Tirsdag morgen på OSL

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av tobeornot999, 30. sept 2025.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Noen små observasjoner fra OSL like over midnatt:

1) Alt er vanlig - folk går bananas for å i beste fall spare prosenter nok i kroner til å telle dem på en hånd i "tax free"

2) Grensekontroll åpner 4 maskiner som funker (av 15ish mulige) for innreise fra utenfor Schengen. Går du i manuell kø blir de sure. Har forsøkt før som lokal med norsk pass, og får passiv-aggressiv melding hver gang "gå i automatene en annen gang" også når det er kø i automatene og 3-4 skranker med manuell betjening har null kø

3) Flytoget går såpass sjelden rundt midnatt (når mange fly kommer inn), at folk står smått komisk i midtgangen etter å ha betalt 258 kr for opplevelsen som ikke akkurat er top notch. Og prisene går opp annenhver uke. Var 252 for 2-3 uker siden

4) Andre flyplasser, faktisk de fleste av litt størrelse, får til en lang rekke av ting som ikke OSL gjør. Noen er temmelig banale, som å skru på bryteren til rulletrappen

Stille og rolig fly fra Skottland til OSL gjorde at jeg ikke var stresset, etter hele rad 1 alene, landing før tiden, og bra crew.

Takk til Norwegian. Ikke så mye til OSL, som mest er et nødvendig onde langt ute på landet fra hovedstaden.

20250929_205151.jpg

Last edited: 30. sept 2025
    Earl, Spielhaug, Calling and 12 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,305
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL.

20250930_053824.jpg

Dette er veldig tidlig!
    Ha en fin dag!

3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,244
    Bonuspoeng:
    183
    God altfor tidlig morgen fra ALF.

Blir en mellomlanding på ve hjem, me slapp heldigvis å gå av flyet slik opprinnelig booking var. Jeg skjønner at jeg kan aldri gi slipp på diamantststusen og miste muligheten til gratis endring. Det er en fordel jeg bruker mye.

God tirsdag, alle.

Calling, Rscott, Wiolenze and 9 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,301
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Litt treg start i dag, men jeg pakker litt samtidig som jeg "er med" i et Teams-møte. :rolleyes:
    Gjør et forsøk på å slippe innsjekket bagasje, men det blir litt knapt med plass når man ikke skal til et sted med kortbuksevær.

Høstferie gir meg et lite pusterom siden flere har fri, samt at det er lite trafikk på veien. Det er digg. :)

Gleder meg til langtur som starter så smått i morgen kveld.

Ha en fin en!

Calling, Rscott, Wiolenze and 8 others like this.
  5. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,269
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra hjemmekontoret i fineværet i nordvest, men det er siste dag i kvartalet i dag så blir nok sittende ned i skjermen en god stund.

Norwegian ute med ny runde statusmatch som kan være greit å få med seg siden min status utløper i dag. Men må ha 2 flyvninger med de etter ny match er godkjent så det kan ligge an til en ny frokost tur til Gardermoen iløpet av høsten :)

Spielhaug, Calling, Rscott and 10 others like this.
  6. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,475
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Stavanger hvor en sitter i Teams møte mens frokosten inntas, sjokolade og kaffe :eek:
    Ellers blir det hjemmekontor og oppfølging av noen henvendelser.
    Ha en strålende tirsdag :cool:

Spielhaug, Calling, Rscott and 10 others like this.
  7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,305
    Bonuspoeng:
    183
    Sprudlevin med is! Den var for varm, sa damen.
    20250930_072703.jpg

Earl, Spielhaug, Calling and 11 others like this.
  8. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,786
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra hjemmekontoret, i dag av praktiske årsaker. Lite bookinger enn så lenge, men så smått begynt å titte på påsken og sommeren neste år. I går ble Italo booket, som forøvrig er eneste private togselskap i Italia (tror jeg). 397kr t/r Milano-Verona. På ca samme tid kommer man seg fra Asker til Sandefjord, og da loppes man for 600kr. I tillegg er jo Italo sine tog skikkelig kule:

Jaja, finner alltid noe å sutre over :)

Ha det kjekt!

Spielhaug, Calling, Rscott and 8 others like this.
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,239
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Makarska Riviera. Frokost er inntatt og er straks ferdig med kaffekopp nr. 2.

Brukte morgenen til å sjekke litt bookingen til SXM som gikk gjennom i går. Oppdaget at retur var 3-4t lenger enn utreise. Fant ut at det skyldes en stop i GEO (Guyana) uten avstigning. Blir en opplevelse det også da!

