God formiddag fra Hanoi. Ny by, nye muligheter? Etter en runde med sightseeing i Phnom Penh i går, så slappet vi av på hotellet, og etterhvert booket vi en bil til flyplassen. KTI åpnet 9. September 2025, og tok over for PNH som nå er nedlagt. Flyplassen er bygget med kinesiske penger, og er ca 17 ganger større enn nødvendig. De håper vel på en boom i flytrafikken? Flyplassen er uansett veldig ny og fin, og siden det ikke er så mange fly som går herfra, så er det GOD plass. Vi var på plass 20 minutter før innsjekk startet, så da var det bare å vente på tur. Innsjekk gikk greit i Sky Priority køen, og vi fikk "billett" til Plaza Premium First loungen, hvor jeg kunne ta med reisefølget som gjest. I sikkerhetskontrollen var det ingen andre enn oss, så det gikk rimelig kjapt. Her ingen bilder fra loungen, men den er ganske liten, så hvis trafikken øker blir det fullt der.. De hadde a la carte servering pluss buffet. Og 15 min gratis massasje. (Det så vi ikke før vi gikk derfra..) Selv om flyplassen har lite trafikk, så plasserer de flyene på gate lengst unna. Så det var langt å gå! De hadde satt opp noen rullebånd, mest som en vits tror jeg. Ombord på flyet, eco super light billetter, og seter på rad 21. Ledig midtsete, så vi var happy. Vel fremme i Hanoi ble vi stemplet inn, vi fant bagasjen, og sjåføren som sto og ventet på oss. Nå er det ny dag, og nye eventyr. Ha en fin en!
God morgen fra en dag som skal tilbringes maksimalt i luften med landing rett før midnatt. Påskeferie til nytt land.