha meget kraftig effekt, opp mot 3000w pr plate, kommer an på modell. Vannkokere har naturligvis maks 10A (2400W) (lovverk). Men 2400W på en vannkoker går ganske raskt det og da
God formiddag fra Porsgrunn. 21 grader og overskyet. Fremdeles fri en stund til. Rydding og høyttrykksspyling av garasjegulvet er planen i dag. Får spyle av bilene i samme rennet, selv om det er fare for regn i morra. Sony wh-1000XM3 og en god podcast gjør jobben til en lek. Ser SAS får juling på børs( igjen), og xx fingrene for at Vegas og Seychellene turene våre overlever.. Ha en bull dag
Solkysten en tirsdag morgen … Jetlag er noe dritt, det blir verre og verre med årene., Godt det er helg! Håper det er kommet tilbake til normalen i neste uke for da er det på’an igjen! T-9
Madammen har faktisk en løsning med kokende vann i springen. Egen liten separat tank (tror den er 2 liter eller noe sånt) i kjøkkenskapet. Alltid klart te-vann uten venting (for ikke å snakke om at man slipper å vente på at vannet til potetene koker opp). Smart løsning
God dag fra Trondheim, etter en uke i München kunne jeg i går endelig bruke Diamant kortet for det den er verdt i MUC. Jeg har tidligere reist en del fra München, men hadde alltid bare lov til å besøke LH sin Business Lounge. Så i går skulle jeg for første gang komme meg inn i Senator Loungen. Den som ligger ved G24 er fremdeles stengt ut juni (her skal dem vel ha en betjent bar?), så det ble Sen Loungen ved G28. Her var det et greit utvalg av mat og drikke, men egentlig ikke noe veldig spesielt. Mye folk for tiden, men de ansatte var flink til å rydde bordene, så jeg fikk plass. En halv time før avgang skulle jeg også besøke Senator Cafeen. Ifølge Star Alliance Lounge Finder er den fremdeles stengt, men dragen kunne opplyse om at den ble gjenåpnet kort tid siden. Her må jeg virkelig si at jeg var begeistret. Hyggelige ansatte, barista cafe, fersk presset appelsin juice, spennende tapas/antipasti, fersk stekt toast på bestilling og mye annet som gjør livet på en flyplass ekstra trivelig. Som et ekstra pluss var det lite folk og veldig rolig der inne. Folk er forskjellig, men jeg anbefaler alle med *G å prøve Senator Cafeen ved neste anledning. For meg er den i hvert fall blant de beste loungene jeg har opplevd så lenge. En fin dag videre ønskes alle her inne!
Ja Quooker er en leverandør og andre har også sine løsninger. Vurdert det, men tror ikke prisen veide opp for fordelen etter min mening. For kaffe og te-nerder trenger man likevel litt bedre temperaturkontroll enn hva den kan tilby. Men de er fine og elegante da og mange kaffebarer har slike løsninger.
Morn fra Vegas! Lett å være A-menneske på denne siden av dammen. Har skrevet litt videre på reisebrevet, i går var en meget innholdsrik dag. I dag tar vi det litt mer med ro, kanskje en tur til Freemont street? Ha en flott dag!
God ettermiddag fra opplæring av kundesupport. Har til nå tilbrakt mer tid "på vent" enn i samtale... ikke at det gjør så mye. Hjelper fint lite å forberede seg når det som vises på sas.no tydeligvis er helt annerledes enn det de som jobber hos SAS finner... Første kundebehandler for dagen kunne i alle fall søke leg for leg. Hun her må bruke et kvarter på å spørre om lov for hver minste ting
God ettermiddag fra de ekstra priviligertes avdeling på OSL! Her nytes det litt bobler og kyllingvinger, før Lufthansa tar meg til Athen, via Frankfurt. Retur via Zurich med Edelweiss og Swiss fra Santorini neste onsdag. (Jeg holder meg til én porsjon i lys av siste kvartalsrapport fra SAS) I mellomtiden skal det hoppes noen øyer, men jeg har for øyeblikket ingen anelse om hvilke. Turen ble booket i går kveld, via SuperSaver, med de utfordringer det har medført. Merkelig hvor likt både bookingbekreftelse, supersaver-referanse og andre referanser prøver å etterligne et PNR-nummer for å gjøre det ekstra fristende å inkludere deres «priority support» neste gang. Og nei, turen var dessverre ikke mulig å booke verken hos LH eller Swiss. Nuvel, fikk til slutt registrert EB-nr, og boardingpass er på plass i skjortelommen. Ya Mas!
God ettermiddag. Akkurat tatt det tunge valget med å avbestille både Europa ferie og USA ferie, som var funnet og booket etter iherdig innsats! Gikk heller på en smell og kjøpte Seilbåt i går, for da kan vi ha med hunden(som jeg ikke ville ha, men fikk "lov" å betale) på ferie.. Ikke tok selger av båten Amex heller.. Økonomisk ruin neste stopp. Noen som vil kjøpe en million poeng til overpris?