Tirsdag morgen fra Trondheim

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 11. mai 2021.

1. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra trøndelag -badet i sol
    Fin morgen i Trondheim ,12 grader og solskinn er en lekker start på morran. Ny bil prøvekjørt og nå skal vi bare prøvekjøre neste før kontrakt skrives under :)

Svømme trening med eldstemann + et kjapt polbesøk venter etter jobb.
    Ha en nydelig tirsdag :D:D:D

Earl, SayWhat, Arvid1410 and 12 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble tirsdag her også.

Utrygt for sol, vått i gresset, smågrønt på bjørka. Robin er satt i beredskap for gressklipping.
    Må begynne å forberede utflukt til TRD. Loungen har begynt servering, er det likevel lurt å kjøpe med matpakke fra en større bensinkjede? Er det nødvendig å kle seg pent når ingen ser ansiktet ditt? Mye å tenke på.

Ha en frisk og beslutsom dag!

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra grått, men mildt Lillestrøm. Her er det nedtelling til avreise i morgen.

Ferden går til Hell International Sixt og noen timer i bil til paradis.

Fikk ny internet i går, vi byttet fra Telenor til Telia. Foreløpig ikke noe å si på det.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er det du sier? Er bollebua på TRD åpnet?

5. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    Skal du på befaring på hytta.....?

RoadKing and Flyingdutchman like this.
  6. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok innenriksloungen på OSL det siktes til all den tid TRD er destinasjonen. Der er 'servering' gjenopptatt. Bollebuene på TRD, BGO og TOS tror jeg neppe blir åpnet i år. Enn så lenge er de stengt, i alle fall, ifølge SAS.

Earl, RoadKing, Berlioz and 3 others like this.
  7. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Kjører herren til Trondheim, også kjent som paradis, via Tydal? :p:D

RoadKing and Flyingdutchman like this.
  8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god dag dere.

Ny solblending på soverommet. Der ble det mørkt :)

Earl, SayWhat, Arvid1410 and 5 others like this.
  9. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Dersom innenriksloungen fortsatt kun serverer sine nokså tørre baguetter, er det mulig at hjemmeloungen kan stille med næringskost som er noen hakk mer tiltalende.

Berlioz and Flyingdutchman like this.
  10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen

Da er vi klare for en ny dag med utfordringer.

Covid smitte tall er fallende på kontoret. Det lover bra.

Jobb, jobb og atter jobb, hvor er det blitt av long weekend konseptet, Sumo, SPA. En aldri så liten MR, Safari. Er vi der til høsten :)

Det gamle livet savnes, det kommer tilbake en vakker dag.

Ha en super tirsdag.

Earl, SayWhat, Arvid1410 and 10 others like this.
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,731
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret!
    Denne uken har bare tre arbeidsdager, men arbeidsmengden er ikke noe mindre av den grunn.. Så da blir det iherdig jobbing før langhelgen kan starte.

Nyt tirsdagen!

Earl, SayWhat, Arvid1410 and 10 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    I dag kommer sommeren til solkysten !
    Noen påstår at det skal bli opp mot 20 grader!
    Livet på strilelandet er ikke så verst .., det er så uvanlig med flylyder fra stor høyde at jeg må se etter dem og se hva som er der og hvor de skal. Turkish på vei vestover er vanligst, med det er både United, SAS, Qartar, Emirates ..en og annen russer ., du verden.
    I tillegg surre det til stadighet små grønne over her, men de kjennes på lyden ..
    Ha en deilig sommerdag
    138EA2A8-7365-4C28-B0AE-3FA14A2A197D.jpeg

Upsaker, Earl, SayWhat and 10 others like this.
  13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,517
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Synes fremdeles at pendletiden fra seng, innom badet og så logge seg på PC'en funker knall. Gleder meg ikke til å begynne å ta buss/tog/bil inn til Trondheim sentrum fra første juni. Menmen, blir vel greit å se noen ansikt i 3D heller enn 2D.

Ellers har jeg fått svidd av noen poeng og justert turen. Vinterferie i Chicago, men nå med en ettermiddag/natt i Køben først. Køben kjenner jeg godt til, men Chicago, hva "må" man egentlig gjøre der? Vi skal oppi det høyeste tårnet vi får lov til å være opp i, og vi SKAL se på den fine glinsende "bønna". Er det noen vits i å betale en god del mer for å bo sentralt, eller er det en by som er best med bil (da kan man også gjerne bo litt utenfor, fordi man er veldig mobil)?