Ellers fikk jeg lagt inn SAS status på hele gjengen og booket seter gratis hos KLM (ting er i flytsonen om dagen). Brukte noen minutter med chatgpt for å finne frem til beste løsning på både 2-2-2 (A330) og 1-2-1 (B787) layout for 5 pers.

Har nå god tid til planlegging for både hotell og evnt aktiviteter der borte. Muligens chatgpt skal få kjørt seg der også.

Straks klar for stranda, været skal forverres betydelig i morgen, så vi må nok benytte de timene vi har med sol og varme.

Ha en strålende dag!

Tror den flate rulletrappa ut mot B gates aldri har vært påslått. Hva er poenget med å bruke penger på en slik innredning uten å ta den i bruk...? /Karen rant

Calling, tobeornot999, EndreD and 9 others like this.
  10. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,203
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Pakking pågår, fruen fikser alt kjedelig. Jeg fikser alt nyttig.
    Avreise OSL-LHR-NBO-ZNZ i morra.

Som bekymringsansvarlig har jeg sjekket litt ang flytider. Ser KQ fra LHR til NBO har i snitt 90 min forsinket avgang de siste fem dagene.(flightradar24)

Egentlig litt greit da vi kun har to timer transit fra T2 til T4 på LHR. SK er jo normalt punktlige, men liker dårlig å springe på flyplass.

Tre timer transit på NBO, så med 1,5t forsinket så bør det gå fint iom landing og avreise er på samme terminal.

Ellers har jeg to togbilletter frra Porsgrunn-OSL som gis bort. Avreise kl 10.17 i morra.

Vi lander 22.30 på hjemreise-siste tog går 23.03. Og i tillegg er det buss for tog drit pga noe kluss akkurat den dagen. Iom det er landskamp i fotball dagen vi kommer hjem, er det overprisede hotell hele veien.

Fruen meldte seg som sjåfør hjemover- jeg nektet. Sitter ikke tørr på biz. (punktum) :p

Ha en bekymringsfri dag

Calling, EndreD, Rscott and 9 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,772
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å få sutre litt over viktige ting!
    Andre ser ut til å lande på OSL med sur mage og sutre over alt ....

Henrik, Rscott, OttoL and 3 others like this.
  12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Florøida. Her er vi ikkje plaga med alt fandenskap slik som dei er aust om fjella. Neste gong bør @tobeornot999 satse på ferge heim, heller enn flytog. Flytog har verken pylser eller sveler.

Reisefeberen kjennest, og eg er veldig lysten på tur.

God tur til Afrika, @haifinn. Om du treff shawarmakokken Amos i loungen på NBO må du helse frå meg. Kjekk kar

Calling, Ruby, tobeornot999 and 11 others like this.
  13. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra MBT.

Har fått hjem hunden, vi hviler på sofaen etter tur i skogen;

IMG_6239.jpeg

Ellers dukket det opp ett behov for en tur til Dallas på mandag. Jeg kunne jo gjort det enkelt å flydd LH via FRA men det frister ikke så veldig med en gammel A330 med 6-abreast.

Tenker litt «utenfor boksen», SAS til JFK og Delta videre til DFW. Neida, det går ikke booke hos SAS i business siden codeshare bare er på plass for Delta i premium. Delta og Air France klarer derimot å utstede billetter, AF skulle ha 2000 dollars mer enn Delta for en rundtur som innebærer AF tilbake til OSL via CDG så da har jeg en Deltabooking. I SAS appen så vises 2F OSL-JFK på søndag som ett Delta One sete. 4 timer videre til DFW i en A220-100 etter en 2 timers forbindelse på JFK blir ikke så stas heller men har i det minste første benk så er lov å håpe på OK beinplass.

Earl, TravelManBiz, Calling and 9 others like this.
  14. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Ute og flyr i det fine været, ved Kandahar og dalstroka innafor. Tk-galskapen må vite. Byner å bli godt kjent på IST! Tk er gode på overbooking så har stått over to runder på koalaekspressen. Euro i reisekassa. Det trengs.

haifinn, DJasko, Calling and 3 others like this.
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Surpompen her er deg, @Eddie47.

14 likte posten min, og det er unødvendig å henge ut andre for å påpeke ting som ikke fungerer på OSL. Bidra heller med konstruktivt innhold selv også.

Del denne siden