Blå himmel her forresten, det er en stund siden sist. I fjor på denne dagen var terrassen min nedsnødd ifølge en påminnelse facebook kastet på meg.

Ha en flott dag!

Earl, SayWhat, Arvid1410 and 8 others like this.
  14. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Øst-Finnmark!

Det er ifm noe ferieavvikling planlagt flyturer til paradis, Trondheim, altså. Det viser seg to reiser t/r VDS–TRD gir småfrekke 10 308 EB-poeng og 12 kvalifiserende strekninger. Siden begge reisene gjennomføres innen utgangen av juni gjelder SAS' 4x-kampanje (altså får jeg 41 232 poeng og 48 kvalifiserende strekninger). Bonusfeberen holdes i sjakk!

Ha en fin tirsdag, folkens! :)

Upsaker, Earl, SayWhat and 10 others like this.
  15. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

Lettskyet, pent vær med tosifret :eek: antall plussgrader på gradestokken.
    Litt rufsete natt med en arving som var tidvis våken gjennom hele natta og den andre som bare mente det var morgen klokken 03:30. Bra mor har permisjon og tok den støyten.

Ellers har det blitt prøvekjørt ny bil. Alle parter såpass fornøyd at det ble skrevet kontrakt rett etterpå. Så da er det bare å vente et lite år på at den blir levert :)

Ha en strålende tirsdag

Last edited: 11. mai 2021
    Earl, SayWhat, Arvid1410 and 9 others like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,731
    Bonuspoeng:
    293
    Det går fint å bo sentralt uten bil, og benytte offentlig transport og apostlenes hester. Dyrt å parkere i sentrum. Jeg ville droppet bil mens jeg var der.

Kan anbefale John Hancock building for utsikten. Da jeg var der måtte man stå i en veeeeldig lang kø for å komme opp. Men, hvis man kjøpte billett til baren på toppen, så får man samme utsikt, og en drink i tillegg. (Eller is, hvis jeg husker riktig). Tillegskost er ikke så mye, hvis man ikke er glad i å stå i kø da. Tror billetter kan kjøpes på forhånd også.

17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Som «unge lovende» @holmen sier … ingen grunn til å ha bil i Chicago. Ta toget inn til sentrum fra flyplassen, det er billig og en opplevelse i seg selv. Bruk penger på å bo svært sentralt og gå til det du vil se, i tillegg er et arkitekt-elvebåt sightseeing litt flott for å se de fantastiske byggene og en «hop-on-hop-of» tur kjekt å ta.

https://insideflyer.no/forums/threads/egotrip-til-chicago-51-1-2-time-i-chicago.8015/

18. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,517
    Bonuspoeng:
    183
    Topp! Lunsj oppi One WTC observatory i NYC var også en finfin måte å "snike" seg unna køen på. Betaler gjerne litt ekstra for å ikke stå i kø. Har med 2 stk 16-åringer på slep, så barer er vel muligens utelukket, eller de kan pent stå og vente utenfor :p (og spise en is).

Ellers holder jeg på å lese https://insideflyer.no/forums/threads/påsketur-til-chicago.12788/
    https://insideflyer.no/forums/threads/junior-og-senior-på-helgevisitt-i-chicago.15320/
    og https://insideflyer.no/forums/threads/egotrip-til-chicago-51-1-2-time-i-chicago.8015/ :D
    Masse bra stoff ser det ut som. Flott forum dette.

19. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,502
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn. Venter i spenning på mail fra Janni. Satser hun ordner opp i rot ,etter Turkish airlines kansellerte noen legs i vår tur til Maldivene til høsten.

Ellers akker lokalavisene seg over stort smittetrykk i Grenland. Ser ut som russen og narkomiljøet står for 95% av tilfellene?
    Vi har 0 kontakt med noen av miljøene, og alle vi kjenner er friske og fine.

Tre skift igjen til langfri.
    Farris bad ombooket til lørdag- blir fjerde gang vi prøver.
    Er det håp..??

Earl, Lars J, SayWhat and 8 others like this.
  20. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt analyse.

Earl, RoadKing and Kristian like this.

Del denne siden